לקוחות כאל - עסקאות האונליין שלכם מחו"ל יתייקרו: חברת כאל הודיעה שתייקר במאי את עמלת עסקאות המט"ח שלה בכ-7%. במקביל היא מוזילה ב-14% את עמלת משיכת מזומן בחו"ל – פעולה שרלוונטית בעיקר ליעדים במזרח הרחוק, אך גם ליעדים אחרים.
כאל תייקר את עמלת המט"ח מ-2.8% ל-3%: בדומה לעמלה שגובה max. כלומר כאל מאבדת את היתרון שהיה לה מול max ומותירה את ישראכרט כחברה משתלמת יותר עם מקסימום 2.9% עמלה. זאת התייקרות לכל מי שקונה בחו"ל או אונליין מחו"ל וישראלים קונים אונליין מחול מדי יום.
לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
עסקאות אונליין
עסקאות אונליין
עסקאות אונליין
(צילום: Gettyimages)

תעברו לכרטיס עם עמלת המרה זולה

הפתרון הוא לעבור לקניות בחו"ל או קניות אונליין בחו"ל עם כרטיסי אשראי שמציעים 1% עמלת המרת מט"ח: Aliby, קאש כאל פרו והייטקזון בכאל; רעות תקני לי ו-INeedIt במקס; וכרטיס Beyond של הבנק הבינלאומי. בבנק הדיגיטלי יש אפס עמלה ללקוחות במסלולים שכוללים תשלום חודשי של 49 או 119 שקל לחודש.
עוד פתרון: להקים חשבון מט"ח (על הסכום שתמירו למט"ח תשלמו עמלת המרה זולה בהרבה מעמלת המרה באשראי + מרווח המרה לבנק) לקשר אליו כרטיס אשראי ולהשתמש בו בעסקאות מט"ח.

הוזלה בעמלת משיכה מכספומט בחו"ל

במקביל, כאל הודיעה ללקוחות שהיא מוזילה עמלת משיכת מזומן בחו"ל מ-3.5% ל-3%, ככל הנראה כי עיקר המשיכות האלה נעשות על ידי מטיילים במזרח, מה שאפשר להוזיל את העמלה. היא רלוונטית גם ליעדים בשאר העולם אך פחות מתבצעת בהם, שכן רוב מי שטס לחו"ל עם מזומן – מצטייד בו מראש. כמו כן, רבים טסים היום לחו"ל ללא מזומן כלל ומשתמשים בכרטיס האשראי בחו"ל – שימוש שכעת כאמור מתייקר עבורם – אם הם לקוחות כאל.
ההוזלה הזאת היא בשורה בעיקר ללקוחות כאל כי בשוק ממילא זה טווח עמלת המשיכה מכספומט: 3.5%-3%. לזה יש להוסיף עמלת משיכה שמפעיל הכספומט גובה על המשיכה.
2 צפייה בגלריה
כרטיסי אשראי
כרטיסי אשראי
כרטיסי אשראי
(צילום: shutterstock)

בקרוב יוזלו העמלות?

הכנסות חברות כרטיסי האשראי מעמלות מט"ח הגיעו לכ-120 מיליון שקל ברבעון ב-2023, כשכאל הובילה בהכנסות ממט"ח על שתי מתחרותיה. ניתן להניח שהן יישחקו השנה לנוכח מיעוט הטיסות.
התקווה להוזלה בתחום עמלות המט"ח מגיעה מכיוונו של החוק להסדרת העיסוק בשירותי תשלום, שאמור להיכנס לתוקף ביוני. החוק יאפשר לגופים פיננסיים בארץ ובעולם (חברות שמציעות ארנקי תשלומים, חברות פינטק) להציע שירותים שונים, בין היתר המרות מט"ח בזול.
פורסם לראשונה: 11:25, 18.03.24