מהפך בקסטרו: רון רוטר מנכ"ל קבוצת קסטרו, ובנו של גבי רוטר מבעלי קבוצת האופנה, פורש מתפקידו, ויעבור לארצות הברית, לאחר שקסטרו קיבלה את הזיכיון לפתח במדינה את עסקי איב רושה, חברת הקוסמטיקה הצרפתית.
קסטרו היא זכיינית איב רושה בישראל, ומפעילה בארץ 15 חנויות של המותג, כאשר 10 חנויות נוספות יפתחו במהלך 2024. הקבוצה, יחד עם שותפים ישראלים מתחום האי-קומרס והדיגיטל, תקים לראשונה בארה"ב רשת חנויות, אתר אי-קומרס ופעילות סיטונאית של איב רושה, בהשקעה ראשונית של 7 מיליון דולר, ובהמשך תשקעי סכום זהה נוסף.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו.
רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו.
רון רוטר
(צילום: אביב חופי)
בקסטרו רואים בכך מהלך אסטרטגי משמעותי, מכיוון שאם זרוע הפעילות של הקבוצה בחו"ל יצליח – הוא יכול לעלות בהיקפו על פעילותה של קסטרו בארץ. "תהליך החדרת המותג בארה"ב יחל השנה", אמר רון רוטר. "עשרות נקודות מתוכננות להיפתח בשנים הקרובות. בכוונתנו להקים מו"פ (מרכז ופיתוח) ישראלי שישתמש בבינה מלאכותית ובביג דאטה להתאמת המותג לצרכי הצרכניות האמריקניות. מדובר בשוק בעל פוטנציאל של 100 מיליארד דולר לשנה, ובכוונתנו למצות את הפוטנציאל שבו".
גבי רוטר, יו"ר קסטרו, אמר: "אני מאוד גאה על הסכם פורץ דרך שיוביל לפריצה לשווקים חדשים". השותף, יוסי גביזון, הוסיף: "החדרת מותג חזק ומוביל לשוק האמריקני הוא מהלך משמעותי".
בעבר ניסתה קסטרו לפרוץ לארה"ב באמצעות קרולינה למקה והקימה אתר און-ליין למכירת משקפי המותג, שהפרזנטורית שלו הייתה קים קרדשיאן. המיזם לא צלח והסב לקבוצה הפסד כבד בסך 60 מיליון שקלים.
2 צפייה בגלריה
חנות קסטרו
חנות קסטרו
חנות קסטרו
(צילום: אסיה רביבו)
את רוטר יחליף בתפקיד מנכ"ל הקבוצה בישראל, יאיר אוחיון, ששימש עד כה כסמנכ"ל הכספים. אוחיון צמח בקבוצת הודיס תחת יוסי גביזון, ועם המיזוג בין קסטרו להודיס מונה לסמנכ"ל כספים של הקבוצה. שי אופיר, ששימש כמשנה של רון רוטר, מונה לתפקיד מנכ"ל המותג קסטרו. יוסי גביזון, השותף בקבוצת קסטרו-הודיס, ימשיך בתפקיד מנהל המותגים של הקבוצה. רועי קובליו ימונה למנהל הפעילות הסיטונאית והקמעונאית של איב רושה בארה"ב.
השותפים הישראלים של קסטרו במיזם בארה"ב הם אבי גולדפינגר, שהקים את "גולדבר", שעוסקת בדיגיטל מרקטינג, ויחזיק 9.9% ממניות המיזם, רמי לכטר, שהקים את פלאר, ואסף חפץ, שהקים את חברת הסייבר המצליחה סניק. שלושתם מתמחים בדיגטל ובאי-קומרס. המודל דומה בחלקו לאיל מקיאג', אתר האון-ליין לקוסמטיקה שזכה להצלחה עצומה בארה"ב ונסחר כיום בשווי של כ-2 מיליארד דולר, אותו הקים היזם הישראלי אורן הולצמן.
כאמור, עד היום איב רושה לא פעלה בארה"ב. בצרפת מחזיק המותג 10% משוק הקוסמטיקה המקומי, ויש לו 700 חנויות במדינה ו-2,500 ברחבי העולם. על פי מצגת שהכינה קסטרו לשוק ההון, הצפי של הקבוצה הוא שאם המיזם יצליח הוא ישמש כראש גשר להכניס את שאר המותגים של קבוצת קסטרו-הודיס לארה"ב.
חברת קסטרו תפרסם בעוד חודש את דוחותיה הכספיים לשנת 2023. החברה, שסבלה ממשבר בשנים האחרונות, מצויה עדיין בהליך התייעלות שכולל צמצום מספר הסניפים, הקטנת הוצאות, וקולקציות חדשות לקהל צעיר יותר.