הרשות להגנת הצרכן בארצות הברית הודיעה כי יצרנית מוצרי התינוקות 4moms ביצעה ריקול ליותר משני מיליון נדנדות לתינוקות, לאחר שדווח על מוות של תינוק מאחד ממוצריה. מדובר בנדנדות מסוג MamaRoo לתינוק (דגמים 1126 ו-1037) וברוקרים מסוג RockaRoo (דגמים 4M-012 ו-4M005) שנמכרות גם בישראל.
על פי הודעת הריקול, כאשר הנדנדות אינן בשימוש, הרצועות בגב המוצר עלולות להשתלשל מתחת למושב, ולהוות סכנה לתינוק שזוחל מתחתיהן ועלול להסתבך או להיחנק מהרצועות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
המוצרים בריקול בישראל
המוצרים בריקול בישראל
המוצרים בריקול בישראל
(מתוך ההודעה של היבואן)
היצרנית עדכנה שהיא קיבלה שני דיווחים על תקריות שבהן תינוקות נלכדו ברצועות בעת שזחלו מתחת לנדנדות MamaRoo - אחד מהתינוקות, בן 10 חודשים, מת מחנק. תינוק נוסף בן 10 חודשים סבל מחבלות בצוואר וחולץ מהרצועות על ידי מטפלו. לא דווח על תקריות שקשורות למוצר RockaRoo.
בישראל, היבואן ב.ב קשרים בע"מ עדכן כי החברה תוסיף למוצר "מחבר רצועה" שאמור למנוע את הסכנה בכך שיתפוס את הרצועות. בהודעת הבטיחות שנשלחה ללקוחות נכתב: "אם בבעלותך כיום נדנדה MamaRoo לתינוק או RockaRoo רוקר לתינוק, קיימת אפשרות שכאשר הנדנה או הרוקר אינם בשימוש, רצועות הריסון יכולות להשתלשל מתחת למושב ותינוקות זוחלים יכולים להסתבך ברצועות.
"כדי למנוע מהרצועות להשתלשל, פיתחנו שדרוג של מחבר רצועה המתחבר בקלות לחלק האחורי של המושב. מחבר זה זמין ללא תשלום.
2 צפייה בגלריה
ההודעה של היבואן
ההודעה של היבואן
ההודעה של היבואן
"עד קבלת מחבר הרצועה כל שעליך לעשות הוא לוודא שכאשר המוצר אינו בשימוש התינוק הזוחל בבית אינו מתקרב לרצועות המשתלשלות מתחת למושב או לחילופין לאחסן את המוצר במקום בטוח שאינו נגיד לזחילת תינוק. למען הסר ספר חשוב לציין כי בישראל לא היה אף מקרה שבו תינוק הסתבך ברצועות".
היבואן קורא ללקוחות ליצור קשר עם חברת ב.ב קשרים כדי להירשם לקבל את מחבר הרצועות בחינם לבית. טלפון להתקשרות: 03-9511811 שלוחה 106. וואטסאפ: 052-5536731. אימייל: info@bbk.co.il.
הנדנדות והרוקרים נמכרים ברשתות, באתרים ובחנויות רבות בארץ. בנקודות מכירה כמו רשת שילב ואתר סופר-פארם כבר הורידו את המוצר מהמדפים עד שמחבר הרצועה יגיע לארץ. לפי הערכות מדובר במספר ימים.
יש לציין כי הנדנדות והרוקרים נמכרים בארה"ב בביי ביי בייבי וטרגט וגם באתרים אמזון ו-4moms.com מינואר 2010 ועד היום ב-974-521 שקל. בישראל הם נמכרים ב-1,590-1,549 שקל.