ינון קרייז, המנכ"ל הישראלי של חברת הצעצועים מאטל והאיש מאחורי הפקת הסרט "ברבי", נבחר היום (רביעי) לאחד מ-100 האנשים המשפיעים של המגזין "טיים". קרייז נכנס ב-2018 לתפקיד מנכ"ל מאטל כשהחברה הייתה במשבר חמור, ושש שנים לאחר מכן הצליח להוציא את החברה מצרות ובעיקר הפך את האייקון שלה, "ברבי", לאחד הסרטים המצליחים בהיסטוריה.
"זה מאוד מחמיא לי", אמר קרייז ל-ynet, "הסרט היה תוצאה של שיתוף פעולה קריאטיבי בין היוצרים המובילים בעולם. רצינו ליצור משהו ייחודי ומקורי שישבור מוסכמות ויהיה ארוע חברתי. מעבר להצלחה בקופות, אני שמח שהסרט החזיר אנשים לבתי הקולנוע והפך להיות תופעה חברתית גלובלית, שריגשה אנשים והעבירה מסרים חיוביים ואנושיים".
1 צפייה בגלריה
 ינון קרייז
 ינון קרייז
ינון קרייז
(צילום: Teri Weber, Mattel)
בקטע שמסביר את בחירתו של קרייז לרשימה היוקרתית, כתב המפיק והבמאי ג׳יי.ג׳יי אברמס: "עבודתו של קרייז בחברת הצעצועים המוערכת החלה כשהמכירות היו איטיות ו"ברבי" הייתה רק בובה אהובה. הוא ארגן מחדש, תיאם ותכנן - דמיין את מאטל לא כחברת צעצועים אלא כחברת בידור.
"אלו מאיתנו שמכירים את ינון כבר שנים היו עדים לנחישותו הבלתי מעורערת להפוך את "ברבי" ומותגי מאטל אחרים לתופעות תרבותיות. אחת הדרכים שבהן הוא עושה זאת היא לסמוך על שותפים יצירתיים כמו גרטה גרוויג, שיעשו תנודות ענקיות באופן בלתי צפוי. עם מכירות צעצועים חזקות, פיתוח של עוד סרטי מאטל, וסרט שהכניס 1.5 מיליארד דולר מתחת לחגורתו - ינון רק מתחיל לצבור תאוצה".

קרייז, 58, גדל ברמת חן ורמת אפעל, וכנער חלם להיות כדורגלן. פציעה ברגל שלחה אותו מוקדם מהמתוכנן לעולם העסקים. הוא למד בלוס אנג'לס בשנות ה-90 והיה מדריך גלישה, כאשר פגישה עם המיליארדר חיים סבן הביאה אותו לתפקיד מנכ"ל הסניף האירופי של פוקס קידס. ב-2008 נחת בניהול חברת ההפקה והתוכן ההולנדית אנדמול, בדיוק בימי מציאת מטמון האח הגדול. הוא עזב אותה ב-2011 ואחרי 15 שנות מגורים בלונדון שב לשנתיים בישראל, רק כדי לחזור שוב לקליפורניה. הוא היה מנכ"ל Maker Studios, חברה קטנה שהפכה משתמשי יוטיוב לסלבריטאים ונמכרה לדיסני תמורת קרוב למיליארד דולר.
ב-2017 הצטרף קרייז לחבר המנהלים של מאטל, ופחות משנה אחר כך הפך למנכ"ל שלה, וחילץ אותה מצרות גדולות, כאמור, בין היתר בעזרת הוספה של מגוון גדול של בובות "ברבי" שונות. מאטל עובדת עכשיו על למעלה מ-30 סדרות טלוויזיה ו-14 סרטים גדולים: בין היתר מפתח ג׳יי.ג׳יי אברהמס סרט סביב להיט המכוניות Hot Wheels וטום הנקס מיועד לעמוד במרכז סרט על Major Matt Mason, אסטרונאוט שגר על הירח.