בית המשפט המחוזי בנצרת אישר את הסדר הנושים שהציעו בעלי המניות לשעבר של טחינת הנסיך במסגרתו בעלי המניות, עפיף ועיסא טנוס, ישלמו 4.2 מיליון שקל לקופת הנושים בחלקים שווים תוך 60 חודשים.
כמו כן השניים ישתפו פעולה עם הליכי התביעה שמנהלות החברות נגד צדדים שלישיים, וזאת תוך הותרת 20% מתוך תקבולי התביעה לבעלי המניות והיתר ישולם לקופת הנושים.
1 צפייה בגלריה
((צילום: אביהו שפירא))

מהחלטת האישור של השופט ערפאת טאהא עולה כי נגד בעלי המניות הוגשו 13 תביעות חוב בסך מצטבר של כ-63 מיליון שקל על ידי האוחזים בערבויות אישיות של בעלי המניות. מפעל הטחינה שבבעלות החברות של בעלי המניות נרכש על ידי חברת טעמן שיווק מזון שלא קשורה להסדר.
חברת "הנסיך מפעל לייצור טחינה" של בעלי המניות עפיף טנוס ועיסא טנוס, פנתה באוקטובר 2022 להגנת בית המשפט לאחר שנקלעה לחובות של כ-143 מיליון שקל. בית המשפט מינה לחברה בעלי תפקיד הכוללים את הנאמן עו"ד ליאור מזור וכונסי הנכסים מטעם הבנקים הנושים המובטחים של החברות, עו"ד ישראל בכר ועו"ד רון חכים. במרץ 2023 אישר בית המשפט את מכירת פעילות של טחינת הנסיך לחברת טעמן תמורת 11 מיליון שקל.
עו"ד חובב ביטוןעו"ד חובב ביטוןצילום: ניב קנטור

חברת הנסיך וחברות בקבוצה טענו כשפנו לבית המשפט כי מדובר "בקבוצת חברות, עיקרן המפעל לייצור טחינה, שהחל את פעילותו העסקית בשנת 1991. מפעל ייצור הטחינה הנמנה על מפעלי ייצור הטחינה הגדולים ביותר במזרח התיכון, פעילותו העסקית גלובלית החוצה את גבולות המדינה. מוצריו מיוצאים לארה"ב, לאירופה ולמדינות רבות בעולם. המפעל הממוקם בכפר עילבון, מייצר ומשווק טחינה 'גלילית' משובחת, המשווקת בישראל ברשתות שיווק גדולות ובעולם (ארה"ב)". כאמור, בשבוע שעבר אישר בית המשפט את הסדר החוב שהציעו בעלי המניות לשעבר בטחינת הנסיך שיוצגו על ידי עו"ד חובב ביטון, לנושיהם.
עו"ד חובב ביטון מסר בתגובה: "הצעת ההסדר שאושרה מאפשרת לבעלי המניות שיקום כלכלי מהיר נוכח תרומתם המשמעותית להצלחת ההליך. כך ראוי בנסיבות העניין".