יבואן המזון עודד גורי תוקף את משרדי הממשלה, ואומר כי לפי ההרגשה שלו הם עובדים נגד היבואנים. "מה שהכי קשה לי זה הרגולציה. אני מרגיש שבמשרדי הממשלה הרלוונטיים ליבואני המזון יושבים אנשים שבאים לעבוד נגדי".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
עודד גורי
עודד גורי
עודד גורי
(צילום: אוראל כהן)
גורי הסביר את הטענות כלפי המדינה: "זומנתי לשימוע במשרד הכלכלה לאחר שזכיתי במכסה ליבוא שמן זית פטור ממכס. המשלוח הגיע ב-5 באוקטובר, אבל יש חוק בארץ שבתאריכים מסוימים אסור לייבא בלי מכס כי זאת עונת המסיק של המגדלים הישראלים ומגינים עליהם. זה לא היה בידי שהמשלוח הגיע בתאריך האסור. הגיעו לשימוע 20 איש, ובמקום לנסות לחפש פתרון, חיפשו איך אני מרמה את המדינה. עלה לי המכס עוד 1.5 מיליון שקל ועכשיו אני תובע את המדינה. בגלל הרגולציה אני מעדיף לייצר בארץ, אבל קשה למפעל ישראלי להביא מחיר תחרותי למדינה שהשכר וההוצאות בה נמוכות כמו טורקיה".
לדבריו, "חתמתי עסקה להביא לישראל 12 מכולות טונה זולה מוויאטנם. התחלנו בהליך קבלת רישיון יבוא בספטמבר. למשרד הבריאות היו הסתייגויות, הבאנו להם עוד מסמכים ולא קיבלנו עד היום תשובה. בינתיים, הספק מחייב אותי על אחסון מלאי שכבר הייתי צריך לקחת, והלקוח בישראל שחתם איתי לקבל את הסחורה מתלונן גם הוא".
לגורי טענות גם כלפי הצרכנים. "הבאנו מטורקיה חטיפי שוקולד, ופלים ועוגיות של יצרן איכותי בשם אטטי שמוכר בכל אירופה. הרשתות היו בסדר, קיבלנו מקום טוב, נתנו לנו במות תצוגה מיוחדות, אנחנו יותר זולים ב-30% מהמותגים המובילים, ולא הצלחנו. ההתנסות של הצרכנים הייתה נמוכה. הם שולחים יד למותג המוכר. ייתכן גם שלמוצר טורקי יש אצלם תדמית נמוכה. עכשיו בגלל התייקרות האירו, נצטרך אחרי פסח להעלות מחיר ב-10%. כשהאירו ירד זה איפשר לנו לספוג את העליות במחירי התובלה".

תחליפי סוכר

חברת גורי שבבעלותו השיקה אתמול בהשקעה של 3 מיליון שקל מותג מזון חדש בשם TRU – הראשון עם פחות קלוריות וגם פחות סוכר. על חזית המוצרים מצוינות כמות הסוכר וגם כמות הקלוריות המופחתת.
"ישראל נמצאת במקום ה-1 במדינות ה-OCED בצריכת סוכר לנפש", אומר גורי. "כ-40% מהצרכנים צורכים ממתיקים כתחליפי סוכר ורוצים שיהיו מופחתי קלוריות. איתרנו יצרנים מובילים בתחומם, גייסנו שורה של צוותי מחקר ויצאנו לתהליך פיתוח מואץ שנמשך כשנתיים".
ראוי לציין, כי מוצרי מזון עם תחליפי סוכר לא תמיד דיאטטיים ומופחתי קלוריות היות שחלק מתחליפי הסוכר, כמו רב כהלים, מכילים לא פחות קלוריות מסוכר רגיל.
בגורי משתמשים בממתיק Truvia, שנרכש מקרגיל, ענקית חומרי הגלם לתעשיית המזון מארה"ב ומבוסס על צמח הסטיביה. המוצרים מכילים בין 33% ל-80% פחות סוכר, ולפחות 20% פחות קלוריות מהמוצרים המובילים בשוק. בשלב הראשון יושקו 4 קטגוריות מוצרים: רטבים אסיאתיים כמו צ'ילי מתוק וסויה, סירופ מייפל וסירופ שוקולד, טבלאות שוקולד וריבות.
מחירים: שוקולד 100 גרם - ללא גלוטן וללא תוספת סוכר בטעמים שוקולד חלב, אגוזים, מריר ועוד – 12.90 שקל. רוטב סויה סגנון סיני, 330 גרם 12.90 שקל. סירופים בטעמים מייפל ושוקולד 22.90 שקל.