משרד האנרגיה הודיע הבוקר (ראשון) כי החל מהלילה שבין יום שלישי לרביעי, המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 6.81 שקל לליטר, ירידה של 3 אגורות בהשוואה למחירו כיום.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
דלק
דלק
דלק
(צילום: shutterstock)
נזכיר כי מחיר הדלק ירד בתחילת החודש ל-6.84 שקל לליטר, בדומה למחיר ששילמנו בינואר ולאחר שעלה ליומיים בלבד למחיר של 7.17 שקלים לליטר. זאת, לאחר ששר האוצר, בצלאל סמוטריץ', פרסם ברגע האחרון את הצו להפחתת מחיר הדלק ב-33 אגורות. השיא הקודם היה ביולי, אז טיפס המחיר ל-8.08 שקל לליטר - ולאחר מכן הופחת המס על הדלק בשקל שלם על ידי הממשלה הקודמת. עד סוף ינואר הפחתת המס על הדלק עמדה על 13 אגורות בלבד.
למעשה, מדובר כעת בהפחתה של 46 אגורות בסך הכל, כאשר ההפחתה של ה-33 אגורות תהיה בתוקף כהוראת שעה עד סוף חודש מרץ. הפסד הכנסות המדינה ממיסים כתוצאה מהפחתת מס הקנייה והבלו צפוי לעמוד על 200 מיליון שקל.
מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה מפרסם בכל חודש את מחירי הדלק לחודש הבא, על סמך חישוב ממוצע מחירי הדלק באזור אגן הים התיכון בחמישה ימי מסחר, שקדמו לשני ימי העבודה האחרונים בכל חודש. נוסחת חישוב מחירי הדלק מורכבת מרכיבים שונים וביניהם: מחיר לליטר בנזין באגן הים התיכון כפי שנסחר בימי הציטוט, סל הוצאות שיווק, מס הבלו, מס ערך מוסף. הנוסחה נקבעת על פי שער החליפין היציג האחרון שפרסם בנק ישראל ביום שקדם לשני ימי העבודה לפני יום העדכון.
לפי הודעת משרד האנרגיה, מחיר לליטר בנזין באגן הים התיכון כפי שנסחר בימי הציטוט ירד ב-7.3% ביחס לחודש הקודם, אך שער החליפין עלה ב-6.43%, ולכן ההפחתה במחיר הייתה נמוכה. אם שער הדולר היה נשאר זהה, ההפחתה במחיר יכולה להגיע לכ-20-30 אגורות.