גל הפיחות המחודש בשקל נמשך גם היום (רביעי), על רקע החששות להמשך ההסלמה בחזית הביטחונית והדיווחים על מתקפת חיל האוויר בלבנון. הדולר מזנק ב-1.2% מול המטבע המקומי ונסחר ב-3.76 שקלים. הדולר היציג נקבע אתמול על 3.717 שקלים, אך עלה בהמשך הערב עד ל-3.73 שקלים.
האירו עולה ב-1.3% ונסחר בסביבת 4.12 שקלים. בשווקים העולמיים - האירו עולה ב-0.2%, נסחר ב-1.09 דולר; הדולר אינדקס נחלש ב-0.1%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
(צילום: shutterstock)
בשוק המט"ח ממתינים לנתוני האינפלציה בארה"ב שיתפרסמו ביום שישי. לפי התחזיות, מדד המחירים לצרכן של דצמבר ירשום עלייה חודשית של 0.2% ועלייה שנתית של 3.2%. הנתון יהיה כמובן מהותי להחלטת הפד הקרובה, הצפויה ב-31 בינואר.
הפד הפתיע את השווקים בהחלטה של דצמבר, כשפרסם תחזית לשלוש הורדות ריבית ב-2024, ב-25 נקודות ריבית כל אחת - ובסה"כ הורדה של 0.75% בשנה הקרובה. השוק הגיב בציפיות להורדות חדות עוד יותר, של 160 נ"ק, ואלו הובילו לירידה מהירה של הדולר. הדולר אינדקס (מול סל המטבעות) חתם את דצמבר בירידה חודשית של 2%.
בשבועיים האחרונים, לנוכח התבטאויות של בכירים בפד ובעיקר לאחר פרסום פרוטוקול ישיבת הבנק של דצמבר, שבה הטון בנוגע למתווה הריבית בהמשך השנה היה זהיר מאוד, הציפיות הללו התמתנו (להורדת של 140 נ"ב). בהתאם, הדולר חזר לעלות והאינדקס עומד על פלוס 1% מתחילת ינואר.