עמותת אור למשפחות בראשות עירית גונדרס ערכה אירוע הענקת מלגות ל־178 אחים שכולים, מתוכם 78 שנפלו במלחמה מאז 7 באוקטובר. מלגה נוספת נתנה מטעם עמותת "אור לחיים חדשים". לבמה עלתה גליה פלרמן, שהביאה לעולם את דוד לאחר שבנה אילן נרצח בפיגוע ב־2002. אלף הורים הגיעו לסינמה סיטי גלילות, לבושים בלבן, וכולם שרו את "הלוואי" של בועז שרעבי. ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, שמסייע רבות לעמותה, הוזמן כאורח הכבוד.
3 צפייה בגלריה
חלוקת המלגות של עמותת אור למשפחות
חלוקת המלגות של עמותת אור למשפחות
חלוקת המלגות של עמותת אור למשפחות
(צילום: גיל נחושתן)

סגירת המעגל של ברק בכר

ברק בכר, כפי שסיפרנו לכם פה לא ממש מזמן, אירח במשחק של הכוכב האדום בלגרד את איתן יהלומי בן ה־12 ששוחרר משבי חמאס, אמו בת שבע ואחותו יעלי שברחו מהחוטפים. האב אוהד עדיין בשבי. אחרי שנפרד מהקבוצה בסרביה, חזר המאמן לארץ ואתמול הגיע לביקור בניר עוז יחד עם חברו ישראל קטורזה, והיה גם בבית המשפחה. "היה ביקור מרגש, המראות בניר עוז פשוט מספרים את הכל", אמר בכר.
3 צפייה בגלריה
ברק בכר בניר עוז
ברק בכר בניר עוז
ברק בכר בניר עוז

עו"ד גיל קסטל מונה לקונסול כבוד של שבדיה בחיפה והצפון

טקס המינוי נערך במשרד החוץ במעמד שגריר שבדיה בישראל, ה.מ. אריק אולנהג, המנהלת המסחרית של השגרירות השבדית, הגב' אן קתרין, ראש הטקס במשרד החוץ, השגריר גיל השכל, אהובה שפילר, ראש צוות מדיניות חוץ, אביטל גרשון, חטיבת הטקס מאו"ר, ודיקן הסגל הקונסולרי בישראל עו"ד עמיחי עורקבי.
גיל הוא דור שלישי למשפחת קסטל שיכהן בתפקיד זה. הוא משמש כמנכ"ל סוכנות ימית ישראלית סקנדינבית בע"מ שפעילה בישראל בענף הספנות מקום המדינה.
בסוף הטקס, ראש הטקס השכל ודיקן הסגל הקונסולרי עורקבי העניקו לדוד קסטל שי בגין שרותו רב השנים כקונסול כבוד של שבדיה מ-1989 ועד 2024.
3 צפייה בגלריה
עו"ד גיל קטסל מונה לכהן כקונסול כבוד של שוודיה בחיפה והצפון
עו"ד גיל קטסל מונה לכהן כקונסול כבוד של שוודיה בחיפה והצפון
עו"ד גיל קטסל (במרכז) מונה לכהן כקונסול כבוד של שבדיה בחיפה והצפון
הספרייה הלאומית עברה באחרונה למשכנה החדש בירושלים, במתחם ליד הכנסת ובית המשפט העליון. היא מופקדת על האוצרות המודפסים של מדינת ישראל והעם היהודי, עם יותר מחמישה מיליון פריטי דפוס וארכיון, בראשות יו"ר הדירקטוריון סליי מרידור. כעת נבחר רו"ח ראובן שיף כחבר ועדת הביקורת של הספרייה, כאשר כראש הוועדה מכהן יעקב דנון, לצד החברים עו"ד מרגלית מלצר וקובי שטיינמץ.
  • עמותת "שמחה לילד" גייסה בסיוע עובדי בנק מזרחי טפחות יותר מ־1.7 מיליון שקל. במהלך שני ימי התרמה אינטנסיביים, התנדבו עובדי הבנק במרכז הטלפוני של סקטור בנקאות ישירה במטה בלוד כדי לסייע לעמותה לגייס תרומות מהציבור.
  • 2023, כך מתברר, הייתה גם שנת השיא של החותמים על כרטיס אדי, כ־40 אלף. לפי הנתונים של המרכז הלאומי להשתלות, 85 אחוז מהמשפחות בישראל מוכנות לתרום איברים. "אנחנו רואים בפירוש היענות רבה בימים של אש", אומרת דוברת המרכז דבורה שרר.
  • אסף אמדורסקי ודביר בנדק הופיעו בפני מפונים במלון דן כרמל בחיפה. בסיום הופתע בנדק בעוגת יום הולדת שהביא המנכ"ל בן ינובר.
  • ערוץ טין ניק ו־yes יערכו בסינמטק ת"א, ב־16 בינואר, הקרנה מיוחדת של שני פרקי הבכורה בעונה השלישית של "בת השוטר". זה יהיה אירוע הצדעה לילדי וילדות שוטרי מחוז הדרום, בנוכחות כוכבי הסדרה וניצן אמיר כהן, מפקד המחוז.
  • חברת הביטוח AIG יצאה במהלך להעלאת המודעות למניעת סרטן השד: עמדות בדיקה לעובדות יוצבו במשרדים בפ"ת.
  • כדי לסייע לעסקים בענפי המסעדנות וחיי הלילה, ב־CBC ישראל (החברה המרכזית למשקאות קלים) יזמו את פרויקט "לחיים", שיקיים בעשרות ברים ומסעדות, ערבי תוכן עם הופעות והרצאות של אמנים ממגוון תחומים, כמו אביתר אדיר, מיכל שפירא, ניר גבר, אלון גלזר ועוד. בין המקומות שיארחו ויתרמו חלק מההכנסות לעמותות ער"ן ו/או איחוד הצלה, נמנים רשת בר 55 (כפר־סבא, ירושלים, ראשל"צ), אזוליס התל־אביבי, והברים הנשיא ו־דה ג'ק באשקלון.
  • על רקע המלחמה הגיעו עידן גרינבאום ראש מועצה אזורית עמק הירדן וירון בלחסן מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות למפגש תמיכה במאות חקלאי הצפון, שחלקם עדיין מפונים מבתיהם. הפגישה נערכה על ידי מו"פ צפון, בראשות חיה רק־יהלום, במכון המחקר מיגל של החברה לפיתוח הגליל, והצדדים החלו לגבש תוכנית לפתרון המצב.

מינויים

  • רס"ן (במיל') מתן בר נוי מונה לנציג הנהלת ההסתדרות הציונית העולמית באירופה. מיכל סלבני־כבביה מונתה לנציגה בצפון אמריקה.
  • גליל יצחקי מונה למנכ"ל כפר המכביה.
  • שלמה יונה מונה למנהל החטיבה העסקית של חברת שירותי האפליקציות ואבטחת המידע F5 בישראל וביוון.
  • עינב סבינצר מונתה למנהלת מרחב דרום באלדר משכנתאות.
  • יואב הורוביץ מונה ליושב ראש הוועד המנהל של שנקר.
  • אביב פפר מונה למנכ"ל אנרפוינט, פתרונות האנרגיות הסולריות בישראל, וסמנכ"ל אנרגיה בכלמוביל.
  • אורלי טובולסקי־חדד מונתה למנכ"לית עמותת "נאמני מרכז שניידר".
  • ניב הלוי מונה למנכ"ל רשת חינאווי Wine & More המונה עשרה סניפים ברחבי הארץ.










צילומים: עמית נעים , נתן יעקובוביץ, גיל נחושתן, אסף לוי, מו"פ צפון, יח"צ

ירון בלחסן (מימין), עידן גרינבאום וחיה רק־יהלום

דבורה שרר

ראובן שיף

דביר בנדק ובן ינובר

עירית גונדרס, נפתלי בנט והתינוק דוד

מיכל שפירא