השליח של וולט חתך אותך בדרך בפראות או נהג באופן מסכן חיים? מהיום וולט משיקה שירות חדש שמאפשר לדווח עליו באמצעות הוואטסאפ. עד היום מערך הדיווח לפניות הציבור בנוגע לתלונות על שליחים פעל בתוך אפליקציית וולט, בצ'אט של שירות הלקוחות. בוולט הבינו כי ציבור רחב כלל אינו מודע לאפשרות הזו, וכי יש צורך להנגיש אותה טוב יותר. מעתה ניתן לשלוח הודעות ווטסאפ עם תלונות - אך ורק בנושא בטיחות בדרכים.
את ההודעות ניתן לשלוח למספר 050-3311155. מוולט נמסר כי הם מזמינים כל מי שנתקל באירוע דומה בדרכים לפנות לחברה בתלונה. לצורך כך הוקם צוות ייעודי של 40 מוקדנים, שהוכשרו לעסוק אך ורק בפניות אלה.
לפני שנתיים, ב-2023, וולט השיקה תוכנית בטיחות ראשונה לשליחים. על גבי התיק של כל שליח הודפס מספר זיהוי, המופיע בכל צדי תיק הנשיאה, כדי לאפשר זיהוי של השליח. יש לציין כי לאחרונה המדינה הכניסה חובת רישוי לאופניים חשמליים, וניתן לזהות את השליח גם באמצעות מספר הרישוי של הדו-גלגלי. באמצעות השירות החדש ניתן גם לשלוח תמונות או תיעוד מהאירוע.
כדי ליידע את הציבור על השירות החדש, וולט מציבה בימים אלה שילוט חוצות במרכזי ערים, במקביל לקמפיין רדיו ודיגיטל שצפוי לעלות בקרוב. מוולט נמסר כי עד כה התקבלו בממוצע כ-100 פניות בחודש בנוגע לנהיגה לא בטוחה של שליחים. לדבריה, לפי חומרת העבירות ומספרן, וולט מחליטה אם לסיים את ההתקשרות עם השליח.
לא מן הנמנע כי היוזמה של וולט הגיעה על רקע יוזמתו של ראש עיריית חיפה, יונה יהב. לאחרונה פורסם כי יהב נפגש עם ראשי וולט והודיע להם: "השליחים שלכם נוסעים בפראות בכבישי חיפה ומסכנים תושבים". יהב אף איים כי יפסיק את פעילות החברה בעיר.
במקביל, עיריית חיפה ומשטרת חיפה קיימו מבצע אכיפה נרחב נגד שליחי וולט וחברות דומות, ורשמו עשרות דוחות. יהב קרא לראשי ערים נוספות להצטרף אליו במאבק. בפגישה עם ראשי וולט הציג יהב, יחד עם נציגי המשטרה, עדויות לנהיגה מסוכנת על מדרכות ומעברי חציה, סיכון הולכי רגל ועבירות נוספות על חוקי התנועה.







