מנכ״ל חברת בואינג, דיוויד קלהון, יעזוב את תפקידו בסוף 2024 כחלק מטלטלת הנהלה רחבה בעקבות משבר הבטיחות והתדמית החמור שעוברת החברה. יו״ר בואינג, לארי קלנר, לא יעמוד לבחירה מחדש וסטן דיל, ראש חטיבת המטוסים המסחריים, יעזוב מיידית.
הזעזוע הגורף מגיע לאחר שדלת חירום של בואינג מקס 9, שלא הייתה מחוברת היטב, נקרעה באמצע טיסת אלסקה איירליינס ב-5 בינואר. התקרית הכניסה את החברה למשבר גדול, רק חמש שנים לאחר התרסקויות שני מטוסי מקס 8 ב-2018 וב-2019, בהן נהרגו כמעט 350 אנשים. כל הבעיות האלה הובילו להפסדים מצטברים של יותר מ-31 מיליארד דולר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מנכ"ל בואינג העוזב, דייויד קלהון
מנכ"ל בואינג העוזב, דייויד קלהון
מנכ"ל בואינג העוזב, דייויד קלהון
(צילום: רויטרס)
התקרית בטיסה אלסקה איירליינס, שבנס גדול הסתיימה ללא קורבנות, העלתה מחדש שאלות לגבי בטיחות מטוסי מקס והמחויבות של בואינג לאיכות ואבטחה, והוציאה לדרך כדור שלג שהפעיל לחץ עצום על קלהון.
מנכ"לי חברות תעופה הביעו בפומבי תסכול מבואינג, ובשבוע שעבר ביקשה קבוצת מנכ"לים פגישות עם ראשי החברה. מינהל התעופה הפדרלי (FAA) קירקע מטוסי מקס 9 ברחבי ארה״ב, וכשה-FAA אישר למטוסים האלה לחזור לטוס, הוא עשה זאת תוך הטלת מגבלות על הגדלת הייצור המתוכננת של בואינג. ההגבלה הזו פגעה קשות בחברת הדגל האמריקאית הנאבקת עם יריבתה האירופית, איירבוס. זו קיבלה לאחרונה הזמנות ל-65 מטוסים משני לקוחות באסיה שעובדים בדרך כלל עם בואינג.
במכתב לעובדי בואינג בו הודיע על עזיבתו, כינה קלהון את תקרית אלסקה איירליינס "רגע פרשת מים עבור בואינג“, והוסיף: "עיני העולם נשואות אלינו. אנחנו הולכים לתקן את מה שלא עובד, ולהחזיר את החברה שלנו למסלול של התאוששות ויציבות".