לפי הסכם קיבוצי חדש שנחתם בין ועד הדיילים באלעל לבין הנהלת חברת התעופה וההסתדרות, הוארך משך הזמן בו יכולה החברה להעסיק דיילים זמניים מחמש לשבע שנים. עד היום, אחרי שדייל הגיע לתקופה של חמש שנות עבודה באלעל, החברה הייתה צריכה להחליט האם לפטרו או לתת לו קביעות.
כמו כן, הוכרו משרות סטודנטים ומשרות הוריות שיכללו פחות משמרות. בנוסף, שכר הדיילים יעלה לפי מדרגות של ותק ומעמד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
דייל דיילת דיילים אילוס אילוסטרציה
דייל דיילת דיילים אילוס אילוסטרציה
דיילים
(shutterstock)
מצד שני, הצ'ופר הגדול של הדיילים בטיסות לניו יורק – שהות של עד שלושה ימים בעיר הגדולה על חשבון החברה, כולל הוצאות, עד הטיסה חזרה – תקוצר.
באלעל מועסקים כיום 1,200 דיילים, אך רק כ-300 מתוכם קבועים (חלק ניכר מהם פרסרים – מנהלי השירות בטיסה), שבעקבות ההסכם מצבם השתפר כי שכרם הושווה לעובדי דור א', שהתנאים שלהם הטובים ביותר. תוקפו של הסכם העבודה החדש הוא עד סוף שנת 2028.
מגזר הדיילים הוא האחרון שתנאי שכרו שופרו מאז שאלעל חזרה לפעילות מלאה ורווחיות עם תום מגפת הקורונה. קדמו להם עובדי התפעול והתחזוקה, ההנהלה והטייסים, ששכרם קוצץ משמעותית בתקופת הקורונה, ולאחר השבתות לא רשמיות שביצעו הוחזרו להם תנאי שכרם הקודמים.
עוד בהסכם, הסדרת מנגנוני ביטחון תעסוקתי לעובדים זמניים ושיפור מנגנונים קיימים לעובדים קבועים, הסדרת מענקים בגין מאמץ וביצועים והסדרת תמריצי הצטיינות. תמורת השיפור בשכר ובתנאים נאלצו הדיילים, כאמור גם לוויתורים להסכמות להתאמת עלויות ההעסקה במגזר זה, ובהם התאמת מספר העובדים הקבועים שהחברה נדרשת להעסיק (300) ואפשרות להעסקת העובדים במשרות גמישות. בנוסף, נדרשו הדיילים לתת הסכמתם להנהלת החברה לביצוע טיסות המופעלות ע"י חברות תעופה זרות ואנשי צוותיהן.
ויו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, עו"ד אייל ידין: "ההסכם מצרף את מנהלי השירות בטיסה ודיילי האוויר לשורת הסכמים קיבוציים משמעותיים המשפרים את תנאי העסקתם, ומקדמים את החברה ואת יכולותיה העסקיות".
יו"ר ועד אנשי צוות דיילי אוויר, משה שרביט: "זהו יום שמח ואפילו היסטורי במובנים מסוימים לעובדי המגזר, שעברו תקופות לא פשוטות יחד עם החברה במשבר הקורונה".