2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
ה-8 לאוקטובר, יום אחרי השבת השחורה, היה יום של בחירה עבור כל ישראלי. בחירה בין שקיעה לתוך מועקה, עצב עמוק וקיפאון, לבין בחירה בעשייה וביזמות מתוך האחריות של כל אחד ואחד מאיתנו להמשיך ולהתניע את המשק הישראלי. אני בחרתי בעשייה. כאשר התחילו הדיווחים על תופעות האנטישמיות בעולם הבנתי שזה יגרום לעלייה בביקושים לדירות בישראל על ידי תושבי חוץ והכלי שהם זקוקים לו בעיצומה של המלחמה הוא מערכת למכירת נדל״ן מרחוק.
וכך צמחה לה היוזמה הראשונה של יריד דירות וירטואלי הפונה ליהודי העולם, בעיצומם של גלי האנטישמיות הגדולים אותם הם חווים. בשבועות ספורים הצלחנו לגייס עשרות חברות בניה שהצטרפו ליוזמה ולעניין למעלה מ-10,000 יהודים מהתפוצות בדירה בישראל באמצעות מערכת DREAMS.
אבל הרעיון הזה של יצירת פלטפורמת מכירות און ליין על גבי מפה ושימוש בטכנולוגיית DREAMS אינו נועד רק לתקופות כמו מגיפה עולמית או מלחמה ולמעשה מדובר בפתרון טכנולוגי שיביא לשינוי מהותי בשיטת המכירה של דירות חדשות.
מארק זאבימארק זאביצילום: מיכה בריקמן
אני מאמין שיזמי הנדל"ן לא יוכלו להמשיך עוד שנים רבות בשיטת המכירה המסורתית המתנהלת ברובה במשרד המכירות. על פי נתוני החברה כבר כיום 56% מרוכשי הדירות הם בני פחות מ – 45 שנים. 28% הם בני פחות מ – 34 , מדובר בקהלים שהרגלי הצריכה שלהם שונים לחלוטין. הם צורכים את המידע שלהם מהסמרטפון, ומהרשתות החברתיות ( לפי נתוני החברה 70% מרוכשי הדירות מחפשים מידע על הפרויקט באמצעות הסמרטפון ), הם מעדיפים להימנע משיחות טלפון לקבלת פרטים או מפגישות פנים אל פנים, וקרוב לוודאי שיגיעו למשרד המכירות רק אחרי שיש בידם את כל המידע על הפרויקט.
לכן, חברות בנייה שלא יספקו מספיק מידע שקוף וזמין, ימכרו פחות דירות כי הרוכשים של היום לא יעשו את המאמץ להתקשר או להגיע פיזית למשרד המכירות רק על מנת לקבל מידע.
אני בטוח ומאמין שענף הנדל״ן יתאושש. אין ספק שהביקושים מתחת לפני השטח גדולים לאין שיעור לעומת ההיצע והמלחמה משפיעה על המחסור הצפוי בדירות בצורה משמעותית.
אולם חברות הבנייה צריכות לנצל את התקופה הנוכחית על מנת להתכונן לביקושים ביום שאחרי , לייצר את הכלים שמתאימים לקהל הרוכשים שלהם , לייעל את שיטות המכירה, וכך להגיע לשיעור העסקאות הגבוה ביותר ביחס להשקעה בכל לקוח.
המטרה באמצעות המערכות למכירה מרחוק היא לא להגדיל את מספר הלידים אלא להגדיל את מספר העסקאות ולצמצם את מספר הפגישות כך שהרוכש יגיע למשרד המכירות שהוא כבר יודע איזה דירה הוא רוצה.
2 צפייה בגלריה
לראות על המסך של הטלפון את כל הפרטים של הדירה העתידית
לראות על המסך של הטלפון את כל הפרטים של הדירה העתידית
לראות על המסך של הטלפון את כל הפרטים של הדירה העתידית
(צילום: מתוך תוכנת DREAMS)