בית המשפט המחוזי מרכז אישר הסדר פשרה במסגרתו הוסכם כי פארק המים שפיים ימסור 7,700 כרטיסים לאגודה למלחמה בסרטן, שתחלק אותם לחולי סרטן ובני משפחותיהם. הפשרה הושגה במסגרת שתי בקשות לאישור תביעה ייצוגית שאוחדו והוגשו נגד הפארק בטענה להפרת החוק למניעת העישון במקומות ציבוריים והחשיפה לעישון בשטחי הפארק. אחת מהבקשות הוגשה באמצעותעו"ד עומר פיינטוך, והשנייה באמצעות עו"ד אפרת מור מילמן.
במסגרת הבקשות נטען לחשיפה של מבקרים בפארק לעישון בניגוד להוראות החוק למניעת העישון במקומות ציבוריים, והחשיפה לעישון.
1 צפייה בגלריה
"ריינבו סליידס", פארק המים שפיים
"ריינבו סליידס", פארק המים שפיים
פארק המים שפיים
(באדיבות פארק המים שפיים)
מנגד, טען הפארק כי קיים את הוראות החוק למניעת העישון. בסופו של יום, הצדדים ניהלו הליך גישור ובסיועו של המגשר הגיעו להסכמות מבלי שאף צד מודה בטענות משנהו.
מהסכם הפשרה שאושר עולה כי פארק שפיים ייתן פיצוי לציבור וכן ינקוט בפעולות לאכיפה עתידית. שווי התועלת וההטבה לציבור כתוצאה מהתחייבויות פארק שפיים נאמד בסך של כ-1.3 מיליון שקל.
כמו כן, פארק שפיים ינקוט בהסדרה עתידית של אכיפת מניעת העישון בפארק, בין השאר על ידי הדגשת איסור העישון בפארק, שילוט נרחב וכן על הכרטיסים הנמכרים לקהל ייכתב כי אין לעשן בשטחי הפארק, למעט בשטחים המסומנים.
לטובת הפיקוח והאכיפה בפארק יוקצו אחראי אחד ושני סדרנים, ועוד. השופטת מיכל נד"ב קבעה כי "אני סבורה כי הסדר הפשרה בענייננו יש בו כדי לענות על מטרות החוק וכי הוא ראוי וסביר והוגן. הסדר הפשרה כולל פיצוי בגין הפרת הדין הנטענת בעבר, וכן קובע הסדרה צופה פני עתיד".
עו"ד עומר פיינטוך עו"ד עומר פיינטוך צילום: עו"ד עומר פיינטוך
עו"ד עומר פיינטוך מסר בתגובה כי "מדי שנה מתים בישראל מעל 800 איש מעישון פאסיבי. לצערנו, הרשויות במדינה לא פועלות בנושא מניעת העישון, והאכיפה מינורית, בוודאי ביחס להפרות החוק הרבות. היעדר האכיפה, עולה מדי שנה בדוחות שר הבריאות על העישון. מקום בו הרשויות לא פועלות, יש צורך באכיפה אזרחית, עמד על כך בית המשפט העליון וכך נעשה בהליך הנוכחי. במקרה הנוכחי המבקשים בבקשה לאישור התובענה כייצוגית לא רק התלוננו, אלא גם פעלו בעניין, וביחד הבאנו לשינוי משמעותי ממנו ציבור רחב יוכל ליהנות כבר עתה".
מפארק שפיים נמסר: "אחרי הליך גישור ארוך ומעמיק, ולמרות שסברנו כי התקיימו הוראות החוק נגד עישון, והסתייגנו מהעמדה שהוצגה בתחילת ההליך ועל ידי נציגי היועמ"ש כי בכל שטחי הפארק יש לאסור עישון באופן גורף, ולו משום שזו הוראה שהציבור לא יוכל לעמוד בה ואין לה אחיזה בחוק, הגענו לאיזון ראוי בין האינטרסים השונים לטובת כלל מבקרי הפארק, איזון אותו כינה ביהמ"ש ככזה המחיל אכיפת יתר בפארק לטובת בריאות הציבור".
פארק שפיים יוצג על ידי עורכי הדין ערן וינר ועמיחי טסלר ממשרד ברנע ג׳פה לנדה ושות'.