העליות בשקל מתגברות אחרי החלטת הריבית: הדולר נופל ב-1.7% מול השקל ונסחר היום (ב') אחר הצהריים סביב 3.68 שקלים, האירו יורד ב-1.6% ונסחר סביב 3.99. השער היציג של הדולר נקבע מוקדם יותר היום על 3.71 שקלים והיציג של האירו על 4.02 שקלים.
1 צפייה בגלריה
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
(צילום: shutterstock)
בנק ישראל החליט אחר הצהריים כי הריבית הבסיסית במשק תישאר גם בששת השבועות הקרובים בשיעור של 4.5%, שהם 6.0% ריבית פריים. בכך שומר בנק ישראל על זהירות רבה במדיניות הריבית ונמנע מהפחתה שנייה, לאחר שהיה הראשון בעולם שעשה זאת, ב-1 בינואר 2024, מאז הזינוק באינפלציה.
בנק ישראל העדיף לא להסתכן בהפחתת ריבית בעת האווירה הביטחונית המתוחה בגבול לבנון ולקראת פעולה אפשרית ברפיח, על רקע הגירעון הגדול בתקציב המדינה שפורסם היום על ידי משרד האוצר. כמו כן צפויות מיד לאחר חג הפסח התייקרויות במשק, על פי הודעת חברות ויבואנים רבים. אי-הפחתת הריבית לא הפתיעה את רוב החזאים, על אף שהאינפלציה ירדה כבר לשיעור שנתי נמוך מ-3%, הרף העליון של היעד שקבעה הממשלה, והיא צפויה להיות מתחת לרף העליון של היעד - 1% עד 3% - גם בחודשיים הבאים.
בינתיים דיווח אתמול בנק ישראל כי יתרות מטבע החוץ של ישראל עלו בחודש האחרון לשיא חדש והסתכמו בכ-213.7 מיליארד דולר, עלייה בכ-6.9 מיליארד דולר רק בחודש מרץ, בעיקר לאחר הנפקת אגרות חוב מוצלחת בשוק הבינלאומי על ידי החשב הכללי בחודש שעבר. היתרות שוות כעת 42.2% מסך התוצר הלאומי הגולמי של מדינת ישראל.
פורסם לראשונה: 09:00, 08.04.24