ראקש ג'ונג'ונוואלה, אחד האנשים העשירים באסיה, הלך היום (ראשון) לעולמו בבית חולים במומבאי כשהוא בן 62. ג'ונג'ונוואלה, שקיבל את הכינוי "וורן באפט" של הודו, עשה את הונו מהשקעות בבורסה באופן עצמאי, ואף השקיע בסטארטפים ולא מעט עסקים אחרים, כמו למשל חברת התעופה החדשה של הודו - אקסה אייר. סיבת המוות לא אושרה רשמית, אך ככל הנראה מדובר באי ספיקת כליות.
לפי "פורבס", הונו של מוערך ב-5.8 מיליארד דולר. הוא היה מראשוני המשקיעים בתחילת שנות ה-90, אחרי שהודו ביצעה רפורמה בכלכלה שלה, ופתחה אותה בפני העולם.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
ראקש ג'ונג'ונוואלה (מימין) ונרנדרה מודי
ראקש ג'ונג'ונוואלה (מימין) ונרנדרה מודי
ראקש ג'ונג'ונוואלה (מימין) ונרנדרה מודי
(צילום מסך מתוך חשבון הטוויטר של נרדרנה מודי)
ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, ספד לו: "ראקש ג'ונג'ונוואלה היה מלא חיים, שנון ומלא תובנות. הוא השאיר אחריו תרומה אדירה לעולם הפיננסי. הוא גם היה נלהב מאוד מההתקדמות של הודו".
מי שעוד התייחס למותו של ג'ונג'ונוואלה הוא האיש העשיר באסיה, גאוטם אדאני, שרכש לאחרונה את נמל חיפה. בציוץ בטוויטר, כתב אדאני: "אני עצוב מאוד על פטירתו בטרם עת של המשקיע האגדי ביותר שהיה להודו. ראקש ג'ונג'ונוואלה נתן השראה לדור שלם להאמין בשווקי המניות שלנו עם השקפותיו המבריקות. אנחנו נתגעגע אליו, הודו תגעגע אליו, אבל לעולם לא נשכח אותו".
הציוץ של אדאני
ג'ונג'ונוואלה נולד לאב שהיה פקיד מס הכנסה, וטען שהוקסם ממניות בילדותו לאחר שראה את אביו משקיע את כספיו. הוא עצמו החל להשקיע בבורסה ב-1985 כשהיה בן 25 בלבד, כאשר לווה מקרוב משפחה 100 דולר. הוא נחשב למשקיע שלוקח סיכונים, ורובן השתלמו לו מאוד. כמו כן, הקים חברה לניהול השקעות משלו. סה"כ השקיע ב-47 חברות נכון לחודש יוני האחרון, אחת מהן היא טאטה מוטורס, חברת הרכבים ההודית.
בריאיון שנתן לרויטרס לפני עשור אמר שהוא לא אוהב שקוראים לו וורן באפט של הודו: "אני לא שיבוט של אף אחד. אני ראקש ג'ונג'ונוואלה".