בשיתוף אתר "המקצוענים"
יש אנשים שמוכנים להוציא הרבה מאוד כסף על ריהוט בסגנון רטרו (חדש המדמה להיות ישן), ויש את החכמים. אלו שפשוט משקיעים בחידוש של רהיט עתיק ומקורי.
11 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
פעמים רבות, החידוש עולה על המקור, והתוצאה הסופית כל-כך ייחודית, המשלבת בין ישן לחדש בצורה שהופכת את הפריט למוקד העניין הכי מוצדק בחלל.
בכתבה זו נתמקד בחידוש רהיטים מבד (ולא מעור), ונפרט מה משפיע על המחיר, מה כדאי לבדוק לפני שממהרים לחדש ולכמה זמן נהוג לתת אחריות על העבודה.
11 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

ריפוד כיסא מבד

מדובר בתיקון זול במיוחד, והוא מסתכם בסכום של 300-400 שקל לכל כיסא. הוא כולל את ריפוד המושב ומשענת הכיסא ואת עלות החומרים.
רפד מקצועי יתקן את הכיסא, יצבע, יוסיף ספוג מילוי לפי הצורך, וישלב בו את סוג וצבע הבד המועדפים עליכם. זאת, בין אם אתם מעדיפים עיצוב מודרני, נוסטלגי או שילוב של שניהם.
11 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

ריפוד כרית לספה

עוד תיקון זול שמצדיק את ההשקעה ומחדש את הריהוט בבית הוא ריפוד של כרית המשענת לספה. הכוונה היא לא לכריות נוי, אלא לכריות שהן חלק מהספה עצמה.
ריפוד כרית לספה אמור לעלות 250-350 שקל. פעמים רבות הספה במצב מצוין, ויש רק צורך בריפוד מחדש של הכריות, על מנת להעניק לה חיים מחודשים, ולהוסיף קצת צבע ועניין לסלון.
11 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

ריפוד הדום

עוד בקטגורית התיקונים הזולים יחסית בתחום הריפוד, הוא שדרוג ההדום. החלפת הריפוד שלו עולה 300-400 שקל. רפד מקצועי יחדש את ההדום שלכם, ישייף את העץ, יצבע אותו, וירפד אותו בספוג מילוי ובד איכותי אותו תוכלו לבחור ממגוון עיצובים.
11 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

ריפוד כורסה מבד

במקרה של כורסה מבד, טווח המחירים הוא גדול במיוחד. המחיר מתחיל ב-500 שקל ויכול לטפס עד לסכום של כ-2,500 שקל עבור ריפוד כורסה עתיקה ומאתגרת יותר לחידוש. זאת, בהתאם לסוג הבד, דגם הכורסה ומורכבות העבודה.
ריפוד כורסאות בד היא מלאכה שדורשת דיוק, מיומנות, ידע מקצועי, ושילוב של יכולות תיקוני עץ וצביעה.
גם במקרה זה, לפני שאתם משקיעים בריפוד הכורסא דרשו מהרפד לבדוק את מצב מסגרת העץ.
11 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

ריפוד ספה מבד

לא כל קרע בספה האהובה שלכם מחייב את החלפתה. רפד מקצועי יוכל לקחת את ספת הבד שלכם, ובמידה ועדיין יש לה שלד יציב הוא יוכל בהחלט להחזיר אותה למצב מעולה.
ריפוד ספה מבד נחשב לתיקון יקר יחסית, וגם הוא משתנה בהתאם לדגם של הספה, ולגודל שלה. עבור ספה דו-מושבית בגודל סטנדרטית, תשלמו כ-2,000 שקל עבור החלפת הריפוד. ואולם, סכום זה יכול להיות אף כפול, ולהגיע לכ-4,000 שקל, אם מדובר בכורסה ייחודית, שהחלפת הריפוד בה מורכבת יותר, ועלות הבד גבוהה. המחיר כולל את הבד, ולכן יש לכם יכולת בחירה גדולה, שתשפיע על המחיר הסופי שתשלמו.
11 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)


11 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מה כדאי לזכור לבקש לפני שמבצעים את ההזמנה?

ראשית, לפני שאתם בכלל מחליטים להשקיע זמן, כסף ואנרגיה בחידוש הכיסא, בדקו מהרפד לבדוק את מצבה של מסגרת העץ. לא תמיד שווה להשקיע בחידוש, אם הבסיס רעוע ובלתי ניתן לתיקון.
שנית, העדיפו לרפד את הכיסא בספוג איכותי (מסוג SK), שכן הוא יחזיק לכם מעמד כעשר שנים, וימנע את הצורך בתיקון חוזר כעבור תקופה קצרה.
11 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
שלישית, ככל שבד יותר עבה הוא יותר איכותי. בחרו בבד עם שתי שכבות, שכן הוא עמיד יותר וחזק יותר מבד בעל שכבה אחת.
רביעית, זכרו לבקש אחריות בכתב על גבי החשבונית, עבור העבודה ועבור חומרי הגלם. נהוג להעניק אחריות של שנה בתחום זה.
כך, במקרה של בלאי מואץ של הבד או של התקנה רשלנית (היחלשות התפרים, למשל), בעל המקצוע יגיע לתקן אותם ללא תוספת מחיר מצדכם. שימו לב, שמדובר בבלאי טבעי, ולא בשל רשלנות (מספרים על הספה) או נזק שנגרם על-ידי חיית מחמד (שריטות של הריפוד, למשל).
11 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

11 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

לא רק ריפוד, גם מילוי

אם החלטתם להישאר עם אותו הריפוד, ותרצו רק למלא את הכריות או את מושב הספה, המחיר יחושב כך: מילוי של כריות הספה יעלה 500-700 שקל, כשהמחיר מתייחס לספה של עד 3מושבים. מילוי ספוג למושב הספה, יכלול את הפירוק והמילוי, ויעלה 1,000-2,000 שקל, בהתאם לגודל הספה ולמורכבת העבודה.
פורסם לראשונה: 13:57, 30.01.22