מחסור זמני צפוי בחלק ממוצרי מי עדן החל מאפריל, כך הודיעה היום (א') החברה, בעקבות השבתה חלקית של המפעל. "מפעל מי עדן ייכנס בימים הקרובים לשיפוצים נרחבים בעקבות נזק שנגרם בגג המפעל ועל מנת לשפר את אפקטיביות הייצור. בתחום הכדים למתקני המים הביתיים לא צפוי מחסור".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר כנראה במחסור של בקבוקים מכל הסוגים, אך בחברה נמסר שלא צפוי מחסור בכדי מים לשימוש ביתי.
אם יווצר מחסור במי עדן, צרכנים עשויים לעבור לצרוך מותגי מים מינרליים אחרים, מה שעלול לגרור מחסור גם בהם. כך, למשל, באוקטובר 2021 נוצר מחסור במים המינרליים של המותג עין גדי שבבעלות יפאורה, עקב תקלת ייצור. כיוון שמדובר במותג מים פופולרי בשל מחירו הנמוך יחסית, המחסור הוביל למחסור בכלל מותגי המים שכן צרכנים עברו לקנות מותגים אחרים.
1 צפייה בגלריה
בקבוקי מי עדן
בקבוקי מי עדן
בקבוקי מי עדן
כל זאת למרות שרשות המים מדגישה כי מי הברז בישראל ראויים לשתייה ואין כלל צורך לשלם על מים בבקבוקי פלסטיק. מים מינרליים הם מים שנשאבים ישירות לצריכה ולעיתים מדובר במי ברז שנצרכים בטרם טוהרו וסוננו על מנת למנוע זיהום מיקרוביאלי.
מי עדן מחזיקה בלמעלה מ-40% מהשוק בסגמנט מים מינרליים בבקבוקים, שעשוי לצמוח השנה בעקבות החלת מס הסוכר על משקאות ממותגים. המתחרות שלה הן בין היתר נביעות, סן בנדטו, עין גדי ומותגים פרטיים של הרשתות. ב-2021 נביעות יצאה מתחום כדי המים והותירה בו את מי עדן כשחקנית יחידה. היא הבעלים גם של פאוזה קפה שמשווק מותגים כמו לוואצה ופאוזה נקסט - מותג של ברי מים שמתחרה בתמי 4 בין היתר.