ביטול ההנחה על מס הדלק ממשיך לגרום לעלייה מהירה של מחירי הדלק בישראל. בחצות בין חמישי לשישי עלה מחיר ליטר דלק אוקטן 95 בשירות עצמי בעוד 13 אגורות למחיר של 7.51 שקל, ובשירות מלא המחיר יהיה 7.73 שקל.
המחיר המרבי לליטר דלק אוקטן 95 בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 6.42 שקל לליטר, עלייה של 11 אגורות מהעדכון קודם. תוספת בשירות מלא תעמוד על 19 אגורות (ללא מע"מ), ללא שינוי מהעדכון קודם.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
תדלוק
תדלוק
תדלוק
(צילום: shutterstock)
העלייה במחירי הדלק מביטול הנחת המס ב-1 בינואר מסתכמת כבר ב-57 אגורות, וביחד גורמת לעליה של 0.3% במדד המחירים לצרכן בחודשים ינואר עד מרץ. בינואר מחיר ליטר דלק אוקטן 95 התייקר ב-28 אגורות, בפברואר ב-16 אגורות וכעת, כאמור, ב-13 אגורות.
חמשת ימי החישוב של מחירי הדלק באגן הים התיכון הסתיימו אתמול, ונרשם שינוי מסויים במחיר לעומת החודש שעבר, שהוביל להתייקרות הנוכחית. מחיר הדלק באגן הים התיכון עלה ב-7%-8% יחסית לחודש שעבר, אולם שער הדולר היה זהה לשערו בסוף חודש ינואר, כאשר עמד על 3.65 שקל ביום הקובע למחיר הדלק בחודש פברואר, ממש כמו השער היציג שנקבע בתחילת השבוע - 3.649 שקל.
בכירים במשרד האוצר וכן שר האנרגיה, אלי כהן, חוששים שעליית מחיר הדלק תלבה את האינפלציה ותמנע אפשרות שבנק ישראל ימשיך בתהליך הפחתת הריבית במשק בחודשים הקרובים. בינתיים, האינפלציה דווקא התמתנה בחודשים האחרונים ל-2.6%, אולם התייקרות הדלק השפיעה עליה וצפויה להשפיע גם בהמשך, וכמו כן נגיד בנק ישראל החליט השבוע שלא להוריד בפעם השנייה ברציפות את הריבית - בגלל החשש מליבוי האינפלציה.
שר האנרגיה כהן אמר עוד בתחילת חודש פברואר ל-ynet כי "על מנת לתת זריקת תמריץ למשק, במיוחד בתקופה הכלכלית המאתגרת שלפנינו, יש לקדם צעדים שיבלמו כעת את האינפלציה ולכן יש לשקול שוב את הקטנת הבלו על הדלק וכן על מוצרים בסיסיים נוספים כמו החשמל והמים". בינתיים, ככל הידוע, לא צפוי שינוי במדיניות כאמור.
פורסם לראשונה: 14:10, 28.02.24