בשיתוף טורנדו
עבור הישראלים, מוצרים תוצרת יפן זכו – ובצדק – למוניטין ובו אמינות, עמידות ואיכות. היום אך כאשר מגיעים לרכוש מערכת מיזוג אוויר מבית מיצובישי, נתקלים לעיתים במצב מבלבל - היום בישראל אפשר למצוא מערכות מיזוג מבית 'מיצובישי אלקטריק', לצד מערכות מיזוג יפניות ואיכותיות מבית 'מיצובישי Heavy'.
שניהם נחשבים למוצרים מהטובים בעולם בתחום מיזוג האוויר, שניהם מיוצרים ביפן ובתאילנד תחת הסטנדרטים המשובחים שלהם – אבל למה יש להם שם דומה? הסיפור מתחיל לפני 150 שנה.
2 צפייה בגלריה
(צילוםף shutterstock)

קצת היסטוריה

תאמינו או לא, אבל המורשת הטכנולוגית החדשנית של מיצובישי קיימת כבר לא פחות מ-140 שנה: ב-1870, חברת מיצובישי הוקמה ביפן בתור חברה לבניית ספינות.
התאגיד המקורי, מיצובישי Heavy Industries, כולל כיום כ-260 חברות העוסקות בתחומי אנרגיה, מיזוג אוויר ,תעופה, חלל, תחבורה, תשתיות, בטחון, סביבה ואקלים.
לפני כ-100 שנים, בשנת 1921, הקונצרן פיצל מעצמו את תחום ייצור המכונות החשמליות. והקים את מיצובישי אלקטריק נוצרו שתי תת חברות: מיצובישי אלקטריק, ומיצובישי Heavy שהמשיכה לייצר מערכות מיזוג אוויר, לצד ההחלטה של מיצובישי אלקטריק להתרחב לתחום מערכות מיזוג לפני מספר עשורים. נוצרו שתי תת חברות, פיצול של חברת ענק, ששתיהן מייצרות מערכות מיזוג אוויר איכותיות, עמידות ומתקדמות – ו"מתחרות" זו בזו.
בחלק המדינות בעולם ניתן לקנות מזגנים מאחד המותגים בלבד, אך ישנן גם מדינות בהן ניתן לרכוש את שני הסוגים, כמו בישראל. במדינות רבות בהן שני מותגי מיצובישי זמינים לצרכנים, כמו באוסטרליה, מיצובישי Heavy, שמשווק בישראל על ידי ענקית המזגנים טורנדו, הוא המותג המוביל בשוק בפער עצום בכל הנוגע לשביעות רצון הלקוחות.
אז רגע, מה ההבדלים?
על רקע העובדה כי שני המותגים נושאים את סמל היהלום היפני, ומציעים פתרונות יוקרתיים ברמת פרימיום, חשוב לנסות ולהבין היכן נמצאים ההבדלים בין מותגי מיצובישי בישראל.
באופן כללי מוצרי מיצובישי Heavy נחשבים לעמידים יותר לאורך זמן.
עוד פרמטר שאפשר למצוא בו הבדלים הוא היעילות האנרגטית. עבור מוצרים רבים, היעילות האנרגטית של מוצרי מיצובישי Heavy טובה יותר – כאשר מדובר על מזגן לשימוש ביתי או מסחרי, כל שיפור ביעילות האנרגטית מתורגם לחיסכון משמעותי בעלויות הוצאות החשמל.
כאשר משווים בין סוגי המוצרים של מיצובישי, חשוב להשוות גם את הטכנולוגיות – לשתי החברות טכנולוגיות משלהן שהופכות את השימוש ליעיל ונוח יותר. למיצובישי Heavy, למשל, יש טכנולוגיות כמו VTCC (בקרת תפוקה וטמפרטורה משתנה), CHCC (בקרת תפוקת חימום רציף), מדחס עם יציאות מרובות, מחליף חום משופר, בקרת מפלס שמן, הפעלת גיבוי, חיישן תנועה ועוד.
היבט אחרון שכדאי להשוות הוא השירות והתמיכה של היבואן. היבואן של מיצובישי אלקטריק הוא חברת ניסקו היבואנית של מיצובישי Heavy, למשל, היא טורנדו, חלוצת האינוורטר בישראל, אשר מתמקדת במזגנים בלבד ונותנת שירות למעל 2.5 מיליון לקוחות ברחבי ישראל כבר למעלה משלושה עשורים.
היבט נוסף שחשוב לשים לב אליו היא שקבלני המיזוג (מתקיני המזגנים) לא ישווקו את מוצרי מיצובישי Heavy אם הם משווקים את מיצובישי אלקטריק ולהפיך. לכן המלצת הקבלן המיזוג מושפעת מהיצרן שהוא משווק, לכן עלינו לקבל דעות מקבלני מיזוג שונים עבור שני היצרנים השונים של מיצובישי.
2 צפייה בגלריה
מיצובישי - השוואת מזגנים
מיצובישי - השוואת מזגנים
מיצובישי - השוואת מזגנים
המסקנה הסופית - חשוב להשוות לפני הקנייה הבאה
לאחר שמכירים בקיומם של שני סוגי מזגנים תחת השם מיצובישי, חשוב להגיע למסקנה צרכנית נבונה - בפעם הבאה שאתם מתכוונים לקנות מזגן יפני יוקרתי לבית או לארגון, חשוב להשוות בין הדגמים של שתי החברות השונות, להבין את איכות השירות, המפרט של המזגנים והמחיר הסופי.
המטרה שלכם היא לקבל את המוצר המתאים, היעיל והאיכותי ביותר עבור המטרות שלכם - ולכן, אל תתפשרו על מחקר שוק והשוואה בין שני המותגים.
בשיתוף טורנדו

Event snippet:
פורסם לראשונה: 13:04, 26.03.24