מלחמת המברשות: תביעה בסך 500 אלף שקל הוגשה השבוע לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד רשת סופר פארם ישראל, הדוגמנית עדן פינס ועוד. זאת, בטענה כי הנתבעים הפרו זכויות של החברות התובעות במברשת שיער.
התביעה הוגשה על ידי אנ.ק.ס מעבדות, שלפי הנטען בתביעה הינה חברה מוכרת למוצרי טיפוח השיער, וחברה אחות בשם הייר אקספרס, שטוענות באמצעות עו"ד גבריאל קרמר כי הן הבעלים והמפיצות של מברשת שיער אשר פותחה ועוצבה על ידן, ומוגנת במדגם רשום.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
עדן פינס, סופר פארם
עדן פינס, סופר פארם
עדן פינס, סופר פארם
(צילום: אמיר סוננברג, איתן גליקמן)
2 צפייה בגלריה
המברשת והחיקוי, כפי שנטען בכתב התביעה
המברשת והחיקוי, כפי שנטען בכתב התביעה
המברשת והחיקוי, כפי שנטען בכתב התביעה
(צילום מתוך כתב התביעה)
נטען כי עיצוב המברשת המקורית מאפשר את החלקת השיער בקלות, ומסייע בהתרת קשרים ללא משיכת השיער. "המברשת המקורית הינה מוצר יוקרתי תחת השם Befri Brush. בארץ נמכרת המברשת במחיר של 199 שקל ליחידה".
עוד נטען כי לסופר פארם הוצע בשנת 2015 לרכוש את המברשת המקורית, אולם הרשת לא הייתה מעוניינת. אולם לפי התביעה "חרף האמור לעיל, הנתבעים נטלו מן המוכן את המברשת המקורית והמצליחה של התובעות, חיקו אותה, פרסמו והפיצו את החיקויים שלה ברחבי ישראל. זאת, באמצעות סניפי סופר פארם, והן באמצעות דף האינסטגרם של עדן פינס, שכולל למעלה מ-820 אלף עוקבים. הנתבעים עושים שימוש בעובדה שעדן פינס הינה דוגמנית ידועה ופופולרית מאוד, על מנת לקדם באמצעותה את מכירת החיקויים של המברשת המקורית".
עוד נטען כי התובעות הופתעו בחודש שעבר לגלות כי הנתבעים חיקו את המברשת המקורית "והחיקויים נמכרים תמורת סך של 49.90 שקל לפני הנחה, ולאחר שיובאו מסין". בתביעה נטען כי "הנתבעות הודיעו על הסרת החיקויים מהחנויות ומאתר האינטרנט, אך דחו את טענת התובעות להפרה". טרם הוגש כתב הגנה.
מסופר-פארם נמסר: "התביעה טרם התקבלה. לכשתתקבל, נלמד אותה ונגיב בבית המשפט".
מקבוצת רייס בעלת המותג fifi יחד עם עדן פינס נמסר בתגובה: "התביעה טרם התקבלה, נלמד ונגיב בבית המשפט".