קבוצת ויסמן הולדינגס הירושלמית, שמחזיקה ברשת הריהוט והעיצוב שמרת הזורע, רכשה את רשת מילגה שמוכרת במיוחד בזכות הפופים שלה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
גובה המחזור של מילגה ב-2022 עמד על כ-15 מיליון שקל ובכוונת החברה להכפילו בשנתיים הקרובות.
1 צפייה בגלריה
האחים אריה ונחום ויסמן, בעלי קבוצת ויסמן הולדינגס
האחים אריה ונחום ויסמן, בעלי קבוצת ויסמן הולדינגס
האחים אריה ונחום ויסמן, בעלי קבוצת ויסמן הולדינגס
(צילום: יח"צ)
את מילגה הקימו לפני כ-30 שנה יוגי ומיכל אבישר והחברה מחזיקה מפעל באור עקיבא שמשתרע על 1,500 מ"ר. היא מתמחה בפופים, כריות, כריות הנקה, ערסלים ומצעים. כעת תחת הבעלות החדשה בחברה הולכים לפתח עוד מוצרים כמו מוצרי חוץ: ספות רביצה עם בדים נגד מים שמתאימות לבריכות שחייה ובדים חסיני שמש.
"כשקיבלנו פנייה עם הצעה לרכישת מילגה לפני מספר חודשים, החלטנו שזה מתאים לנו כי זה משלים לענף הרהיטים", אומר אריה ויסמן, יו"ר קבוצת ויסמן הולדינגס, שמחזיק בחברה יחד עם אחיו הבכור נחום ויסמן ומעסיק בה גם את דור ההמשך: ששת ילדיהם של האחים ויסמן.
"במסגרת ההתרחבות של החברה אנחנו מחפשים כל הזמן להתרחב באמצעות חברות משלימות. כבר שבועיים שאנחנו במילגה ונהנים מאוד. 50% ממוצרי מילגה נעשה בארץ: מילוי, תפירות ואריזות. זה עניין אותנו מאוד כי מבחינתנו חזרנו למקורות כך: קבוצת ויסמן יצאה מייצור ב-1989 וכיום אנחנו מתעסקים במסחר ותעשייה.
"למילגה יש ארבע חנויות ואנחנו מתכוונים תוך שנה להכפיל את מספר החנויות של המותג ולשווק את המוצרים בחנויות נוספות".
המתחרים של מילגה בפופים הם חברות קטנות כמו: גרין בננה, צ'יל פופים ושייפס. לפי ויסמן, "מילגה היא הגדולה ביותר בתחום בישראל ואנחנו מתכוונים לעשות אותה עוד יותר גדולה, כי יש לנו הרבה רעיונות לפיתוחים ולמוצרים שלא נראו בארץ. יש לנו תוכנית סדורה לשלוש השנים הבאות. מילגה מחזיקה 22 עובדים ועד סוף 2024 נגיע ל-35 עובדים. במקביל, נמשיך יחד עם יוגי ומיכל לשמור על דרכם גם בשנים הבאות".
ויסמן הולדינגס קיימת 91 שנה כחנות רהיטי ויסמן הירושלמית שנוסדה על ידי לאו ויהודית ויסמן, עולים מגרמניה והוריהם של אריה ונחום ויסמן הבעלים. כיום היא גם פועלת כקבוצת אחזקות שהמרכז הפיננסי שלה בבית ויסמן בירושלים. המרכז הלוגיסטי שלה נמצא בפארק ברלב בגליל המערבי ויש לה מפעלים נוספים בבני ברק. עיקר הייצור נעשה בעולם ב-65 מפעלים.
קבוצת ויסמן רכשה את רהיטי שמרת הזורע משני הקיבוצים שייסדו אותה ב-1999. בבעלותה גם שמרת הזורע פרויקטים, חברת רהיטי עין חרוד שמוזג לשמרת הזורע ומותג התינוקות משכל, שכמעט נעלם וגם האתר שלו נסגר. לקבוצה 220 עובדים והיא פועלת ב-15 מדינות באמצעות חברה בינלאומית שבבעלותה.
לקבוצת ויסמן יש 9 נקודות מכירה של שמרת הזורע; חנות של 3,000 מטר בירושלים שקיימת מ-1932 וחנות לפרויקטים ואדריכלים בראשל"צ - סך הכל 11 נקודות מכירה לא כולל אתר מכירות אונליין שמוכר פי 3 מסניף ממוצע. היא כבר החלה להציע מבצעי רהיטים שכורכים קניית רהיט ופופים של מילגה.
יוגי אבישר מסר: "מיכל ואני משוכנעים כי הם ימשיכו את המורשת ושמירה על ערכי חברת מילגה גם בשנים הבאות ומאחלים להם הצלחה רבה".