בשיתוף אתר "המקצוענים"
רוצים להשביח את הנכס שלכם? מיני שיפוץ ואף הלבשת הבית, יכולה לעשות פלאים ולהשתלם לכם מאוד. גם אם אתם לא מעוניינים להשקיע יותר מדי בשיפוץ מסיבי, שלא בטוח שתקבלו את התמורה עליו בעת המכירה, הרי ששדרוג הבית לצורך מכירה, לרוב יחזיר את ההשקעה.
מה הוא כולל, מה הסיבה שהוא הופך את הנכס לאטרקטיבי יותר ומה עובר בראש של הקונה בשלב שהוא מגיע לבדוק את הבית שמוצע למכירה? לפניכם המדריך.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

צרו כניסה מסבירת פנים: הרושם הראשוני קריטי

התמקדו ביצירת כניסה מזמינה על ידי ניקוי וצביעה מחדש של דלת הכניסה. הוסף עציצים או פרחים וודא שהמסדרון מתוחזק היטב. כניסה מסבירת פנים נותנת רושם ראשוני חיובי.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

בטלו סממנים אישיים והישארו עם חפצים ניטרליים

חשבו כמו בית-מלון שפונה לקהל רחב. כלומר, לא הייתם מצפים לראות תמונות אישיות, חפצים אישיים ומזכרות מוזרות. נכון? אז גם הקונה הפוטנציאלי שלכם אמור לדמיין את הנכס ככזה. ככה, הוא ירגיש שהוא כבר שלו, מוכן למגורים או להשכרה.
איך עושים זאת? נצמדים לכלל ש'פחות זה יותר'. מסתירים תמונות משפחתיות, מרוקנים את הקירות מעומס של חפצים ותחביבים שלכם, ונפטרים מפרטי דקורציה מוגזמים. הלונגי שקניתם בתאילנד מרוח על החדר של הנער המתבגר שלכם? זה בדיוק הזמן להסיר אותו.
הסרת העומס מאפשרת לקונים פוטנציאליים לדמיין את עצמם חיים בחלל ויוצרת תחושה של פתיחות.
אין לכם היכן לאחסן את החפצים הרבים? שווה לשקול לשכור שירותי אחסון זמניים של ריהוט, מכשירים ושאר חפצים עודפים ש'חונקים' את הבית וגורמים לו להרגיש קטן יותר מכפי שהוא יכול להיות כשהוא דליל מחפצים.
בכך, תעניקו לחדרים מראה מרווח יותר.

כמה שיותר תאורה טבעית, הרי זה משובח

בית מואר מרגיש גדול ונעים יותר למחייה מאשר כוך שמייצר תחושה של מערכה חשוכה ומחניקה. מקסמו את האור הטבעי על-ידי פתיחת תריסים או וילונות והסרת וילונות כבדים.
אור טבעי גורם לחלל להרגיש בהיר יותר, מאוורר יותר ומזמין יותר למגורים.
העדיפו וילונות בהירים שיאפשרו לאור להסתנן פנימה, תוך שמירה על הפרטיות. זכרו שחוץ מבית מואר, לרוכש הפוטנציאלי חשובה גם פרטיות מהשכנים.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

נטרלו את פלטת הגוונים של הבית

צבעים ניטרליים, יפנו לקהל רחב יותר של אנשים, ויאפשרו לקונה הפוטנציאל לדמיין איך הנכס יראה לאחר המעבר אליו. לכן, הפכו את הבית למעין 'קנבס' נייטרלי, ושמרו על גווני לבן, בז' ואפור בהיר.
נטרול פלטת הצבעים גם גורם לחלל להרגיש יותר מגובש ומושך למגוון רחב יותר של קונים. אריחים ירוקים ישנים בחדרי השירותים והרחצה? יעבדו פסיכולוגית לרעתכם.
נכס ששופץ לאחרונה, לפחות בחדרים הרטובים שלו, ירגיש אטרקטיבי יותר. החלפת חיפויי, צביעת אריחים או אפילו כיסוי שלהם עם טפט, יאפשרו לנכס להיראות מטופח ומושקע יותר.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

הדגישו תכונות עיקריות

דאגו שסידור הרהיטים יציג את התכונות הטובות ביותר של הבית. למשל, אם יש חלונות גדולים, נוף מיוחד הנשקף מהם, דאגו שסידור הרהיטים יאפשר להבחין בהם בקלות. אל "תחסמו" את האוצרות של הנכס, אלא הדגישו בעזרתם את היתרונות.
כמו כן, השתמשו בתאורה להדגשת אלמנטים יפים של הנכס ובכך גם תוסיפו אווירה חמימה יותר לבית.
הפניית תשומת הלב לאלמנטים הייחודיים הללו יכולה להגדיל משמעותית את הערך הנתפס של הנכס שלך.

היפטרו מרהיטים ישנים וממכשירי חשמלי זולים ובלויים

תנור ישן ושחור מכתמי שמן, ספה בלויה ושטיח מהוה? את כל אלו מוטב להעיף. גם אם הם לא יהיו בנכס, הם לא יחסרו. לעומת זאת, פריט אחד מרופט יכול להשאיר רושם ראשוני גרוע, שיהיה קשה מאוד לתקן.
לא כולם יודעים לדמיין פוטנציאל, ולעתים מספיק פח זבל ישן ומחליד במטבח, שלצידו מכונת כביסה מתפרקת, בשביל לגרום לנכס להרגיש כמו מחסן שיהיה קשה להשכיר.
החלפה של פריטים ישנים בחדשים, ולו באופן זמני לצורך המכירה (השאלתם מחברים או ממשפחה לתקופה קצרה), יעשו את העבודה. בכך, תעניקו לנכס מראה רענן ומודרני יותר. העדיפו ריהוט וטקסטיל בעלי עיצוב על-זמני קלאסי, ובכך תפנו למכנה משותף רחב במיוחד של המבקרים בנכס.

השקיעו בניקיון יסודי ובצביעה

שכבת צבע טרייה יכולה לחולל פלאים בהחייאת החלל. בחרו צבעים ניטרליים המשלימים את האסתטיקה הכללית וגורמים לחדרים להיראות גדולים יותר.
תקן כל סימני שפשוף או חורים בקירות וודא שהרצפות נקיות ומתוחזקות היטב.

הלבישו את הבית בסטייל

לצד ההמלצה להיפטר מעודף חפצים, הרי שהוספת כמה אביזרים מעוצבים, תשפר משמעותית את המראה הכולל של הנכס. כמה אביזרים מדויקים לצד כמה יצירות אמנות מרשימות, תוסיף בהחלט נופך של אלגנטיות.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

בחינת הנכס מתחילה הרבה לפני דלת הכניסה: שדרגו גם את החצר, הלובי וחדר המדרגות

שיפור המראה החיצוני של הבית שלך חשוב לא פחות משלב הפנים. גזרו שיחים מגודלים, כסחו את הדשא והוסיפו חיפוי טרי לערוגות הפרחים. שקול להוסיף מקומות ישיבה בחוץ או להקים אזור מגורים חיצוני נעים כדי להציג את הפוטנציאל לאירוח בחוץ.
גם אם אתם חולקים בית עם שכנים רבים בבניין, וגם אם הם לא מעוניינים להשקיע בחצר או בחדר המדרגות, ייתכן ששווה לכם לפחות בסמוך לשלב מכירת הנכס להשקיע.
זה אמנם לא "הוגן" ששאר הדיירים ירוויחו משיפור השטחים המשותפים מבלי לשלם על כך, אך אתם יכולים להרוויח הרבה יותר, אם תצליחו למכור את הנכס בשווי שישתלם לכם, ולמכור אותו מהר יותר.

גם בלי לשפץ את חדר הרחצה אפשר לשדרג אותו בקלות

ריהוט נייד, סלי כביסה מעוצבים, תליית מגבות יוקרתיות, ניקוי או חיפוי של משטחים ישנים, הוספת כמה עציצים ונרות ריחניים – כל אלו בהחלט ישדרגו את האווירה של חדר הרחצה.
גם החלפת ראש האמבטיה לראש גשם, צביעת אריחים והוספה של שטיחונים וכמה אלמנטים דקורטיביים ומראות מעוצבות, ישדרגו את החלל הזה. אין לכם רעיונות? היכנסו לכמה אתרים של מלונות והעתיקו משם.
רשתות הסטוק מציעות מגוון עצום של פריטים דקורטיביים בסכומים נמוכים ומוצדקים. מראה מתקלפת? ממש לא יקר להחליפה. ארון פלסטיק מתנדנד? החליפו אותו בשידה ובסולם במבוק. באמת שלא צריך הרבה בשביל להשיג אפקט של וואו.

היכנסו לאווירה חגיגית: הכינו את הבית לאורחים

הכוונה היא לא לערוך את שולחן האירוח לליל הסדר, אבל בהחלט לשמור בו על סדר. כלומר: פלייסמנט, קערה עם פירות טריים, אגרטל עם פרחים, כלי דקורטיבי מודרני – כל אלו יאפשר לקונים לחזות כיצד יראה החלל בשעת אירוח.
גם כאן, העדיפו גוונים ניטרליים. מה לא? ערמות של ניירת, קערות עם חפצים שלא מצאתם להם מגירה מתאימה, מפה סרוגה ישנה ומוכתמת או מפת פלסטיק כעורה וישנה.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

התייחסו גם אל חדרי השינה ובייחוד לחדר השינה הראשי של הנכס

חדרי שינה הראשי אמורים לשדר נוחות ורוגע. השתמשו במצעים איכותיים, בכריות מעוצבות ובתאורה רכה, בכדי ליצור אווירה יוקרתית בקלות יחסית.
גם בחללים אלו מוטב להעלים פריטים אישיים, לשמור על החדר נקי מבלגן ולהפוך אותו לכמה שיותר מרווח. אם אחד מחדרי הבית הפך למחסן, זה בדיוק הזמן לרוקן אותו ולהניח בו אפילו כורסה ושולחן.
אחרת, כאילו "העלמתם" חדר בבית. אל תסמכו על קונים פוטנציאליים שידעו לדמיין את הפוטנציאל. הציגו להם את הנכס בצורה הכי מושכת שאפשר.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

שהבית ירגיש כמו בית

איך? בקלות רבה. פריטים חמימים שמאפשרים לדמיין פעילויות כמו רביצה, קריאה וצפייה בטלוויזיה. כמו כן, כדאי לעצב חלל נפרד שיראה כמו חלל עבודה, בייחוד בעידן העבודה מרחוק. פנו אל כל החושים והשקיעו בניחוחות, במרקמים מעניינים לעין (שמיכות מעוצבות הזרוקות בנון-שלנטיות על הספה, למשל) ובצמחיה.
אין לכם רעיונות? הרשתות החברתיות מלאות בדוגמאות מעוררות השראה. פסי תאורה מעוצבים, מתלי מקרמה עם עציצים – התנהגו אל הבית כאילו עומד להגיע דייר שמבקש לרכוש אותו עם כל התכולה שבתוכו.
לא תמיד חייבים לרכוש חפצים. בהחלט ניתן להשאיל אותם מקרובים, לתקופת הצגת הנכס למתעניינים.
פורסם לראשונה: 14:53, 24.07.23