לאמריקן אקספרס גולד (GOLD) יש הטבות חדשות שמזכירות את ההטבות בכל חברות כרטיסי האשראי. המטרה: לגייס לקוחות חדשים ובעיקר לעורר לקוחות ותיקים מתרדמתם ולהגביר שימושים בכרטיס.
לקוחות כרטיס הזהב של אמריקן אקספרס נחשבים ללקוחות רדומים משום שהחברה השקיעה בשנים האחרונות בעיקר בלקוחות הפרימיום שמחזיקים בכרטיסי פלטינה ופלייקארד פרימיום. כעת, היא החליטה לתת ערך גם ללקוחות הביניים שלה, במטרה, כאמור, להגדיל את מספר השימושים בכרטיס.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אמריקן אקספרס גולד
אמריקן אקספרס גולד
אמריקן אקספרס גולד
(צילום מתוך אתר אמריקן אקספרס)
הגולד הפך לרדום גם בגלל עלייה בשימושים באפל וגוגל פיי, לשם כנראה הוטענו בעיקר כרטיסים מתחרים שמציעים יותר הטבות. כעת, אמקס משווה תנאים. היא לא נותנת פה הצעות יוצאות דופן ומחוללות תחרות חדשה, אלא הצעות די רגילות בענף שהיו חסרות עד היום ללקוחות הגולד.

ההטבות לרוב לא מקוריות ובעצם עולות כסף

החברה החליטה להרחיב את תכנית ההטבות ללקוחות הכרטיס המוזהב עם הטבות (תמורת בונוסים) כמו חברות במועדון פתאל וחברים ללא עלות במקום ב-250 שקל, 20 שקל קרדיטים בוולט, ארוחת ילדים ללא עלות במקדונלד'ס ופופקורן ושתייה ללא עלות בסינמה סיטי.
כדי לקבל הטבות כאלה עליכם להיות זכאים ל"בונוס". כלומר, לקנות בכרטיס ב-3,000 שקל - עד ארבע הטבות - סך הכל קנייה של 12,000 שקל בחודש. עבור חלק מההטבות, כמו מועדון פתאל, לקוח אמריקן אקספרס צריך לקנות בחודש ב-6,000 שקל - משום שההטבה שווה שני "בונוסים".
הטבה ייחודית למהלך הזה היא 50 שקל הנחה במסעדות בהזמנת מנה ראשונה או קינוח ממתחם אמריקן אקספרס באונטופו, אבל יש לה מגבלות: היא מוגבלת למימוש בימים א'-ד', כשההזמנה חייבת לכלול גם מנה עיקרית וצבירה כפולה של נקודות MR (ממברשיפ ריוורד) בשימוש בארנקים דיגיטליים עד לתקרה של 10,000 שקל בחודש.

אין קאשבאק ואפשר לשלב את הכרטיס עם מועדוני לקוחות חיצוניים

שימו לב שאם יש לכם כרטיס אמקס שכולל מועדון לקוחות חיצוני, לא בטוח שכדאי לכם לעבור לגולד, משום שמדובר בהטבות מבודדות מהטבות מועדוני לקוחות ולא הטבות בנוסף. כלומר, מי שיחזיק בכרטיס גולד לא יוכל במקביל לקבל הטבות קאשבק פרימיום של אמריקן, או של מועדונים שמעניקים ערך אחר המותאם לסגמנט וקהל יעד ספציפי כמו פלייקארד וחבר.
לשם השוואה, במתחרה הישיר דיינרס - כל ההטבות, לרבות אירועים קולינריים מיוחדים (שדיינרס גם מפיקה עם אונטופו), הטבות 1+1 לקולנוע, הטבות ברשתות מזון ואופנה, הן בנוסף להטבות המועדון. כרטיס הקאש-פרו של דיינרס מציע למשל עמלת המרת מט"ח של 1% (לעומת 2.5% של אמריקן אקספרס גולד) צבירה של 1%-1.5% בנוסף לכל הטבות המועדון.
מכאן שבעצם אמריקן אקספרס פונה ללקוחות שכבר מחזיקים בגולד, אך לא משתמשים בו ככרטיס העיקרי בארנק ולא משויכים למועדון כלשהו. היא גם פונה במהלך הזה ללקוחות חדשים חובבי לייף סטייל, שעשויים ליהנות מהאירועים שהחברה מציעה על בסיס שימוש ממוצע.

האם גולד משתלם ללקוח חדש?

כדי לגייס לקוחות חדשים החברה מציעה פטור מדמי כרטיס בשנה הראשונה למצטרפים המזמינים כרטיס חוץ בנקאי (ללא בנקאי וללא מועדונים) בין התאריכים 1 באפריל עד 31 בדצמבר 2024, בהזמנת כרטיס באתר או באמצעות נציג. בתקופה זו תינתן 100% הנחה מדמי כרטיס למזמינים כרטיס, כשלאחר תקופה זו עלות כרטיס חודשית תהיה 22.29 שקל -בהתאם לתעריפון המפורסם באתר החברה. גם פה אין חידוש - יש כרטיסים רבים בשוק שמציעים הטבה כזאת לשנה הראשונה.
היא גם מציעה למצטרפים בחודשיים הראשונים 100 שקל לקנייה ב-ksp - גם זה תמורת "בונוס". יש כרטיסים אחרים בשוק שמעניקים נקודות או גיפט קארד בעת ההצטרפות, לעיתים בסכום של 200 שקל כך שגם כאן אמריקן אקספרס לא מחדשת.
כל אלו יתווספו להצעות הקיימות ללקוחות אמריקן אקספרס כמו המרת נקודות שנצברות בכרטיס למגוון חברות תעופה (כמו אח על ודלתא) ובתי מלון (כמו הילטון ומריוט); כניסה לטרקלין דן עם נקודות; חיוב מט"ח אחת לחודש ואירועים ללקוחות.
מצטרפים חדשים יצטרכו לעמוד בתנאי סף אצל המנפיקה (ישראכרט או הבנקים), כשהנפקת הכרטיס וגובה המסגרת נתונים לשיקול דעתה הבלעדי ולא של אמריקן אקספרס.
בדרך כלל לקוחות אמריקן אקספרס הם צרכנים עם ממוצע קניות גדול יותר בעשרות אחוזים ממחזיקי כרטיס אחרים. הבעיה העיקרית בה הם נתקלים בנוסף לדמי כרטיס חודשיים גבוהים היא בתי עסק ומדינות שלא מקבלים את הכרטיס. בין היתר מדינות באירופה כמו דנמרק.