הלוואת ענק של בנק ישראלי להגברת הפעילות הישראלית בארה"ב. בנק הפועלים בארה"ב, BHI (זרוע הפעילות של בנק הפועלים בארצות הברית), יעמיד הלוואה בהיקף של 75 מיליון דולר לחברת אורמת טכנולוגיות לשם העמקת פעילותה בשוק האמריקני וביצוע רכישות של חברות.
בתחילת חודש ינואר השנה הודיעה אורמת טכנולוגיות כי ביצעה רכישה של נכסים סולריים וגיאותרמיים בארה"ב מחברת האנרגיה האיטלקית Enel Technologies תמורת 271 מיליון דולר. ההלוואה שהוקצתה עתה תסייע למימון רכישה אסטרטגית זו של החברה.
1 צפייה בגלריה
בנק הפועלים
בנק הפועלים
בנק הפועלים
(צילום: אביב גוטליב)
חברת אורמת טכנולוגיות היא אחת מהחברות המובילות בעולם בתחומי האנרגיה הגאותרמית ונחשבת כיום לאחת מן החברות המובילות בשוק האמריקאי בתחומי אחסון אנרגיה. אורמת פיתחה, ייצרה ובנתה תחנות כוח בכל העולם בהיקף של יותר מ-3,200 מגה-וואט. לאורמת 28 אתרים ברחבי העולם, בהם היא מפיקה ומייצרת אנרגיה ממקורות אלטרנטיביים.
מנכ"ל BHI, גיל קרני, אמר היום (שלישי) כי אורמת טכנולוגיות היא אחת מן החברות המובילות בעולם בתחומה וכי ההסכמים שחתמה החברה בכל העולם לייצור ובניית תחנות כוח ממקורות אנרגיה אלטרנטיביים הופכים אותה לחברה צומחת בעלת בסיס איתן. "בנק הפועלים הוא אחד הבנקים המממנים את תוכניות ההתרחבות והגידול של החברה ואנו בטוחים כי התוכניות הללו לכשיבשילו יבססו את מעמדה כשחקנית עולמית בתחום זה".