ברשתות המזון ובמפעלים קיים מחסור קשה בעובדים מאז פרוץ המלחמה, וברשת רמי לוי פרסמו מודעה שקוראת ל"עובדים מתנדבים" ואף תמונה של מתנדב בקופה באחד הסניפים - מה שנראה מוזר ואף מקומם לחלק מהצרכנים. בשיחה עם ynet הסבירה יפית אטיאס, שהיא גם סמנכ"לית השיווק של הרשת וגם ביתו של הבעלים רמי לוי: "ברור שאנחנו מעדיפים עובדים ולא מתנדבים. אבל אין".
2 צפייה בגלריה
התמונה של מתנדב בקופה שפרסמה הרשת
התמונה של מתנדב בקופה שפרסמה הרשת
התמונה של מתנדב בקופה שפרסמה הרשת
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
אטיאס הוסיפה: "יהודים חוששים ממחבלים שמסתובבים ברחובות. לא היה לנו מצב כזה גם לא בקורונה. אני רוצה עובדים לאוכל. לא מעניין אותי עכשיו קוסמטיקה למשל. אני מנסה לעודד הגעה לסניפים ויש כאלה שרוצים לתת תרומה ככה בהתנדבות. אני בכיף אשלם לו על 3 שעות. אבל יש כאלה שרוצים להתנדב ואומרים לי מה לעבוד. אז אני אומרת בואו אני מגיעה למצב שאני פותחת סניפים עם 6 עובדים. בנתיבות פתחתי סניף עם 4 עובדים. באשקלון יש לנו מחסור בעובדים. אין בי"ס והקופאיות לא יכולות לעזוב את הילדים בבית. עובדים גברים שאומרים אשתי מפחדת להישאר בבית עם הילדים לבד. יש עובדים שחבר או קרוב משפחה שלהם שנפגע, נהרג, או נחטף והם לא מתאוששים נפשית. זה גם לא פשוט לשנע עובדים לדרום. אנשים מפחדים.
2 צפייה בגלריה
המודעה לחיפוש עובדים
המודעה לחיפוש עובדים
המודעה לחיפוש עובדים

"ואנחנו חייבים לפתוח. גם ככה אנשים בפאניקה אז שיהיה חסר גם מזון? גם בביטחון התזונתי נפגע להם? ויש סחורה. הילדים שלי נסעו למרלו"ג והוציאו סחורות. כי אין עובדים. יש גם עובדים מהמגזר הערבי שחסרים. חלק לא רוצה לבוא לעבוד. חלק ממזרח העיר ולא יכול לבוא. בקורונה לא ידענו סיטואציה כזאת.
"אז הרוב כן פותחים כרטיס. אבל יש כאלה בדרום ששואלים מה אתם צריכים עזרה. באים לדרום לכמה שעות, לעזור, להתנדב. אם אדם כזה רוצה כרטיס עובד ל-3-4 שעות זאת זכותו. אנחנו בהחלט לא מחפשים עובדים בחינם".
מוקדם יותר היום פרסמנו כי צרכנים מתלוננים בפייסבוק שרמי לוי, שופרסל וקארפור הורידו שלטי מבצע, "בזמן שתושבים קונים מזון לחיילים". ברשתות יש כרגע חוסרים בחלב, בירקות ופירות ובעוף בשל היעדר שחיטה בחג. אבל רוב הפריטים במלאי ואין מחסורים.