חברת מיינדטק של דניאל דודזון, המוכר בארץ בכל מה שקשור לשיטות NLP שמלמדות כיצד ניתן לשלוט בחיינו, הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה דחופה למתן צו לעיכוב הליכים וכינוס אסיפות נושים לשם גיבוש הסדר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
הבקשה הוגשה לפי תיקון 4 המסייע לחברות שנקלעו לקשיים בעקבות הקורונה במטרה לשקמן ולפעול להכנסת משקיע.
1 צפייה בגלריה
עישון
עישון
עישון
(צילום: shutterstock)
מיינדטק עוסקת בטיפולים אלטרנטיביים לגמילה מהתמכרויות שונות, "בעזרת טכנולוגיה חדשנית שהיא פרי פיתוחה של החברה ומנהליה, לטיפול בהתמכרויות דוגמת עישון, אכילה אובססיבית ועוד", נטען.
הבקשה הוגשה על ידי מספר חברות בקבוצה: שיפפט אקאדמי, טווי-עתיד חדש, דניאל דודזון סייל מאסטרס ושיפפט סטודיו אנד לאבז. מהבקשה עולה כי חובות החברות כולן, הכוללים גם את ההלוואות שדניאל נטל עבור החברות והזרים אליהן, מסתכמים בסך של כ-16.4 מיליון שקל. החברות, המיוצגות על ידי עו"ד אוריאל זעירא ועו"ד רועי זילברפלד ממשרד עו"ד זעירא- דוד, מציעות לתפקיד מנהלת ההסדר את רו"ח דורית קסוטו. השופט חגי ברנר קבע דיון ל-25 ביולי.

הקפסולה הלבנה והשחורה

במסגרת הבקשה נטען כי לכל אחת מחברות הקבוצה תכלית מעט שונה, אולם הצד השווה שבהן סובב סביב טכנולוגיה ייחודית, שדניאל דודזון ובת זוגו ליאת מרום פיתחו, העוזרת לאדם להשתמש בתת המודע שלו במטרה להגיע לסוגים שונים של הצלחות.
הטכנולוגיה משלבת את חמשת החושים וכן שיטות ה-NLP וכן סביב שיטת המיינדפולנס, שיטה פסיכולוגית שמטרתה למקד את האדם באופן שישפר את חייו.
בבקשה נטען כי "דניאל דודזון הוא שם דבר בשיטות האמורות. דודזון, אשר מחזיק בתעודות מקצועיות בתחום ה-NLP (לרבות תעודת מאסטר - הגבוהה ביותר בתחום זה), הוביל את התחום בישראל עם מרכז NLP בו לימד במשך 7 שנים מעל 30,000 אלף תלמידים, ואף הרצה בהיכל מנורה מול 8,000 משתתפים, כשמיד לאחריו הרצה אחד המנטורים המפורסמים בעולם בתחום ה-NLP - טוני רובינס".
עוד נטען כי ביולי 2019 דודזון וצוותו עשו ניסוי הבודק אם ניתן לגמול אנשים מעישון באמצעות טיפול הנוגע לחמשת החושים ו-NLP, מבלי שיש מעורבות מטפל, וגילו שהדבר אפשרי וישים. תוצאות הניסוי העלו כי אחוזים גבוהים מהמשתתפים בניסוי הפסיקו לעשן. בעקבות כך הוחלט לקחת את ממצאי הניסוי צעד אחד קדימה ולבנות קפסולה חדשנית הנקראת הקפסולה השחורה (חדר מיוחד, ובו אמצעים טכנולוגיים חדשניים, הפועלים על חמשת החושים), אליה האדם נכנס ועושה טיפול עצמי, וזאת במטרה לשפר את איכות החיים ולהיגמל מהרגלים מזיקים, כדוגמת: גמילה מעישון, וגמילה מסוכר ופחמימות".
עו"ד אוריאל זעיראעו"ד אוריאל זעיראצילום: עמיחי זעירא


עוד נטען כי באפריל 2022 החברה החלה בשיווק מוצר חדש - הקפסולה הלבנה. המדובר בקפסולה (חדר טיפולים זעיר מימדים) ייעודית לטיפולים אלטרנטיביים בהפחתת כאב, חרדות ולחץ נפשי. מהבקשה עולה כי תוכנית גמילה מהפסקת עישון עלתה 3,800 שקל, עם אחריות לכל החיים: כלומר, הלקוח היה יכול לחזור לטיפול מתי שיחפץ. המכירות הראו מגמת עלייה עד למצב בו בחודשים 11-12/2022 הכנסות החברה עמדו על כ-2.7 מיליון שקל.

"ההפגנות ושיבושי תנועה בת"א"

במסגרת הבקשה נטען כי בחודשים ינואר-פברואר 2023 ואילך החלה התרסקות קבוצת החברות (ובעיקר חברת מיינדטק) כתוצאה ממספר אירועים מרכזיים ובהם: "ההפגנות ושיבושי התנועה בתל אביב, כתבה מכפישה, והאטת הכלכלה העולמית שהביאה לקושי בגיוס השקעות".
עוד נטען כי "בתחילת ינואר השנה החלו ברחבי הארץ, ובפרט בתל אביב, הפגנות סביב הנושאים הפוליטיים והעניינים הקשורים לרפורמה המשפטית. הפגנות אלו הגיעו, בין היתר, לכדי מצב של חסימות כבישים וצמתים באופן תדיר, עובדה אשר גרמה לכך שלקוחות פוטנציאליים רבים העדיפו שלא להגיע לאזור ת"א (מקום הטיפולים) שנחסם מעת לעת, ולקוחות רבים שכבר הזמינו טיפול (והיו אמורים לשלם בעת הטיפול) החליטו לבטל. עניין זה גרם לנזקים משמעותיים, ולירידות דרסטיות בהכנסות".
כמו כן נטען כי "בחודש פברואר השנה ערוץ כאן 11 העלה כתבה מכפישה ופוגענית נגד החברה, שכותרתה 'גמילה מהתמכרויות או מסחטת כספים? שיטת מיינדשיפט נחשפת'. יובהר כי הכתבה מלאה בהצגת מידע חלקי וחד צדדי והכפשות שפשתה כאש בשדה קוצים... מבחינה כלכלית, הכתבה גרמה, באופן מיידי, לנזק עצום, הכולל ירידה דרסטית בהכנסות כתוצאה מביטול טיפולים, ביטול הסכמים מצד זכיינים, וביטול התקשרויות מצד קרנות השקעה".
יש לציין כי קיימים מספר זכיינים לחברות אשר פועלים באופן סדיר ואינם קשורים להגשת הבקשה.