בזמן שהיריבות בצמרת הניהולית של מגדל ממלאת את דפי העיתונים – החברה מדממת ורושמת הפסדי עתק.
חברת הביטוח פרסמה הבוקר (שלישי) את הדוח הכספי לרבעון השני של השנה והציגה הפסד בהיקף של מיליארד שקל, לעומת רווח של 334 מיליון שקל ברבעון המקביל.
1 צפייה בגלריה
שלמה אליהו, בעלי מגדל
שלמה אליהו, בעלי מגדל
שלמה אליהו, בעלי מגדל
(צילום: עידו ארז)
ההפסדים של מגדל נבעו בעיקר מהירידות בשוק ההון ומעדכון לוחות התמותה ברבעון השני שהצריכו את מגדל להגדיל את ההון המרותק, אולם החברה רשמה גם ירידה בביצועים החיתומים ובמכירות.
ההפסד מהשקעות שנגרם למגדל ברבעון השני, על רקע הירידות בשווקים, הסתכם ב-1.3 מיליארד שקל, לעומת רווח של קצת יותר מ-300 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. מירב ההפסד, 550 מיליון שקל, נרשם בתחום החיסכון לטווח ארוך בו מושקעים רוב הכספים בשוק ההון.
חוזר לוחות התמותה שפורסם ברבעון הקודם קבע כי בשל העלייה הממוצעת בתוחלת החיים של המבוטחים, על חברות הביטוח להגדיל את ההון המרותק בביטוחי הבריאות והחיים כדי לאפשר להן לשלם למבוטחים יותר הון ולמשך זמן רב יותר בעתיד לבוא. מגדל היא חברת הביטוח עם הרגישות הגבוהה ביותר לעדכון לוחות התמותה מאחר שהיא מחזיקה היסטורית בתיק ביטוחי חיים עם תשואה קבועה שמחייב אותה לרתק הון בהיקף גבוה לעומת המתחרות בענף. על פי הדוח של מגדל, עדכון הלוחות הצריך ממנה לרתק הון נוסף בהיקף של 923 מיליון שקל שרובם נרשמו כהפסד.
מעבר לשינויים בריתוקי הון וההפסדים בשוק ההון, מגדל מציגה גם התפתחויות בתחום הרווח החיתומי שלה, קרי פעילות הביטוח היומיומית של החברה. בתחום הביטוח הכללי, שכולל בעיקר את ביטוחי הרכב והדירות, החברה הציגה הפסד חיתומי של 20 מיליון שקל לעומת רווח של 50 מיליון שקל. המעבר להפסד נובע בעיקר בשל הפסדים בביטוחי החובה של החברה.
בתחום ביטוחי הבריאות החברה רשמה שיפור חיתומי ברבעון השני של השנה כאשר הציגה רווח של 56 מיליון שקל לעומת 39 מיליון שקל. בתחום ביטוחי החיים וחיסכון לטווח ארוך נרשם שיפור קל לרווח חיתומי בהיקף של 5 מיליון שקל ל-190 מיליון שקל.
בשורה העליונה מגדל, בהובלת שגיא יוגב, רשמה גם קיטון במכירות. מגדל מכרה מוצרי ביטוח (פרמיות) בהיקף של 3.08 מיליארד שקל ברבעון השני לעומת 3.25 מיליארד בתקופה המקבילה – ירידה של 5%. היקף נכסי מגדל הינם 379 מיליארד שקל – היקף הנכסים הגדול בענף.
בשבוע האחרון מגדל בהובלת בעל השליטה שלמה אליהו מנהלת מאבק מול רשות שוק ההון על רקע הכוונה של אליהו להחליף את יו"ר מגדל ביטוח יפתח רון־טל.
הרשות שלחה מכתב לדירקטוריון מגדל אחזקות בו רמזה כי לא תראה בעין יפה החלפה נוספת של היו"ר בחברת הביטוח. במידה שרון טל יועזב, יהיה זה היו"ר השישי שמסיים את תפקידו במגדל תחת בעל השליטה והבכיר ה-11 כולל מנכ"לים.