האם בזק עושה שימוש בפרטי לקוחות אינטרנט שאינם שלה כדי להציע להם להתחבר לתשתית דרכה? י' היא לקוחת אינטרנט של בזק בינלאומי בתשתית וספק בחשבונית אחת. כלומר, היא לקוחה של בזק בינלאומי בלבד ולה היא משלמת, במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי. לאחרונה, נציגות של בזק מנסות להעביר אותה לבזק וזה בסדר, אך הן עושות זאת תוך בלבול מכוון בין בזק לבזק בינלאומי, שהן שתי חברות שונות, ותוך כדי שימוש במידע שקיים לכאורה בבזק על הלקוחה, למרות שהיא כלל אינה לקוחה של החברה באינטרנט.
א' בנה של י' הוא זה שסובל מהשיחות השיווקיות כיוון שהוא מטפל עבור אמו בספקי תקשורת. לטענתו, ביקש מהנציגות המתקשרות שוב ושוב להסירו מהרשימה, אך ללא הועיל. לא רק שבזק ממשיכה להתקשר אליו למרות בקשתו, אלא שחלק מהנציגות מציגות את הצעתן השיווקית כאילו אמא שלו היתה לקוחת בזק באינטרנט, כאשר הדברים, כאמור, אינם נכונים. כלומר, יש בשיחות חשש להטעיה ולתעתוע בלקוחה, וגם חשש לשימוש בפרטי הלקוחה בלי שהיא לקוחת בזק.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

"אני לא לקוח שלכם, ביקשתי שתסירו אותי מהרשימה"

בשיחה עם הנציגה עדי שהתקשרה ל-א', היא הודיעה לו שהיא מתקשרת כדי "לחדש" את חבילת האינטרנט של אמא שלו. הנציגה מדברת אליו כאילו אמו היא כבר לקוחת בזק ולכן היא רק צריכה "לחדש" את החבילה או "לעדכן" מחיר. אבל י' כאמור, היא לא לקוחת בזק, היא לקוחת חברה אחרת.
"אני מתקשרת לגבי מינוי האינטרנט של י'", אומרת עדי ל-א'. "לגבי עדכון המחיר של חבילת האינטרנט תשתית וספק". א' שואל אותה: "ואת מבזק"? והיא עונה: "נכון. התשתית שלך היום היא מבזק, הספק הוא בזק בינלאומי". רק בשלב זה של השיחה עדי אומרת ל-א' כבדרך אגב: "אתה משלם את זה כבאנדל לבזק בינלאומי". א', שבמקרה עובד בבזק בינ"ל (ופנה אלינו כלקוח פרטי), אומר לה: "את יודעת שזה דרך חברה אחרת, אז מה קשור עדכון מחיר?".
בשיחה עם נציגה אחרת בשם שירה, לא היה אלמנט התחזותי כמו בשיחה הערמומית לכאורה עם עדי, אבל גם בשיחה הזאת יש שימוש בפרטים של י' כלקוחת בזק בינ"ל, שמשתמשת בתשתית בזק אבל כלל אינה לקוחת בזק, לכן בזק לא אמורה להשתמש במידע שיווקי הקיים אצלה לגבי תשתית האינטרנט של י'. מדוע בזק עושה שימוש בפרטים של י' לשם שיווק אם היא לא לקוחה שלה?
שירה טוענת שהתקשרה ל-י' כדי לתת לה "הצעת מחיר חדשה ישירות מול בזק". היא ממשיכה: "כרגע יש לה תשתית וספק בזק בינלאומי, ותשלום לבזק בינלאומי, והחבילה החדשה שאני מציעה זה תשתית בזק ספק בזק בינלאומי ותשלום ישירות לבזק". א' ענה לה: "אני כרגע לא לקוח ישיר שלכם. ביקשתי פעמים רבות שתסירו אותי מהרשימה".
בשיחה שלישית עם נציגה בשם מיכל שהתקשרה ל-א', היא אומרת: "הבניין שלכם מחובר לסיבים אופטיים. סיבים אופטיים לא מעניין אתכם"? א' מבהיר לה: "אני כבר מחובר אליכם דרך שוק סיטונאי", ומבקש שוב לא להתקשר אליו.
מבזק נמסר בתגובה: "אמו של הפונה, שהיא לקוחה של בזק (בטלפון הקווי, אין לכך שום קשר לתשתית האינטרנט ולשיחות המוצגות בכתבה מ.ק), הפנתה את נציגת השירות של החברה אליו בבקשה שהבירורים לגבי חבילת התקשורת שלה יעשו מולו. חשוב לציין כי בכל שיחה הנציגה הזדהתה כנציגה של בזק".