בשיתוף Ewave Nadlan
המחירים והתנאים בשוק הדיור בארץ שלחו ישראלים רבים לחיפוש אחר השקעות חלופיות בנדל"ן בחו"ל, כאשר קפריסין היא ללא ספק אחד היעדים הפופולאריים בשנים האחרונות. "אחת הסיבות המרכזיות היא המיקום הנוח והקרוב", אומר יוגב מונדרי, שותף ומנהל הפעילות של Ewave Cyprus, חברת הבת של Ewave Nadlan בקפריסין. מונדרי, שהעביר את מגוריו לקפריסין לפני כשבע שנים והוא מומחה לזירת הנדל"ן באי השכן, מציין כי "הישראלי אוהב 'לגעת בסחורה', ומהבחינה הזו קפריסין מצויה במיקום אידיאלי. במרחק טיסה קצרה, אפשר להגיע ולראות את הנכס לפני ההשקעה, לפקח על התקדמות הבנייה מקרוב, ולנהל את הנכס לאחר קבלתו. דלת לדלת זה לא רחוק יותר מאשר רכישה של דירה להשקעה באילת".
"שואלים אותי חברים ומכרים בארץ - מה השתנה בקפריסין בשנים בהן אני נמצא באי? במילה אחת, אני משיב להם, המון", מספר מונדרי. "קפריסין נמצאת בעיצומו של גל השקעות עולמי-גלובאלי בסדרי גודל של מיליארדי יורו שמקיף את תחומי התיירות, הייטק, תחבורה, אנרגיה ונדל"ן. אתה הולך ברחובות ורואה את השינוי – פרויקטים גדולים נבנים, ואוכלוסיות חדשות ואיכותיות מהגרות לאי. בסוף זה הכל תוצאה של החלטה מאוד אמביציוזית של הממשלה הקפריסאית להפוך את האי למרכז עסקים אזורי, אפילו עולמי, באמצעות עידוד השקעות, עידוד הגירה לאי והפחתה של הבירוקרטיה".
5 צפייה בגלריה
לרנקה, קפריסין
לרנקה, קפריסין
3.8 מיליון תיירים באי בשנת 2023
(צילום: shutterstock)
שוק הנדל"ן בקפריסין מתעורר
בשנים האחרונות, ממשלת קפריסין שמה לעצמה כיעד להפוך את המדינה למרכז טכנולוגי - בעזרת הטבות, תמריצים ושיווק נכון. קפריסין ממתגת את עצמה בתור Tech Island כאשר כבר 500 חברות טכנולוגיה במגוון גדלים בחור להקים מרכזים ומשרדים אזוריים באי, החל מהחברות הגדולות בעולם ועד לסצנת הסטארט-אפים השוקקת. "המטרה הסופית של הממשלה היא לגרום לחברות טכנולוגיה לבחור את קפריסין בתור יעד להקמת מרכזי פיתוח וכמיקום מועדף למשרדי מכירות והפצה איזוריים", מציין מונדרי. "רק בשנת 2022 לבדה, כ-10,000 עובדים עשו רילוקיישן לקפריסין מרחבי העולם, ומספר דומה של בני משפחה הגיע יחד איתם". הדרך של הממשלה לעשות זאת מבוצעת בין היתר דרך מיסוי מהנמוכים בעולם – מס חברות של 12.5 אחוז בלבד, לצד הטבות לעובדים המבצעים רילוקיישן לקפריסין.
5 צפייה בגלריה
לרנקה, קפריסין
לרנקה, קפריסין
לרנקה, קפריסין
(צילום: shutterstock)
אלא שההשקעות לא מסתיימות רק בהפיכת האי למרכז טכנולוגיה והייטק. האי נהנה גם מפריחה בהשקעות של תעשיית התיירות והמלונאות, והוא אחד האזורים התיירותיים הלוהטים והצומחים באירופה. בשנת 2023, למשל, הגיעו לאי 3.8 מיליון תיירים. "התיירות המשגשגת מובילה לביקוש משמעותי לחדרי מלון כמו גם להשכרת דירות לטווח קצר – והתוצאה הינה עלייה במחירי הדיור, במקביל לצמיחה המתמשכת בכמות התיירים המגיעים בכל שנה לאי", אומר מונדרי. כך לדוגמא, רק לאחרונה הושק בקפריסין ריזורט הקזינו הגדול ביותר באירופה - City of Dreams Mediterranean – הכולל 500 חדרים, בהשקעה של כ-600 מיליון אירו. גם הנמל והמרינה החדשים המתוכננים לקום בלרנקה יאיצו את השגשוג של תעשיית התיירות, וזאת בהשקעה של 1.2 מיליארד אירו.
5 צפייה בגלריה
 Ewave Cyprus
 Ewave Cyprus
(צילום: באדיבות Ewave Cyprus)
היוזמות של ממשלת קפריסין, לצד התנאים הגיאוגרפיים, התרבותיים והטבעיים של האי, הובילו בשנים האחרונות לביקוש ועליות משמעותיות במחירי הנדל"ן. "רק בשנה האחרונה המחירים עלו ב-15 אחוז", אומר מונדרי. "עם זאת, המחירים נותרו נמוכים ביחס למדינות אחרות".
אם כן, האתגר הנוכחי בקפריסין הוא להדביק את הפער של ההיצע מול הביקוש הנוכחי והצפוי. "שוק הנדל"ן בקפריסין נמצא 30-40 שנה מאחורי ישראל", מסביר מונדרי. "יש ערים שלמות ושכונות שאינן מתאימות למגורים באיכות גבוהה. מי שמגיע לרילוקיישן רוצה לגור במתחם מגורים שלא יהיה התפשרות ביחס לרמת החיים שלו בארץ המקור שלו". לכן, אחד המרכיבים החסרים ביותר בשוק הוא מתחמי דיור משמעותיים, שיכולים לספק לאותם עובדים את איכות החיים הנדרשת.
5 צפייה בגלריה
 Ewave Cyprus
 Ewave Cyprus
(צילום: באדיבות Ewave Cyprus)
Cyprus Valley – פרויקט פורץ דרך בקפריסין
אחד מהפרויקטים המשמעותיים ביותר באי, אשר צפוי לתת מענה מקיף ואיכותי הוא Cyprus Valley, מבית Ewave Cyprus, זרוע הפעילות של Ewave Nadlan הישראלית, אשר בונה ומנהלת נכסים בקפריסין ב-8 השנים האחרונות. מדובר ללא ספק בפרויקט פורץ דרך, אשר עומד לקום בלרנקה. "המתחם שלנו הוא היחיד שמאפשר לחברות ענק לספק לעובדים שלהן חוויית מגורים וסביבת עבודה ברמה בינלאומית. הוא בנוי כך שעובדי הייטק או משפחותיהם שביצעו רילוקיישן לאי ורגילים לרמת חיים גבוהה בארצות המקור שלהם, ייכנסו לדירתם החדשה בקפריסין ויקבלו מיד תחושה של בית נעים וחם", אומר מונדרי.
המתחם בנוי על שטח של כ-30 דונם, אשר במרכזו שטחים ירוקים ומטופחים ורובע מגורים ייחודי בן 10 בניינים בהם 316 יחידות דיור, בריכה, חדר כושר, מרכז Wellness, חללי עבודה משותפים, מסעדות וחנויות נוחות. למעשה, חברת טכנולוגיה השוכרת יחידות דיור במתחם, יכולה לספק לעובדים שלה חוויית חיים של עבודה, משפחה ובילויים באותו מקום.
5 צפייה בגלריה
 יוגב מונדרי
 יוגב מונדרי
יוגב מונדרי
(צילום: אוהד קב)
אחד היתרונות של Ewave Nadlan הוא העובדה כי מדובר על חברה ישראלית ותיקה ובעלת מוניטין, שמפעילה זרוע מקומית באי השכן האחראית על הפרויקט מקצה לקצה. מעבר לכך, החברה מנהלת את הנכסים עבור הרוכשים באמצעות חברת ניהול בבעלותה, מה שנותן לרוכשים שקט נפשי וכתובת לפניות בטווח הרחוק. לקוחות החברה מתנהלים עם אנשי קשר בעברית, דרך מטה החברה בתל אביב והנציגים בקפריסין. מונדרי עצמו, המנהל את הפעילות בקפריסין, וכאמור מתגורר באי כבר 7 שנים, ומתאים את התהליך כולו לצרכים ולטעמים של הרוכש הישראלי.
הפרויקט מחזיק בהיתר בנייה והעלייה לקרקע צפויה בחודשים הקרובים. נכון להיום, Ewave Cyprus מנהלת בנוסף את מותג המלונאות הקפריסאי Liv הכולל שלושה קומפלקסים מלונאיים, שהדירות והסוויטות בהם מוצעות להשכרה לטווח קצר באתר בוקינג, "שם אנחנו מדורגים ברמה מהגבוהות באי", אומר מונדרי, "מה שמעיד על איכות הניהול והשירות שהדיירים מקבלים. אנחנו רוצים לייצר תחושה של בית, גם אם אתה הרחק מהבית".
בשיתוף Ewave Nadlan
פורסם לראשונה: 08:00, 21.02.24