אם תקבלו בימים הקרובים לידיכם מטבע של חמישה שקלים עם הטבעת תמונה שטרם הכרתם - אל חשש, זה לא מטבע מזוייף. בנק ישראל השיק היום (ב') מטבע הוקרה חדש ומיוחד לצוותי הרפואה בישראל, במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג, נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, ושר הבריאות, מר ניצן הורוביץ.
המטבע מוקדש למערך הרפואה והבריאות בישראל על תרומתם ועל מאבקם למען חייהם ובריאותם של אזרחי המדינה במהלך מגפת הקורונה. המטבע בן 5 השקלים הונפק לראשונה בישראל לפני 31 שנים, ב-1990.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
שר הבריאות הורוביץ, נשיא המדינה הרצוג והנגיד ירון באירוע השקת המטבע
שר הבריאות הורוביץ, נשיא המדינה הרצוג והנגיד ירון באירוע השקת המטבע
שר הבריאות הורוביץ, נשיא המדינה הרצוג והנגיד ירון באירוע השקת המטבע
(צילום: דוברות בנק ישראל)
עיצוב צד הנושא של המטבע נבחר במסגרת תחרות עיצוב בהשתתפות 15 מעצבים גרפיים מישראל. הנגיד בחר את העיצוב הזוכה מתוך שלוש הצעות עיצוב שנבחרו על ידי הוועדה הציבורית לתכנון שטרי כסף, מעות ומטבעות זיכרון בראשות שופט בית המשפט העליון (בדימוס) יעקב טירקל. עם ההשקה יכנסו למחזור למעלה משני מיליון מטבעות עם העיצוב החדש.
מטבע ההוקרה יהיה הליך חוקי במחזור לצד יתר המעות הקיימות, ויכנס למחזור המטבע, החל ממחר, ה-21 בחודש, באמצעות הבנקים ודואר ישראל, ובקופת הציבור בבנק ישראל בירושלים.
נשיא המדינה הרצוג: "השנתיים האחרונות הוכיחו לכולנו באיזו מערכת בריאות ציבורית נפלאה זכינו. מאז פרוץ המגיפה, אשר שינתה את חיינו לבלי הכר, נוכחנו במסירות ובמחויבות יוצאות-דופן, במאבק חסר הפשרות על כל חולה, בתנאים מורכבים, ובתנאים של אי-ודאות משתנה. זכינו בהזדמנות להביע תודה והערכה, ולהוקיר את הצוותים הרפואיים שלנו על תרומתם ומאבקם הנחוש למען חייהם ובריאותם של אזרחי המדינה במהלך מגפת הקורונה".
נגיד בנק ישראל: "אני שמח על הזכות שנפלה בחלקי היום, להודיע על הנפקתו לציבור של מטבע בעריך 5 שקלים חדשים, במהדורה מיוחדת לציון והוקרת תרומתם של הצוותים הרפואיים למאבק במגיפה ולהנציח אירוע היסטורי שכזה על גבי מטבע, הילך חוקי רשמי, של המדינה. אין לי ספק שלאור עומק המשבר והשלכותיו הכלכליות האדירות, פועלם והתגייסותם של עובדי מערך הרפואה והבריאות בישראל תורמת גם היא רבות לעמידותו ושרידותו של המשק הישראלי".
שר הבריאות הורוביץ: "תודה לבנק ישראל על היוזמה היפה ולנשיא הרצוג על התמיכה והעידוד. הקורונה מוכיחה שהבריאות היא מרכיב יסודי בחוסן הלאומי, לא פחות מהחוסן הבטחוני והצבאי. לקראת האומיקרון מערכת הבריאות זקוקה גם לכסף ממש. לתוספת מיטות וכוח אדם. ביחד ננצח גם את הגל הזה".