ישראל במלחמה ושסטוביץ מעלה מחירים: חברת הייבוא הודיעה לרשתות השיווק שתייקר ב-1 פברואר 15% ממוצריה ב-2%-20%. מדובר בהתייקרות שהחברה תכננה לאחרי החגים (נובמבר) ונדחתה בעקבות המלחמה, שעדיין נמשכת. בין המותגים שמתייקרים: אג'קס ב-20%, סלים דליס: 15%, ריו מארה 5% ומוצרי טיפוח הגוף של פלמוליב 17%.
2 צפייה בגלריה
שסטוביץ עליות מחירים ברילה קולגייט ליידי ספיד סטיק
שסטוביץ עליות מחירים ברילה קולגייט ליידי ספיד סטיק
מותגים ששסטוביץ מייבאת: ברילה, קולגייט וליידי ספיד סטיק
(.)

בין המותגים ששסטוביץ מייבאת אפדר למצוא את ברילה, ריו מארה, קולגייט, פלמוליב, ספיד סטיק, אורז טילדה, משקה שיבולת שועל אוטלי, נוטרוג'ינה, רבלון ומאסטר שף (מותג שחלקו מיוצר בארץ). רוב הרשתות עדיין לא קיבלו את ההודעה על התייקרות משסטוביץ.
"הם לא שולחים יותר מחירון, אלא עורכים פגישות פרונטליות בהן יודיעו על ההתייקרויות", מסרו ברשתות. "שהצרכנים יידעו: אין מותג של שסטוביץ שאין לו תחליף. כל מותג ומותג של שסטוביץ - יש לו תחליף זול יותר. כל מותג. אפשר להשתמש במשחת שיניים שונה, סבון אחר, פסטה אחרת. אם מייקרים: תקנו תחליפים".
זאת תהיה ההתייקרות השלישית של החברה בשנתיים האחרונות. במאי החברה ייקרה 15% מהמגוון שלה ב-6%-20%. פסטה ברילה התייקרה ב-10%, תה פמפדור התייקר ב-10%, צ'וקטה חטיפי שוקולד התייקר ב-15%, חטיף בריאות פרי התייקר בעד 10% ומיונז מאסטר שף יתייקר ב-8%. החברה טענה אז כי המוצרים התייקרו בשל עליות מחיר שהשיתו עליה הספקים בחו"ל ובשל עלייה בשער המטבע.עוד קודם לכן ביולי 2022, העלתה מחירים של מותגים כריו מארה וצ'וקטה.
ברשתות טוענים שגם החברות יכין (זנלכל) ובית השיטה שמופצות על ידי אסם יעלו את מחיריהן. יכין תייקר את כל שימורי ורטבי העגבניות וכן את מחירי כל שימורי הירקות שלה (תירס, חומוס, אפונה ועוד) ב-5%-15%. בית השיטה תייקר את כל המגוון זיתים, מלפפונים חמוצים ושמן זית שלהן ב-5% עד 16%. חרוזית למשל תתייקר ב-12%.בשוק מצפים להתייקרויות גם בדיפלומט (מוצרי ג'ילט וסטארקיסט) שבינתיים לא הודיעה על התייקרות.

2 צפייה בגלריה
זיתי בית השיטה, אסם
זיתי בית השיטה, אסם
זיתי בית השיטה, אסם. ארכיון
(צילומים: מיכאל קרמר, ערן יופי כהן)
יוני שסטוביץ', הבעלים והמנכ"ל של החברה, זומן בשבוע שעבר למשרדי רשות התחרות עבור חקירה במסגרת פרשת תיאום המחירים בין ספקים וקמעונאים בענף המזון. לפני חקירתו הרשות פשטה על משרדי החברה והחרימה מסמכים וחומרי מחשב. החקירה נפתחה בנובמבר 2021, אחרי שבכירים ברשתות שיווק טענו כי אין גאירה אלא להעלות מחירים וחברו כמו שטראוס נחשדו באיתות לשוק על העלאת מחירים בכך שהזהירו מפני אחת כזאת בדוחות שלהן.