בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (שלישי) את אביב טלמור, הבעלים והמנכ"ל של חברת יוטרייד, בעבירות גניבה בידי מורשה של עשרות מיליוני שקלים ממאות משקיעים, בעבירות הלבנת הון, ניהול תיקי השקעות ללא רישיון ושיבוש מהלכי משפט.
בהכרעת הדין נקבע כי בין השנים 2015-2012 גייסה יוטרייד מכ-600 לקוחות סכום של כ-77 מיליון שקלים, תוך שהיא מתחייבת להשקיע את הכספים עבור הלקוחות במסחר אלגוריתמי. הליך גיוס הלקוחות, עליו שלט טלמור, היה מרמתי וכלל מצגי שווא והסתרת מידע. כך, בין היתר, הוצגו ללקוחות מצגים כוזבים ביחס לשימוש שייעשה בכספם, ביחס לפוטנציאל הרווח של השקעתם וביחס לניגודי עניינים המתקיימים בין הלקוחות לבין יוטרייד בפעילות המסחר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אביב טלמור בבית המשפט, מרץ 2018
אביב טלמור בבית המשפט, מרץ 2018
אביב טלמור בבית המשפט, מרץ 2018
(צילום: עמית שעל)
בניגוד למצגים שהוצגו בפני הלקוחות, ובניגוד למטרה שלשמה הופקד הכסף, רק חלק מכספי הלקוחות נותב בפועל למסחר. תחת זאת, שימשו כספי הלקוחות גם למימון הוצאות שוטפות של יוטרייד וחברות אחרות של טלמור, ולביצוע השקעות שונות של טלמור מחוץ לישראל. על רקע שימושים אלה נקלעה יוטרייד לקשיים כספיים והחלה במהלך של חתימה על עשרות הסדרי תשלום עם הלקוחות, תוך שהסתירה מהם את מצבה הכספי ואת העובדה שנעשה שימוש בכספי הלקוחות שלא למטרות מסחר. בנוסף, במקרים בהם השיבה יוטרייד כספים ללקוחות שדרשו זאת, עשתה זאת באמצעות כספים שגייסה מלקוחות חדשים.
עוד נקבע בהכרעת הדין כי המסחר שיוטרייד ביצעה עבור לקוחותיה נעשה מבלי שהיה לחברה או לטלמור רישיון ניהול תיקים, ויוטרייד הוסיפה לסחור עבור הלקוחות גם אחרי שהרשות לניירות ערך הורתה לה לחדול מיידית מפעילות המסחר ולאחר שיוטרייד התחייבה לעשות כן. על כך הורשע טלמור בניהול תיקי השקעות ללא רישיון.