חברת שינדלר נחושתן מעליות תפצה לקוחות זכאים בשווי של כ-2.3 מיליון שקל – כך עולה מהחלטת בית המשפט המחוזי מרכז שהחליט החודש לאשר הסדר פשרה במסגרת תובענה ייצוגית שהוגשה בשנת 2021 נגד החברה.
חברי הקבוצה שעליהם חל הסדר הפשרה הם כל לקוחות החברה אשר חתמו עימה על הסכם שירות/אחזקה למעליות, וההסכם כלל תניה המצמידה את גובה התמורה, לרבות דמי השירות, המשולמת לחברה, למדד המחירים לצרכן באופן חד כיווני. כלומר, דמי השירות עולים ומתקבעים כתוצאה מעליית המדד, אך אינם פוחתים כאשר המדד יורד, ובכלל כך, אינם פוחתים אל מתחת למדד הבסיס, וכתוצאה מכך נגבו מהם סכומים ביתר במהלך 7 השנים שקדמו להגשת התובענה ועד למועד מתן פסק הדין. יש לציין כי החברה טענה מנגד כי ההסכם הוא פרי מו"מ ולכן לא יכול להיות תניה מקפחת.
במסגרת הסכם הפשרה שהושג לאחר הליך גישור מקיף ואושר החודש על ידי בית המשפט, הוסכם כי הפיצוי לקבוצה יעמוד על שווי כ-2.3 מיליון שקל המהווה 70 אחוז מסך הנזק הפוטנציאלי המקסימלי. על פי ההסדר שאושר לקוחות קיימים הזכאים לפיצוי בשווי מעל 150 שקל יוכלו לבחור בין קריאות מיוחדות ללא עלות (קריאה מחוץ לשעות הפעילות של החברה) לבין הטבה של זיכוי כספי בתשלומים. לקוחות קיימים הזכאים לפיצוי בשווי מתחת ל-150 שקל יקבלו זיכוי בשווי הסכום שיקוזז מחשבון הלקוח אצל החברה. לקוחות עבר יקבלו פיצוי כספי בכפוף להעברת כתובת עדכנית ופרטי חשבון בנק. עוד עולה מהסדר הפשרה כי מינואר 2022 מפעילה החברה בחוזי השירות שלה, כולל הסכמים קיימים והסכמים חדשים, הכוללים הצמדה למדד, מנגנון הצמדה למדד באופן דו כיווני מלא.
מי שייצג את המבקש הם עוה"ד בעז בן צור וגיא רוה. את החברה ייצגו עוה"ד צבי בר נתן ומרב ברוך. בתיק דן השופט רמי חיימוביץ.