ביהמ"ש המחוזי גזר תשע שנות מאסר על עו"ד דוד לוי, אשר שימש בין היתר ככונס נכסים מטעם רשות המיסים. לוי הורשע בעבירות של גניבה בידי מורשה בסך כולל של למעלה מ-17 מיליון שקלים, ובהעלמת הכנסות בסך 8.5 מיליון שקלים. בנוסף נגזרו על עו"ד לוי 12 חודשי מאסר על תנאי, קנס בסך 300,000 שקל ותשלום פיצוי לכמה מקורבנות העבירות.

1 צפייה בגלריה
(צילום: אלכס קולומויסקי)

על פי הכרעת הדין, בין השנים 2001 ל-2011 ייצג לוי את רשות המיסים בתיקי הוצאה לפועל לשם גביית חובות של נישומים לרשות המיסים, וזאת כעורך דין פרטי במיקור חוץ ועל פי מינוי של ההוצאה לפועל.
בתקופה זו לוי קיבל לידיו כספים בהיקף של כ-16 מיליון שקלים, כתוצאה ממכירה ומימוש של נכסי חייבים, ב-49 תיקי הוצאה לפועל שונים, אולם לא העבירם לתיק ההוצאה לפועל לזוכים ולא השיב יתרות לחייבים, אלא נטל אותם לכיסו, שלא כדין.
ביהמ"ש קבע בגזר הדין כי "הנאשם ביצע את המעשים על רקע בצע כסף, כשמאפייני אישיותו אינם מהווים נסיבה לקולה או מפחיתים מהאחריות שלו. הנאשם ניצל את ליבת העיסוק המקצועי שלו, את האמון הבלתי-מסויג שניתן לו ואת הידע שלו לגנוב כספים תוך התנהלות במחשכים ועל רקע תאוות בצע, תפיסת אדנות מעוותת על הכספים והתנשאות על לקוחותיו".
בנוסף, הורשע עו"ד לוי בגניבת כספי לקוחות פרטיים לאחר שהוכח כי בעת ששימש מנהל עזבון, מכר דירה בחולון לבקשת בתו של המנוח – הגב' מיטל קלינגר, וגנב את יתרת תשלומי הדירה על סך 390,000 שקל אותם החזיק בנאמנות, בכך שנמנע מלהעבירם לגב' קלינגר. ביהמ"ש אמר על אישום זה כי "אירוע זה אכן בעל אופי חמור במיוחד, לא רק בשל העובדה שהנאשם ביצע את גניבת הכספים בעת שהיה מנהל עזבון, אלא משום שעולה ממנו הניצול של מעמדו החזק אל מול נפגעי עבירה מוחלשים במיוחד. הנאשם ניצל את חולשתה ואת חוסר הידע של מיטל קלינגר בצורה מכוערת וראויה לכל גינוי".
לגבי עוד אישום נגדו קבע ביהמ"ש כי הוא "גנב תקבולי מכירת הדירה על סך של 106,083 שקל, אותם החזיק בנאמנות, ונמנע מלהעבירם ליורשי המנוח. כל ניסיונותיהם של היורשים לקבל את יתרת כספם, לרבות באמצעות פניות חוזרות ונשנות לנאשם, לא הועילו".
מפרקליטות מיסוי וכלכלה נמסר: "העונש שהוטל על עו"ד לוי הולם את חומרת מעשיו והוא מסר חשוב ומרתיע לכל עורכי הדין ובעלי המקצוע שמפרים את חובת הנאמנות שלהם ושולחים את ידם בכספי נאמנות".
התיק נוהל על-ידי עו"ד נעם עוזיאל.