מה קורה עם הזמנות האונליין שלנו שבוצעו בנובמבר מהאתרים הבינלאומיים? חלקן מתעכבות, חלקן כנראה לא יגיעו. מה שבטוח, המבצעים בחו"ל ממשיכים לקרוץ לישראלים שכן פערי המחירים לעיתים מגיעים למאות שקלים על אותו פריט.
כך למשל, באמזון מוכרים מצלמת פולורואיד אינטקס מיני 12 של פוג'יפילם ב-256.4 שקל לעומת 385 שקל בארץ, עכבר גיימינג אלחוטי SleetSeries Aerox 5 בכ-176 שקל, שנמכר בארץ בכ-400 שקל ואוזניות גיימינג של אותה חברה נמכרות באמזון בכ-220 שקל לעומת 470-450 שקל בישראל. גם בעלי אקספרס שוב יצאו במבצע עתיר קופונים באתר - לכבוד סוף השנה.
6 צפייה בגלריה
מחיר האוזניות באמזון
מחיר האוזניות באמזון
מחיר האוזניות באמזון
(צילום מסך)
6 צפייה בגלריה
מחיר האוזניות בישראל
מחיר האוזניות בישראל
מחיר האוזניות בישראל
(צילום מסך)
6 צפייה בגלריה
מחיר המצלמה באמזון
מחיר המצלמה באמזון
מחיר המצלמה באמזון
(צילום מסך)
6 צפייה בגלריה
מחיר המצלמה בישראל
מחיר המצלמה בישראל
מחיר המצלמה בישראל
(צילום מסך)
6 צפייה בגלריה
מחיר העכבר באמזון
מחיר העכבר באמזון
מחיר העכבר באמזון
(צילום מסך)
6 צפייה בגלריה
מחיר העכבר בישראל
מחיר העכבר בישראל
מחיר העכבר בישראל
(צילום מסך)

שוז אונליין: בגלל תקלה לוגיסטית לא נוכל לספק את הנעליים

אחד האתרים שנטען שסובל מאוד מאיחורים הוא שוז אונליין הישראלי, שמוכר נעליים שהוא קונה מחו"ל. ל-ynet הגיעו שלוש תלונות על האתר, כשבעמוד הפייסבוק שלהם ניתן למצוא תלונות נוספות, כמו גם פוסטים של האתר שמציגים קרוב ל-300 תגובות, שנראה שכולן או רובן נמחקו, לכאורה. רבים מתלוננים על נעליים שהזמינו, איחרו ולבסוף נתקבלו לגביהן הודעה שהאתר לא יוכל לספק. אחרים מדברים על נעליים שסופקו באיחור ניכר וכולם מתלוננים על חוסר מענה בשירות הלקוחות.
רועי סיפר ל-ynet: "הזמנתי בשוז אונליין לפני למעלה מחודש. הסתבר לי בדיעבד שהם בעצם מזמינים את הפריט שקניתי מחו"ל ושייקח יותר מחודש לספקו. אם הייתי יודע, לא הייתי מזמין. המתנתי והגיע תאריך ההגעה, אך הנעליים טרם הגיעו. פניתי לשירות הלקוחות שלהם במייל, האופן היחידי בו הם מאפשרים פנייה לשירות, ולא קיבלתי שום תגובה.
"איך יכול להיות שלוקח יותר מחודש לספק הזמנה של נעליים, והם לא טורחים לעדכן שיש עיכוב ולא טורחים לענות לפנייה ששלחתי לשירות לקוחות שלהם. אני אפילו לא מבקש הנחה או פיצוי. פשוט יחס בסיסי. תעדכנו שהמשלוח לא יגיע בזמן, או פשוט תגיבו לפנייה ששולחים לכם דרך המייל. ואני כבר לא מדבר על זה שלא ניתן להתקשר אליהם.
"יתרה מזאת, ההזמנה הייתה בנובמבר, חודש אחרי שהתחילה המלחמה. אם ידעתם שיש בעיה, למה אתם ממשיכים למכור"?
אחרי פנייתו ל-ynet, רועי קיבל לפתע מענה בשירות הלקוחות: "לצערנו יש תקלה במערך הלוגיסטי של הספק שלנו באירופה, כמובן שאנחנו לוקחים כל אחריות בנושא. אנחנו מצטערים, אנו יודעים שזה מבאס. לצערי לא נוכל לספק את הזמנתך. יש לנו כמה אפשרויות כרגע: 1. תוכל לשלוח לי דגם חלופי שאתה אוהב מהאתר (אפילו קצת יותר יקר) ונדאג לזרז לך את המשלוח! מצרפת לך קישור של דגמים שקיימים אצלנו כאן בארץ ויכולים להגיע אלייך במהירות. 2. אזכה אותך למועדון הלקוחות שלך באתר שלנו עם פיצוי עלינו כדי שתוכל להשתמש בו ולבצע הזמנה חדשה. 3. זיכוי לאמצעי תשלום ממנו שילמת. מחכה לעדכון ממך מה החלטת ואיך אוכל לעזור".


אין ספק שאלה אופציות הוגנות לפיצוי, חבל רק שהגיעו מאוחר ואחרי שהצרכן הותש, ובכלל, לא מומלץ למכור מוצרים שאין לדעת אם יגיעו. רועי בחר את אחד הדגמים שהציעה הנציגה ואז גילה שעליו להוסיף 70 שקל. הנציגה כתבה לו: "דגם זה יקר בהרבה יותר, ולכן לאחר הנחה מאיתנו תצטרך להשלים רק 70 שקלים בלבד. עדכן אותי אם יש דגם שמוצא חן בעינייך ובמידה שלא, נוכל כמובן לבטל ולזכות אותך חזרה לאמצעי התשלום". הוא החליט שלא להוסיף כסף אחרי עוגמת הנפש שנחל באתר וביקש לבטל את ההזמנה. בעקבות פנייה נוספת של ynet ויתרו לו על התוספת הכספית והוא קיבל נעליים.
"הטענה שלי כלפיהם היא עקרונית. הם מכרו ומוכרים נעליים שלכאורה היו אמורים לדעת שהם לא יכולים לספק, מבלי ליידע את הלקוחות, גם לאחר שעבר זמן האספקה עליו התחייבו".
לקוח נוסף שפנה ל-ynet בתלונה על איחור ניכר וחוסר מענה, פוצה אחרי הפנייה ב-50 שקל והפריט הגיע אליו. לקוחה שלישית שפנתה מספרת כי רק אתמול קיבלה את החבילה משוז אונליין, אחרי למעלה מחודש וחצי. "בלי שום התייחסות מהם שום דבר. פניתי ושאלתי, וכלום. פתאום שליח שלהם דיבר איתי. לפי המעקב שלהם באתר, החבילה עוד בדרך. אז אני שמחה שהמשלוח הגיע, אבל קניתי ב-600 שקל וחשבתי שהלך הכסף. פניתי לשירות הלקוחות מספר פעמים, לא היה שום מענה".
לטענתם, מנהלת שירות הלקוחות במילואים. "מעריכה, אבל זאת עדיין לא התנהלות. יש אנשים בחברה. שיענו לפניות בשירות".

נמשכים האיחורים גם באתרים בינלאומיים

במקביל, גם אתרי ענק ותיקים ואמינים בדרך כלל מציגים עיכובים ואיחורים. יש הזמנות שהוזמנו ב-11 בנובמבר מעלי אקספרס, ועדיין לא הגיעו. האתר הסיני התאושש מהר ממשבר הטיסות שחל באוקטובר בעקבות הטבח בעוטף עזה. למרות זאת, נראה שבאתר ציפו לפחות הזמנות מישראל ביום הרווקים הסיני. כי חלק מהמוצרים מאחרים להגיע.
אנחנו הזמנו לא מעט מוצרים באתר, כשמתוך מספר רב של פריטים רק אחד הגיע ארצה, ולמעלה מחודש עבר. חלק מהטיסות בוטלו וחלק מהפריטים עוברים כמה נקודות עד הגעתם לארץ, אבל מדובר בעיכוב משמעותי לאתר שעד לאחרונה שלח תוך שבועיים.
אצלנו העיכוב הוא בפריטים קטנים, שחלקם עדיין לא נשלחו כלל, אבל רבים מתלוננים על איחורים במוצרים יקרים יחסית לאתר כמו טלפונים סלולריים. הסיבה לכך לפי המוכרים היא שחברות הביטוח לא הסכימו לבטח את הפריטים, או שהעלו את המחיר של הביטוח למשלוח באופן שלא כדאי להם לשלוח.
גם באמזון ארה"ב יש עיכובים, ומוצרים שלא נשלחו עדיין למרות שהוזמנו בנובמבר. חלקם צפויים להגיע רק בתחילת או אמצע ינואר. עיקר הבעיות הן באמזון ארה"ב, שגם חוסם רנדומלית משלוחים לישראל. באמזון אירופה, לעומת זאת, המוצרים מגיעים בזמן לא רגיל, אבל סביר בהתחשב במצב. מאסוס המשלוחים מגיעים ללא איחורים, או באיחור סביר. כך גם מנקסט, אייהרב ומשיאין.
מאתר Shoesonline נמסר: "Shoesonline היא פלטפורמה המשווקת מותגים נחשקים ומחברת בין ספקים ישראלים וספקים בינלאומיים ללקוחות הישראלים. אנו מציעים הצעת ערך משתלמת ביותר ללקוח, כוללת מגוון רחב של מוצרים וחווית קניה פשוטה, ללא חיוב על משלוחים, מכס ומע"מ. מרב ההזמנות נשלחות ממחסני החברה בישראל ומסופקות תוך ימים בודדים. כחלק מתעשיית האיקומרס הגלובלית, Shoesonline נתקלת באתגרים של עיכובים באספקה מחו"ל. אנו פועלים במאמץ רב לקצר את זמני השילוח ולעדכן באופן תדיר את לקוחותינו. אנו גאים בצוות שלנו, כאשר מעל 40% ממנהלי ועובדי החברה משתתפים במאמץ לתמיכה במלחמת חרבות ברזל ומגויסים בצו 8".