יצחק תשובה, באמצעות קבוצת דלק, עומד לרכוש מידי דסק"ש (דיסקונט השקעות), שבעלי מניותיה הגדולים הם צחי נחמיאס, האחים זלקינד וחן למדן, את חלקה (44%) בחברת הבת מהדרין, לפי שווי בסך 560 מיליון שקל, כ-138 מיליון שקלים יותר משוויה הבורסאי נכון לאתמול (ראשון).
מהדרין היא חברה ציבורית בעלת נכסי נדל"ן מניבים רבים, ועוסקת מזה 70 שנה בעיבוד פרדסים ומטעים המתפרסים על 40 אלף דונם בבעלותה בכל רחבי הארץ. החברה משווקת ומייצאת עבורה ועבור מגדלים אחרים תוצרת אבוקדו, הדרים, תמרים וכו'.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
יצחק תשובה
יצחק תשובה
יצחק תשובה
(צילום: צביקה טישלר)
המכירה מתבצעת היות ובעלי המניות בדסק"ש נדרשים לממש נכסים, לאחר שהשקעתם ברכישת דסק"ש, שהסבה להם עד מחיקה של כ-65% מגובה ההשקעה, ושמאות מיליוני שקלים, כבר הופרש על ידם להפסד בדוחות הכספיים, זאת בשל הצורך לשרת את החוב העצום שנושאת דסק"ש אל מול הירידה החדה בשווי נכסיה העיקריים, בתקופה של ריבית גבוהה המכבידה בעיקר על חברות ממונפות אשראי.
לפני קצת יותר משנתיים זכתה קבוצת משקיעים בראשות חברת הנדל"ן המניב מגה אור של צחי נחמיאס במכרז לרכישת מניות השליטה בחברה (82%) מידי כונסי הנכסים של קבוצת אי.די.בי שקרסה, לפי שווי חברה בסך 1.36 מיליארד שקל. זאת לאחר שגברה על ההצעה המתחרה של בעל השליטה הקודם, אדוארדו אלשטיין.
רוכשי מניות השליטה נחשבים ל"נבחרת כוכבים" של המגזר העסקי, הכוללת את מגה אור של נחמיאס ולצדו את חברת האחזקות אלקו של האחים דניאל ומיכאל זלקינד (מחזיקות כל אחת בכ-30% ממניות דסק"ש), את רמי לוי (11% מהמניות) ואת איש העסקים חן למדן, בעל השליטה ומנכ"ל ענקית השילוח והלוגיסטיקה אוריין (5%). עד כה מוערך ההפסד על ההשקעה בכ-350 מיליון שקל. לאחרונה דווח על מגעים למכירתה לקבוצת מבנה בשליטת דוד זבדה שלבסוף לא יצאה לפועל. מקבוצת דלק לא התקבלה תגובה.