בשיתוף בנק הפועלים
"בקיץ 2021 נהרג סמ"ר בראל חדריה שמואלי ז"ל בגבול רצועת עזה ובין רגע הפך המסתערב ממג"ב לבראל של כולנו, לסמל של מופת ולהשראה", כך נכתב על הקיר בבר 'בראל' שפתח אחיו של בראל חדריה שמואלי ז"ל – ציטוט שמגלם את סיפורו המרגש של המקום.
בר 'בראל', בר תוצרת הארץ בראשל"צ הוקם על ידי יהודה (אודי) שמואלי לזכרו של אחיו הקטן, לוחם יחידת המסתערבים במשמר הגבול שנורה בפעילות מבצעית בגבול הרצועה. "אחרי המקרה הנורא הזה הייתי צריך להמשיך את החיים. מצאתי את עצמי מהר מאוד פותח מקום על שמו, כדי לספר את הסיפור ולעשות את מה שאני הכי אוהב בעולם שזה לארח אנשים ולהכין אוכל", משתף יהודה. צפו בכתבה בראש העמוד.
לא פשוט לפתוח עסק אחרי אובדן כואב שכזה ויהודה מודה ש"זה הדבר הכי מטורף שעשיתי בחיים", כדבריו. הוא החליט לקחת הלוואה ולפתוח מקום כשהמטרה שלו היא לשמח אנשים. "אני לא רוצה להנציח את אחי רק בטקסים עצובים", הוא אומר, "תמיד יהיה לנו את האזכרה ואת יום הזיכרון. אבל בחרתי בדרך שונה, בדרך שאותה הוא אהב".
3 צפייה בגלריה
הבר בו תרימו כוסית "לחיים" לזכרו של בראל שמואלי
הבר בו תרימו כוסית "לחיים" לזכרו של בראל שמואלי
הבר בו תרימו כוסית "לחיים" לזכרו של בראל שמואלי
(צילום: ספיר דביר לוי)
לבר ה'בראל' מגיעים לקוחות מכל קצוות הארץ. "זה מרגש ומחמם את הלב כי הם מגיעים בעקבות הסיפור ומאוד מפרגנים". יהודה משתף שהעסק הגיע כמעט סף סגירה, אבל הוא הבין שאם הוא לא קם על הרגליים ומדייק בדברים - אף אחד לא יעשה זאת בשבילו.
"כל יום שאני כאן אני מדמיין אותו, יש רגעים שאני כאן לבד עם עצמי ואני אומר טוב מה הוא היה אומר לי? מה הוא היה אומר לי ברגעים כל-כך קשים? מה הוא היה אומר לי ברגעים שאני צריך איזשהו טיפ, איזשהו חיזוק? יש, יש המון רגעים כאלה ואני חושב גם שהוא נמצא פה כל הזמן, יש לי את ההרגשה הזאת. יש לכולנו את ההרגשה הזאת", משתף יהודה.
מה שהתחיל כעסק שפעל בצורה אורגנית, גם מבחינת השיווק וגם בתחומי הניהול – צריך בנקודת הזמן הזו לעשות קפיצת מדרגה כדי שיצליח להמשיך ולפעול. יהודה מסביר: "בהתחלה אנחנו לא ידענו מה זה אומר לנהל עסק בעצמנו ואיך צריך לעשות את הדברים בצורה מדויקת ונכונה. במשך תקופה למדנו והשכלנו ולמזלי יש לי תמיכה אדירה".
3 צפייה בגלריה
אבל "בחרתי בדרך אותה בראל אהב", יהודה (אודי) שמואלי
אבל "בחרתי בדרך אותה בראל אהב", יהודה (אודי) שמואלי
"בחרתי בדרך אותה בראל אהב", יהודה (אודי) שמואלי
(צילום: ספיר דביר לוי)
במסגרת פרויקט עסקים קטנים של בנק הפועלים, הגענו לבר בראל יחד עם המנטור אלעד רובינשטיין מטעם 'קרן שמש', ארגון ללא מטרות רווח שמסייע ליזמים ועסקים קטנים מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית. התכנית המלווה את הפעילות, מעניקה מנטורינג ויעוץ לעסקים בחסות המרכז לצמיחה פיננסית מבית בנק הפועלים. לאחר שיחה שבה הבין רובינשטיין את הצרכים של העסק ושאיפותיו לעתיד, הוא נתן טיפים מקצועיים שיסייעו לבר החדש להתפתח ולגדול.
יהודה פתח את השיחה וסיפר לאלעד: "עבדתי מעל לעשר שנים בתחום. אחרי האובדן חזרתי לעבוד אבל הרגשתי שזה לא זורם אותו הדבר כמו שהיה לפי. אני לא מצליח לשרת אנשים ויש לי צורך גדול דבר על המקרה", שיתף יהודה את אלעד על הצורך שזיהה שהביא אותו לפתוח מקום משלו בו יוכל לדבר על בראל ואנשים יזדהו.
"החלום ש'בראל' ישגשג", מסביר יהודה, "שהבר יפעל שנים ארוכות בראשון ציון וכולם יכירו וידעו, גם צעירים שיגיעו בעוד עשר שנים לכאן לבלות יוכלו להנות מהחוויה שהבר מציע, לגלות סיפור על גיבור ישראל שתרם את חלקו למדינה".
3 צפייה בגלריה
(צילום: ספיר דביר לוי)
הטיפ הראשון שאותו נתן אלעד: לבחור מנטור. "לקחת מישהו שיהיה מנטור וגם להשקיע בזה כסף זאת הוצאה שתניב לך את הכסף בחזרה", מסביר אלעד ומוסיף: "ראיתי שאתה טוב מאוד את השיווק, ההמלצה שלי היא לקחת את היכולת הזאת שיש לכם שהיא להציב יעדים ברורים, בין אם מדובר בעוקבים באינסטגרם ובין אם סכום כסף שאתה רוצה שיהיה לך בבנק בנקודת זמן מסוימת – כמו שהצבת לעצמך את היעד של להגיע ל- 3,000 עוקבים, כך אתה יכול להציב גם יעד כספי לנקודת זמן מסוימת".
"אני חושב שמה שיכול לקחת אותך צעד קדימה זה להסתכל על כמות האתגרים שעברת במהלך עשרת החודשים האחרונים ולטפוח לך על השכם, כי זה לא ברור מאליו", אומר רובינשטיין ליהודה ומסכם: "אחד הדברים החשובים, שבעלי עסק צריכים לקחת בחשבון, ולא רק אנשים בחיים הפרטים שלהם, הוא שהכוח נמצא אצלם".
בשיתוף בנק הפועלים