"אם נדמה למשהו שיוכל לשפר את המאזן שלו בגזלה ובפגיעה בתיירות לישראל או בישראל הוא טועה", כך אמר שר התיירות חיים כץ בתגובה ראשונה שלו לתוכנית האוצר לבטל את החזר המע"מ לתיירים בטענה כי הם מגבירים את הפקקים בדרכים, את זיהום האוויר ומייקרים את הדיור.
כץ אמר את הדברים בטקס הפתיחה של תערוכת התיירות הבינ"ל באקספו תל אביב, בנוכחות אלפי אורחים ונציגים של מדינות שהשתתפו בתערוכה. לדבריו: "מליצי היושר הכי טובים שלנו הם התיירים שמגיעים לישראל. התיירות בניגוד לעמדת משרד האוצר היא לא נטל כלכלי אלא זרז כלכלי. אנחנו ערב העברת התקציב והממשלה צריכה להחליט אם היא רוצה תיירות בישראל או לא. להתגלגל איך שזה מתגלגל לא יכול להיות. אעשה כמיטב יכולתי להגדיל את התקציב, למנוע את כל הגזירות המיותרות והלא חכמות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
חיים כץ
חיים כץ
חיים כץ
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"המשרד ברשותי שם לו למטרה ללכת בתחום השירות עבור אזרחי ישראל והתיירים, לצד ניצול טוב יותר של התקציב. אנחנו נשנה את פני המשרד כבר השנה, נפעל לפי מודל המבוסס על תוצאה".
השר רמז בדבריו כי לא יסבסד יותר תיירים המגיעים לארץ אבל לא לנים בה, כפי שהיה עם סבסוד תיירות הצ'ארטרים לאילת כאשר חלק גדול מהתיירים עבר ללון בירדן או מצריים: "לא נסבסד תיירות שמתקיימת בפועל מחוץ לישראל. נתגמל סוכני נסיעות על פעולות שיווק רק בגין תייר שישהה בישראל".
עוד אמר כץ: "אני מחויב לשפר את חוויית התייר, אנחנו נשדרג תשתיות ונוסיף בתי מלון. תקציב המשרד ימומש בצורה מדידה, נדאג שכל שקל ישפר את חוויית התייר".
מקרוביו אמרו כי השר יפעיל את השפעתו אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד הצעת האוצר, שכזכור טענה כי ביטול החזר מע"מ לתיירים יכניס לקופת המדינה שני מיליארד שקל לשנה. קודם לכן לשכת סוכני התיירות והתאחדות המלונות בישראל יצאה במתקפה נגד האוצר בטענה כי נייר העמדה שהוגש לממשלה לביטול המע"מ נשען על נתונים ישנים ומסולפים. עוד נטען כי ישראל יקרה לתייר ביחס למדינות רבות, ולא זה העיתוי לייקרה עוד יורת עבור התייר.
בתערוכה הכריזה חברת אלעל הכריזה על הקו החדש לטוקיו ועל התחלת הטיסות לאיסטנבול ב-30 למרץ: ארבע טיסות בשבוע במחיר של 199 דולר לכרטיס הלוך-חזור. הטיסות יופעלו על ידי חברת הבת סאן דור, במטוסי בואינג 737.