גל מכירות מתנות מאכזבות לחג המולד נפתח בצרפת, כבר ביום החג עצמו. בימים שלאחר ערב החג ופתיחת המתנות פורסמו בצרפת כמעט 900 אלף מודעות מכירה מחדש - נתון ששובר את שיאי השנה שעברה.
ב-eBay דווח כי כבר ב-25 בדצמבר עלו לאוויר כ-500 אלף מודעות חדשות, וכי מדובר בזינוק של כ-400% לעומת מספר המודעות הממוצע בימים רגילים לאחר החג. לשם השוואה, בשנה שעברה נספרו כ-340 אלף מודעות בלבד בבוקר ה-25 בדצמבר.
גם המתחרה Rakuten מסרה על פעילות ערה במיוחד: כ-390 אלף מודעות הועלו על ידי מוכרים פרטיים בתוך זמן קצר לאחר החג, עלייה של כ-2% לעומת התקופה המקבילה ב-2024. ב-Rakuten צפו כי בימים הבאים ייחצה רף מיליון המודעות.
שתי הפלטפורמות הדגישו כי מכירת מתנות לאחר חג המולד נהפכה לנוהג מקובל ומושרש. לפי סקר של Kantar שהובא בדיווח של סוכנות הידיעות הצרפתית AFP, ב-eBay מעריכים שכ-20 מיליון צרפתים כבר מכרו מתנות עד 2025 - 1.6 מיליון יותר מהשנה הקודמת. עיקר המכירות מתמקדות במוצרים כמו ספרים, משחקי וידאו ומוזיקה, לצד מוצרי טכנולוגיה, בעיקר סמארטפונים, וצעצועים. לפי הנתונים, מוכרים רבים מצליחים להחזיר לעצמם סכום ממוצע של כ-100 אירו, ולעיתים אף יותר מ-300 אירו.
בפינלנד, לפי אתר החדשות Kauppalehti, נתוני פלטפורמת היד-שנייה Tori מצביעים על כך שמיד לאחר ערב חג המולד הוצעו למכירה בעיקר מוצרי אלקטרוניקה. סקר שערכה Tori בנובמבר העלה כי 33% מהנשאלים מכרו מתנות שקיבלו, שיעור שנמצא בעלייה, אף שעמדות הציבור חלוקות וחלק מהמוכרים בוחרים להסתיר את העובדה שהם מוכרים מתנה שקיבלו.
בשווייץ, לפי Tages-Anzeiger, אתרי מכירה מחדש מדווחים על זינוק חד בהיצע: מספר המודעות לאופנת נשים עלה בכ-25% לאחר החג, וקטגוריית המשחקים והצעצועים זינקה ביותר מ-70%. לפי הדיווח, פינוי החפצים לאחר החגים הפך לחלק קבוע ממעגל הצריכה השנתי.






