באלקטרה רוצים להוציא את אדידס מרוב מועדוני הלקוחות והגיפט קארדים. התוצאה: פחות הנחות לצרכנים על מוצרי אדידס.
בקבוצת הטלגרם "דילים סודיים ברשת", שמו לב ש-love גיפט קארד, השובר של קבוצת קסטרו-הודיס, כבר לא כולל את אדידס. באלקטרה, שמפעילה את רוב חנויות אדידס בישראל, אישרו שאדידס יצא מהמועדון הזה כמו גם ממועדון מפעל הפיס.
1 צפייה בגלריה
חנות של אדידס
חנות של אדידס
חנות של אדידס
(צילום: Shutterstock)
המותג עוד נמצא בעשרה מועדוני וכרטיסי מתנה: הסתדרות המורים, ארגון המורים, נופשונית, קרנות השוטרים, חברת החשמל, ביימי, חבר, תו הזהב, תו פלוס וקארפור קלאב ובכוונתה של אלקטרה להשאיר את אדידס רק במועדון האחרון, שבבעלותה.
אלקטרה מוצרי צריכה מפעילה בארץ 46 חנויות אדידס והיא גם זכיינית המותג קארפור בישראל.

חיזוק לאשראי קארפור, הרעה לצרכנים שלא חברים במועדון

אלקטרה הקימה לאחרונה מועדון אשראי חדש עם כאל וביט של בנק הפועלים, במטרה להגיע ל-250 אלף לקוחות אשראי עד 2025.
בין החברות שמציעות הנחות דרך המועדון: קארפור, מחסני חשמל, שקם אלקטריק, קולומביה, שבילים, אאוטסיידרס ואדידס.
בעצם אלקטרה תאפשר חיזוק משמעותי למועדון שלה - אם רק דרכו יינתנו הטבות באדידס. לצרכנים זה לא מהלך טוב כי הוא יצמצם מאוד את האפשרות לקבל הנחות על אדידס.
יחד עם זאת, החברה מוגבלת בחוזים מול מועדוני הלקוחות האחרים וצפוי שהליך היציאה מהם ייקח זמן.
בנוסף, גם פוקס (שמחזיקה במועדון דרים קארד ובמותג נייקי המתחרה באדידס) עשתה מהלך של יציאה מכרטיסי מתנה כמו ביימי וחזרה בה. כלומר, היציאה של אדידס ממועדוני הלקוחות תלויה גם בתנאי השוק המשתנים וגם במו"מ מול מפעילי המועדונים.

רוצים לתת פייט להראל ויזל - אבל הצרכנים יחפשו הנחות בחו"ל

גורם בענף טוען כי לצד חיזוק המועדון של קארפור יש סיבה נוספת ליציאת אדידס מהמועדונים: "ההנחות שוחקות את הרווחיות ואת המוניטין של המותג. הם רוצים לתת פייט לנייקי של הראל ויזל, שאגב מוכר גם אדידס בטרמינל איקס. יחד עם זאת, אלקטרה חייבת לזכור שישראלים חיים בשוק גלובלי. הם קונים אדידס בנסיעות לחו"ל וקונים אונליין מחו"ל - ככה הם ישיגו את ההנחות שלהם".
באחד המועדונים אמרו ל-ynet: "אחרי שאדידס ישראל נרכשה על ידי אלקטרה, היא החלה לנתק התקשרויות בשוק. גם הסכמים שהיו אמורים להתחדש הסתיימו כי אלקטרה יצרה אי הסכמה על תנאים מסחריים".
מאדידס ישראל נמסר כי "החברה ממשיכה לכבד את מועדוני הלקוחות השונים בחנויות האאוטלט ובחנות הדגל בדיזינגוף סנטר. אנו מזמינים את לקוחותינו להנות ממגוון ענק של קולקציות הספורט והאופנה של אדידס וממבצעים יחודיים".
מועדון האשראי של קארפור מאפשר צבירה של החל מ-5% בקארפור ועד 15% בשאר רשתות המועדון. היא מאפשרת מימוש גם דרך ביט - בדומה למימוש שמאפשרת שופרסל דרך פייבוקס.
אלקטרה אף הודיעה היום על שיתוף פעולה עם דיזנהאוז, במסגרתו לקוחות המועדון יוכלו לצבור 5% מסכום הקנייה באתר דיזנהאוז בתשלום באמצעות כרטיס המועדון, ובשבועות הקרובים יוכלו לממש את מטבעות הצבירה באתר ולהזמין טיסות לחו"ל וחבילות נופש.