מילקה, אוראו, טמפקס, היינץ, קלוגס ופיירי יתייקרו אחרי החגים: חברת דיפלומט שוב מעלה מחירים והצרכנים שוב ישלמו יותר. החברה, שמייבאת ומפיצה חלק ממותגי הייבוא הנמכרים והמוכרים ביותר בישראל, הודיעה שתייקר את מוצריה ב-3%-4% בממוצע. כלומר: איומי משרד הכלכלה לא הועילו כדי לרסן את החברה וגם ההקלות העתידיות בייבוא שהממשלה כה מתגאה בהן - לא מסייעות לדיפלומט להתאפק. החשש כרגע הוא שדיפלומט היא הראשונה לייקר כלומר שיחל גל התייקרויות נוסף אחרי פסח.
דיפלומט, שבין היתר מפיצה את מוצרי פרוקטר אנד גמבל בארץ, בקפריסין, בדרום אפריקה ובגיאורגיה, כבר הזהירה בדוחותיה שפורסמו לפני פחות מחודש, שתעלה מחירים והנה היא מימשה את התחזית שלה עצמה. ברשות לתחרות עדיין לא חקרו את החברה על האיתות ששלחה לשוק בדוחות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
אוריאו, פיירי וטמפקס
אוריאו, פיירי וטמפקס
אוריאו, פיירי וטמפקס
(צילומים: סטודיו אסם, טרי גליק)
בפעם הקודמת שדיפלומט הודיעה על עליית מחירים זה היה ב-2023. אז היא הודיעה שתייקר את הטואלטיקה והכביסה ב-4% ואת המזון ב-3.37%. היא נאלצה לדחות את ההתייקרות הזאת לנוכח לחצים. כעת אחרי שרוב השוק העלה מחירים - היא מיישמת את ההתייקרות, כשהשיעורים מעט השתנו. במזון ההתייקרות גדולה יותר ובטואלטיקה היא מותנה.
החברה מסרה במכתב לקמעונאים כי ההתייקרות תיכנס לתוקף במאי. "מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל חלפו למעלה משישה חודשים שבהם הצלחנו, במאמצים ניכרים, לשכנע את ספקינו להימנע או לדחות עליית מחירים של מוצרינו, וכך הצלחנו לשמר את המחירים עד לאחר חג הפסח. אחרי תקופה לא מבוטלת זו, לצערנו חלק מספקינו הבינלאומיים הודיעו על עדכון מחירים, ובהתאם לכך, אנו נאלצים להודיע על עדכון מחיר של חלק מהמוצרים אותם אנו מפיצים", כתבו בדיפלומט.
עוד כתבו במכתב כי: "במוצרי הטואלטיקה, העלייה תחול על קטגוריות סוללות, צבעי שיער, אבקות כביסה, היגיינה נשית ונוזל כלים. במוצרי המזון, העלייה תחול על קטגוריות מרגרינה, מיונז, קפה, רטבים, עוגיות, שוקולד, חטיפים, דגני בוקר ותחליפי גבינה. דיפלומט פועלת כל העת ותמשיך לפעול למניעת עליות מחירי הקנייה מספקיה, לטובת לקוחותיה בישראל".
כשהודיעה על ההתייקרות ב-2023, קמעונאים דיווחו שההתייקרות הגדולה ביותר אז היתה של מוצרי ניקיון הכלים של פיירי שיתייקרו בעד 25% ומוצרי הכביסה של המותג אריאל שיתייקרו ב-13%. כעת, מוסרים בענף המזון שאין מוצר שדיפלומט מייקרת ביותר מ-15%.
2 צפייה בגלריה
משרדי דיפלומט
משרדי דיפלומט
משרדי דיפלומט
(צילום: מירב קריסטל)
בין מוצרי המזון שיתייקרו: מרגרינה מזולה, ויולייף ובלו בנד, קטשופ היינץ, קפה ג'ייקובס ואילי, רטבי קיקומן, לחם מסטמאכר, חטיפי פרינגלס ודגני בוקר קלוגס.
בין מוצרי הנון פוד שמתייקרים: סוללות דורסל, אבקות כביסה טייד ואריאל, מוצרי היגיינה נשית טמפקס ואולווייז, נוזל כלים פיירי, מברשות שיניים חשמליות אורל בי ומסירי שיער של בראון.
שימו לב כמה מותגים דיפלומט מייבאת ומפיצה ואיזו שליטה יש לה על המדף. היא מייבאת לארץ את סטארקיסט, שמפו ומרכך הד אנד שולדרס, מוצרי הכביסה של טייד, מוצרי הגילוח של ג'ילט, קטשופ היינץ, חטיפי פרינגלס, שוקולד ועוגיות מילקה, אוריאו, טמפקס, אולווייז, מוצרי קיקומן, משקה אנרגיה רד בול, עוגיות לוטוס, קמח קאפוטו, דגני בוקר קלוגס, חיתולי ומגבוני פמפרס, מוצרי הכביסה של לנור, מוצרי היגיינת השן של אורל בי, מזון לחתולים לה קט, דיאודורנט אולד ספייס, תחליפי הבשר ביונד מיט, ממרחי סקיפי, גליליות גולדן ברייק, מותגי השמפו הרבל אסנס, פנטן, ואוסי ושוקולד קוט דור. דיפלומט גם מפיצה את מוצרי נוטרילון של טבע ואת מוצרי מאיר בייגל.
בגל הזה אין בכוונתה לייקר את טונה סטארקיסט, מוצרי ג'ילט, משחות שיניים אורל בי, מוצרי צבעי שיער וולה ופנטן, חיתולי פמפרס ותחליפי הבשר של ביונד מיט.
למרות המספר המרשים של המותגים שבפורטפוליו של דיפלומט - אין מוצר שם שאין לו תחליף על המדף, והחברה למעשה לא שולטת באף קטגוריה שהיא מתחרה בה. לכן, ההמלצה לצרכנים היא להשוות מחירים ולנסות מותגים מתחרים במקרה של מחירים גבוהים מדי.