כמה פעמים הייתם בטוחים שאתם הוגים נכון שם של מותג או חברה, ואחרי כמה זמן גיליתם שטעיתם? מחקר חדש של בית הדפוס Solopress הבריטי, בדק באמצעות כלי נפח החיפושים של גוגל (Google search volume data) את כמות החיפושים החודשיים לבדיקת הגייה נכונה של חברה/מותג.
לפי המחקר, החברה שאת צורת ההגייה שלו חיפשו הכי הרבה בממוצע כל חודש היא נייקי - עם 25,500 חיפושים ברחבי העולם. במהלך השנים היה ויכוח כיצד צריך להגות את שם ענקית ההלבשה האמריקנית. בישראל לא מעט נוהגים להגות אותו "נייק", אבל כפי שהבהיר מייסד החברה, פיליפ נייט, כבר לפני עשור, צורת ההגייה הנכונה היא "נאי-קי".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
נייקי
נייקי
נייקי
(צילום: AP)
במקום השני נמצאת חברת הרכבים והאלקטרוניקה הדרום קוריאנית יונדאי, שאת צורת ההגייה שלה חיפשו בממוצע כל חודש 24,230 פעמים. צורת ההגייה הנכונה של החברה היא Hyun-day. במקום השלישי עוד יצרנית מכוניות - פולקסווגן (Volkswagen) עם 20,100 חיפושים בחודש. מכיוון ששם המותג נכתב עם האות V, זה גורם לבלבול במדינות אחרות בעולם, אבל הצורה הנכונה להגות את שם הרכב הגרמני הוא Folks-vagen.
במקום הרביעי נמצאת רשת מסעדות הגריל המקסיקני צ'יפוטלה עם 16,460 חיפושים. הדרך הנכונה לומר את השם היא Chu-powt-lay. מי שסוגר את החמישייה הראשונה הוא בית האופנה הצרפתי היוקרתי לואי ויטון (13,200 חיפושים). במקרה הזה כותבים את שם המותג Louis Vuitton, מה שכבר יכול לגרום ללא מעט שגיאות. בפועל צריך להגות את שמו - Loo-ee Vuh-ton.
ריצ'רד קמפ, המעצב הראשי ב-Solopress, שערכה את המחקר, התייחס לממצאים בראיון שנתן ל-Daily Mail: "למרות שלא ניתן לעולם להימנע מטעויות הגייה, במיוחד כאשר לוקחים בחשבון את השוק הבינלאומי, ניתן לנקוט בצעדים כדי לצמצם את אי הוודאות למינימום. בין השאר צריך לשמור על לא יותר מארבע הברות בשם, לוודא שקל לאיית את שם המותג ושהוא אינו מסובך".