תושב תל אביב קיבל במרמה מענקי קורונה בסכום של כ-591 אלף שקל לאחר שהשתמש בשמם של בעלי עסקים ללא ידיעתם ורשותם. כך עולה מכתב אישום שהגישה נגדו אתמול מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה לבית משפט השלום בתל אביב.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כתב האישום מייחס לג' עבירות של גניבה בנסיבות מחמירות, ניסיון גניבה, העברת מידע כוזב, עשיית פעולה ברכוש אסור ושימוש בערמה, מרמה ותחבולה בכוונה להתחמק ממס.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה: כסף
אילוסטרציה: כסף
נטען כי הנאשם שינה את פרטי חשבון הבנק אליו המענקים היו אמורים לעבור לפרטי חשבון הבנק הפרטי שלו
(צילום: shutterstock)
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד ענבל קליין, בין החודשים אוקטובר 2020 לפברואר 2021, התחבר ג', העובד כפרילנסר בחברת ייעוץ פיננסי, לאזור האישי של 16 בעלי עסקים באתר האינטרנט של רשות המיסים, כאשר 11 מתוכם היו בעבר לקוחותיו. בכתב האישום נטען, כי ג' הגיש בשם המתלוננים, וללא ידיעתם, בקשות למענקי סיוע לעצמאים שפעילותם העסקית נפגעה כתוצאה מנגיף הקורונה, ושינה באופן ידני ומכוון את פרטי חשבון הבנק אליו המענקים היו אמורים לעבור לפרטי חשבון הבנק הפרטי שלו, במטרה לגנוב מהמתלוננים את כספי המענקים שלהם. כתוצאה ממעשיו, נטען, גנב ג', בנסיבות מחמירות, סך כולל של כ-591 אלף שקל וניסה לגנוב כ-12 אלף שקל נוספים.
כמו כן נטען בכתב האישום, כי בהזדמנויות רבות ביצע ג' פעולות שונות בכספי מענקי הסיוע שגנב, ביודעו כי מדובר ב"רכוש אסור" כהגדרתו בחוק איסור הלבנת הון. בין היתר, נטען, כי הנאשם ביצע העברות בנקאיות בסכומים גדולים לחשבונות הבנק של אשתו, של אביו ושל שותפיו העסקיים, ביצע חיובים בכרטיס האשראי המקושר לחשבון הבנק שלו, וביצע משיכות מזומן מחשבון הבנק שלו. בכך עבר גם עבירה של הלבנת הון, בשווי של למעלה מחצי מיליון שקל. עוד מיוחסות לנאשם עבירות מס, בכך שלא ניהל פנקסי חשבונות ורשומות כדין על הכנסותיו הנובעות מגניבת מענקי הסיוע, ולא הגיש דו"חות לפקיד השומה על הכנסותיו הנ"ל.
לכתב האישום צורפה בקשה למתן צו זמני ברכוש, זאת לטובת חילוט כספים שנתפסו ברשות הנאשם במזומן (66 אלף שקל. ג' נעצר לחקירה על ידי מפלג הונאה של מחוז תל אביב של המשטרה, והחקירה נוהלה בשיתוף עם חוקרי מס הכנסה בתל אביב.
סנגורו של ג', עו"ד דותן דניאלי, מסר בתגובה: "לא ייתכן שאדם שממתין להליכי שימוע יגלה מאמצעי התקשורת שהוגש נגדו כתב אישום תוך הפרת זכותו החוקתית לשימוע. המדובר בזכות יסוד חשובה ביותר, השמורה לכל אדם באשר הוא בנסיבות הקבועות בחוק. הדברים יתבררו בבית המשפט במקום הראוי להם".