בשיתוף Ewave Nadlan
ארז דגן הוא הייטקיסט לשעבר, משפיען טבע וטיולים בהווה ומייסד אתר הטיולים "ארץ דגן". במהלך שנת 2023, עוד לפני ה-7 באוקטובר, הוא החליט להשקיע בנדל"ן בחו"ל. אלא שאז פרצה המלחמה, דגן גויס למילואים, ונראה היה שהתוכניות עומדות להשתבש או להתעכב. "לא ממש חשבתי לחתום על חוזה בימים מאתגרים שכאלו, עם הצער הכבד שעטף את כולם. שמתי את כל החיים שלי ב-Hold", הוא אומר.
אך למרות הכל, רכישת הנכס הושלמה בעיצומה של המלחמה. "כשחיפשתי נכס להשקעה, הבנתי שיש לי כמה מאות אלפי שקלים, ושבארץ הסכום הזה לא מאפשר לי לרכוש נכס", אומר דגן. "זה הוביל אותי לשקול רכישת נכס בחו"ל, כשבסופו של תהליך בחרתי להשקיע באי השכן קפריסין, שם הרבה יותר קל לי לעמוד בהתחייבויות התשלומים".
יתרון נוסף של קפריסין, לדבריו, הוא המרחק הקצר מישראל. "הטיסה נמשכת פחות משעה ומגיעים למדינה יפהפייה, שמשית, חייכנית, המקבלת את אורחיה בסבר פנים יפות".
3 צפייה בגלריה
קפריסין
קפריסין
קפריסין
(צילום: shutterstock)
לאחר בחינה של מספר פרויקטים דגן החליט לרכוש דירה להשקעה בפרויקט של חברת הנדל"ן Ewave Cyprus, זרוע הפעילות בקפריסין של Ewave Nadlan הישראלית, המצוי מספר דקות מחוף הים של לרנקה. הנכס נמצא במתחם Cyprus Valley, קומפלקס מגורים הכולל כ-260 יח"ד על פני 30 דונם המשלבים בין מגורים, ספא ונופש. "הדבר החשוב ביותר עבורי היה למצוא פרויקט שיש מאחוריו חברה-יזמית אמינה, שיש לה בסיס כאן – בתל אביב, ושיש מאחוריה פרויקטים מוצלחים בארץ ובקפריסין. היה לי חשוב שכל התהליך יהיה בעברית, ולא מול גורמים בינלאומיים ובשפה זרה".
3 צפייה בגלריה
ארז דגן
ארז דגן
ארז דגן
(צילום: רונה טפר)
כאן נכנסה לתמונה יעל סלע, מנהלת פרויקטים בכירה בחברה, שהבינה את הסיטואציה שנוצרה לאחר ה-7 באוקטובר, והחליטה להעמיד את המערכת כולה לטובת דגן המילואימניק. "אני לא יכול לתאר את ההקלה שחשתי. זה הוכיח לי שבחרתי שותף נכון לדרך, כי רק ישראלי יכול היה להבין את הסיטואציה שאני מצוי בה באותו רגע, ולתת לי את האפשרות לדחות את השלמת העסקה", הוא אומר. "ממש הרגשתי שיש לי אוזן קשבת, בכל שעה, שתסייע ותעזור לי לסיים את התקופה הכאוטית הזו עם נכס בחו"ל".
"רכישה של נכס בחו"ל מצריכה שני מרכיבים יסודיים – וודאות ואמון", אומרת סלע. "ארז סמך עלינו, ואנחנו עשינו הכל כדי לזכות באמון שלו. עבורנו לקוח הוא שותף, והשותף שלי צריך לדעת שהוא עובד עם מישהו שדואג לו".
אלא שהראייה המיוחדת הזו לא מסתיימת רק במכירת הנכס בחו"ל. בשוק הנוכחי, רוב החברות הפועלות בישראל מהוות שיווק בלבד ליזמי נדל"ן קפריסאים, מה שאומר שמרגע מכירת הנכס, החברה הישראלית יוצאת מהתמונה, ולא אחראית לליווי הרוכש. אך לא כך הדבר ב-Ewave Nadlan. השירות ניתן לכל אורך חיי בניית הפרויקט, כשאחריו תפעול הנכס עצמו יכול לעבור לידיים של חברת ניהול הפעילה באי השכן, כולל איתור שוכרים לנכס והתחזוקה השוטפת.
3 צפייה בגלריה
יעל סלע
יעל סלע
יעל סלע
(צילום: באדיבות Ewave Nadlan)
מעבר לכך, תהליך הרכישה גובש והותאם על מנת לתת לרוכש הישראלי את השקט והביטחון במידה דומה לרכישת נכס בישראל. החברה צברה ניסיון בעבודה עם קבלנים מובילים באי, הלקוחות מקבלים ליווי משפטי ואת העסקות מלווים רואי חשבון מישראל ומקפריסין, יחד עם מומחים למיסוי ומשפט.
"השקעה בנדל"ן היא השקעה לטווח ארוך, ולכן היא צריכה להתבסס על החלטה אחראית ומושכלת", אומרת סלע. "על פשרות משלמים מחיר יקר בהמשך הדרך. לעומת זאת, נכס איכותי ומנוהל היטב יביא לרוכש תשואה גבוהה יותר והשבחה טובה יותר בטווח הרחוק".
דגן מסכם כי כשהחלה המלחמה הוא חשב ש"הרומן" שלו עם קפריסין עומד להסתיים במפח נפש, אבל לשמחתו הרבה לא כך היה הדבר. "המלצתי לרוכשי נכסים בחו"ל – לפני בחינה של תכניות דירה, או מחיר למ"ר, תבדקו עם מי אתם עושים עסקים". הוא אומר. "תשקיעו זמן כדי להכיר את האופי והמקצועיות של החברה היזמית, ולא רק לחשוב על תשואות עתידיות".
בשיתוף Ewave Nadlan

פורסם לראשונה: 07:00, 10.03.24