הירידות במכירות נייקי בישראל נמשכות, כך עולה מדוחות ריטיילורס לרבעון השני – זרוע אופנת הספורט של הראל ויזל וקבוצת פוקס, זכיינית ענקית ההלבשה בישראל. מכירות נייקי בחנויות זהות ירדו ברבעון זה ב-21.5% לעומת רבעון מקביל אשתקד. ברבעון הראשון של 2025 ירדו מכירות נייקי ב-17.7%, וסך הכל רשמו רבעון שביעי ברציפות של ירידות – מה שמבטא את חולשת המותג בעולם ואת התלות של ריטיילורס בנייקי.
סך ההכנסות מזכיינות נייקי ברבעון השני ירד ב-2% לעומת רבעון מקביל אשתקד, כאשר הירידה המתונה נובעת בחלקה מפתיחת שטחי מסחר נוספים (30 חנויות חדשות שנוספו) של המותג בחו"ל. ברווח הגולמי של נייקי חל שיפור, והוא עלה ב-3.3%, אך עדיין מוקדם להכריז על התאוששות: החברה מסבירה בדוח כי השיפור הושג כתוצאה מצמצום הנחות ללקוחות, או כפי שנכתב: "מירידה בשיעור ההנחה הממוצעת". ברבעון הראשון של 2025 עברה ריטיילורס להפסד של 4.4 מיליון שקל, שאותו הסבירה בין השאר במתן הנחות. נראה שכעת החברה מבצעת "תיקון" בנושא – למגינת לבם של לקוחותיה.
תומר צ'פניק, מנכ"ל ריטיילורס, אמר בשיחה עם ynet: "נייקי בשלב מיצוי הדעיכה, והצפי הוא להתאוששות וצמיחה. אנחנו מזהים חוזקה בעיקר בעולמות הריצה. אנחנו שותפים עם מותג הספורט הגדול והאייקוני ביותר בעולם, ואנחנו רואים כיצד הוא שומר עלינו בתקופות מאתגרות. למרות ירידה משמעותית במכירות, אנחנו שומרים על שיעור רווחיות גולמית ומצליחים לשמור על רווח נקי".
המכירות למ"ר בנייקי ירדו ועומדות כיום על 1,807 לעומת 2,384 ברבעון מקביל. גם מכירות פוט לוקר בחנויות זהות ירדו, אך בשיעור מתון יותר מנייקי – ירידה של 3.5%. הרווחיות התפעולית ירדה בשל הירידה בחנויות זהות. הרווח התפעולי של נייקי ירד מ-35 מיליון שקל ל-16 מיליון שקל ברבעון הנוכחי. יש לציין כי רק ברבעון הראשון של השנה עברה פוט לוקר לירידה במכירות. הרווח התפעולי של פוט לוקר ירד מ-14 מיליון שקל ל-11 מיליון שקל ברבעון הנוכחי.
בסך הכול, הכנסות ריטיילורס בכל תחומי הפעילות ירדו ב-2.5%. הרווח התפעולי ירד ב-7%, והוצאות המימון הוכפלו מ-12 מיליון שקל ברבעון מקביל ל-27 מיליון שקל ברבעון הנוכחי. הנתון המדאיג בדוח הוא צניחה של הרווח הנקי של ריטיילורס, שירד ב-47% ברבעון השני ועמד על 13.2 מיליון שקל לעומת 24.7 מיליון שקל ברבעון מקביל. במחצית הראשונה של 2025 הסתכם הרווח הנקי ב-8.8 מיליון שקל – ירידה של 79% לעומת תקופה מקבילה אשתקד, שבה הרווח עמד על 41.5 מיליון שקל.
עוד אמר צ'פניק: "על אף התנודות בשוק, אנו שומרים על ראייה אסטרטגית רחבה, מזהים הזדמנויות ממוקדות וממשיכים לחזק את השותפות רבת־השנים עם נייקי – מותג הספורט המוביל בעולם. כחלק מתוכנית הצמיחה הרב־שנתית שלנו, החל מה־5 בינואר עם רכישת הזכיין הצרפתי של פעילות נייקי התחלנו לפעול בצרפת, ואנו נערכים להגדלת הפעילות בגרמניה החל משנת 2026. בנוסף, מחודש יולי המשכנו להעמיק את שיתוף הפעולה עם MATTEL באוסטרליה, עם השקת אתר סחר חדש – מהלך המחזק את שיתוף הפעולה ומסמן עבורנו פוטנציאל להמשך".








