חברת אבטחת הסייבר הישראלית קאימרה טכנולוגיות הגישה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה דחופה למתן צו פתיחת הליכים. זאת, לאחר שצברה חובות בסך כ-28 מיליון שקל. החברה מבקשת למנות לה נאמן זמני.
החברה נוסדה בשנת 2012 והיא חברת אבטחת סייבר ישראלית הפועלת בתחום המובייל. סך החובות של החברה עומדים כאמור על כ-28 מיליון שקל (7.4 מיליון דולר) כאשר סך של 6.88 מיליון דולר הינו חוב נטען בגין הלוואת בעלים שהועמדה לחברה. הדירקטורים המכהנים בחברה נכון להיום הם שלום תורגמן, יעקב גלנטי ועוד שני אזרחים סינים. בין מייסדי החברה היו עמרי לביא ושלו חוליו שסייעו גם להקמת NSO. עם זאת, השניים לא השקיעו בחברה ועזבו אותה לפני מספר שנים.
לפי החברה, במהלך שנת 2023 סבלה מירידה חדה בהכנסותיה שמסתכמות נכון לסוף אוקטובר בסך של 530 אלף דולר. נכון להיום מועסקים בחברה 9 עובדים בלבד.
החברה פיתחה ושיווקה מערכת הגנה למכשירי סמארטפון מבוססי אנדרואיד מפני מתקפות ואיומי סייבר. נטען כי במסגרת זו פיתחה החברה גרסה משלה למערכת ההפעלה של אנדרואיד אשר מגנה על המשתמש מפני איומי הסייבר שקיימים על הטלפון הנייד (ובכלל זה – מפני האזנות וציטוט לשיחות, סוסים טרויאנים, תוכנות נוזקה, דליפת נתונים ועוד).
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
במסגרת הבקשה נטען כי על לקוחות החברה נמנים בעיקר מוסדות ממשלתיים, גופי בטחון, גופים מסחריים שונים בעולם ועוד.
עוד נטען במסגרת הבקשה כי בעסקה טיפוסית, מוכרת החברה ללקוח מכשירי סמארטפון מאובטחים (מסוג גוגל פיקסל) עליהם מותקנת התוכנה שפיתחה. במרבית העסקאות החברה מספקת ללקוח הן את התוכנה והן את החומרה (מכשירי הסמארטפון) ובחלק מן העסקאות החברה מספקת ללקוח את התוכנה בלבד כאשר החומרה נרכשת ישירות על ידי הלקוח. לאחר שהחברה מספקת ללקוח את מכשירי הסמארטפון המאובטחים (התוכנה ובמקרים מסוימים החומרה) היא ממשיכה להעניק שירותי תמיכה ותחזוקה שוטפים בתמורה לתשלומים קבועים.
עוד נטען כי מאז הקמתה ועד היום, גייסה החברה משקיעים הון בסך כולל של למעלה מ-15 מיליון דולר וזאת במספר סבבי גיוס. האחרון שבהם היה בשנת 2016 בו גויס הון בסך של 8 מיליון דולר. כיום לחברה בעלת מניות יחידה שהיא תאגיד זר בשם SCT. נטען כי מאז שרכשה SCT את מניות החברה בשנת 2019 ועד היום, הזרימה לחברה לצורך מימון פעילותה ופתוח הטכנולוגיה, הלוואות בעלים בסך כולל של 6.88 מיליון דולר.