איל מקיאג' (IL MAKIAGE), חברת האיפור אונליין של היזם אורן הולצמן, שבין השאר מפעילה בישראל את רשת חנויות האיפור אל מקיאג', הפכה ליוניקורן. הולצמן והשותפה שלו קרן L Catterton, קרן ההשקעות של קבוצת לואי ויטון, מכרו מניות בסך של 130 מיליון דולר לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר לגופים מוסדיים אמריקנים מובילים. לפי הערכות, החברה תונפק בעתיד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר בסיפור הצלחה: ב-2013 רכש הולצמן את המותג והפעילות של אל מקיאג' בישראל לאחר שנקלעה לקשיים. המותג פעל בארץ בזיכיון חברת אל מקיאג' האמריקנית. ב-2015 רכש הולצמן בנוסף את המותג האמריקני, שהיה שם מסחרי בלבד. ב-2017 גייס הולצמן 34 מיליון דולר מקבוצת לואי ויטון שנכנסו כשותפים בחברה, במטרה לפתח את פעילות האונליין מעבר לים.
1 צפייה בגלריה
איל מקיאג'
איל מקיאג'
איל מקיאג'
(צילום: יח"צ)
הולצמן עבר לחו"ל ופועל כיום מניו יורק. את מוצרי איל מקיאג' הוא מייצר במפעלים בחו"ל. לדבריו, מקיאג' אונליין שהושקה בארה"ב ב-2018 היא אחת מחברות האונליין הצומחות ביותר בארה"ב. החברה מפתחת טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית שמחברת בין צרכנים לבין מוצרי ביוטי של איל מקאיג' ע"י אבחנה והתאמה פרסונלית אונליין.
החברה מדווחת שהיא מדורגת כמותג הביוטי אונליין שמוכרת את מוצריה בלבד, הגדולה ביותר בארה"ב. מכירותיה השנתיות מסתכמות ב-260 מיליון דולר. "כולם מכירים את הפעילות בישראל, אבל מעט מודעים לפעילות הגלובלית שלנו", אמר הולצמן המשמש גם כמנכ"ל החברה. "ב-2018 השקנו את איל מקיאג' בארה"ב כמותג אונליין בלבד. יש לנו מטה בניו יורק ומרכז פיתוח בישראל ו-200 עובדים כאשר הצוות הטכנולוגי מהווה 40% מתוכם. בתוך שלוש שנים מאז ההשקה בארה"ב הצלחנו להעביר מיליוני לקוחות לרכישת מוצרי ביוטי לטיפוח ואיפור מחנויות לרשת ואנחנו מכפילים את המכירות כל שנה, כש-80% מההכנסות הן מארה"ב. השאר מאנגליה, גרמניה כולל הרשת בישראל".
לדבריו, "יש לנו מעל 25 מיליון משתמשים והמודלים שלנו מבוססים על כמויות דאטה אדירות מהיוזרים. כמצופה מחברת אונליין עם רווחיות גדולה, משקיעים מגלים בנו עניין. אנחנו פועלים בשוק של למעלה מ-100 מיליארד דולר בשנה עם שחקנים כמו לוריאל ואסתי לאודר. העובדה שבנינו את החברה כמושתתת טכנולוגיה היא המפתח להצלחה. הדאטה האדיר שאנחנו אוספים על הלקוחות מאפשר לנו להתאים ולצפות מה הם מחפשים. אנו נרגשים וגאים לראות הבעת אמון מגופים אמריקנים כה גדולים ומשמעותיים אשר בחרו להצטרף למסע שלנו, ואנו בטוחים כי יחד איתם נמשיך לפתח את העתיד".