רשת "מקס סטוק" בוחנת כניסה מוגבלת לתחום המזון באמצעות פיילוט של מתחם מוצרי מכולת בנוסחת "שופ אין שופ" שיתחיל לפעול תחת המותג "דיוטי פְּרִי" (פ' מודגשת מלשון פירות - ש.ח), בסניף ה-64 שהרשת פותחת היום (שני) ביבנה.
המתחם, בשטח של 300 מ"ר, ממוקם אחרי קו הקופות, עם קופות יעודיות, בדומה למחלקות הירקות והפירות ב"חצי חינם", ויימכרו בו אלפי מוצרי מכולת מתחום המזון - אם כי לא מצוננים וקפואים. בין השאר יימכרו ירקות ופירות, למעלה מ-200 מוצרים במשקל משוקולדים וממתקים שונים ועד חמוצים, שימורים בקופסאות, פסטות, קמח, סוכר לסוגיהם, תבלינים ורטבים. בנוסף, יימכרו בו משקאות קלים, בירות, מארזי גלידות ממותגי חו"ל כמו אוריאו, פררו רושה, קינדר ועוד, כאשר לקראת הקיץ יתווספו מקררים של נסטלה ושטראוס.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מתחם המכולת בתוך סניף מקס סטוק
מתחם המכולת בתוך סניף מקס סטוק
מתחם המכולת בתוך סניף מקס סטוק
(צילום: מקס סטוק)
מורן עירוני, סמנכ"לית השיווק של מקס סטוק: "הפיילוט יופעל על ידי אופק אסולין, שהוא ספק ממתקים לחנויות רשת. אסולין נבחר לאור הצלחת חנות סופרמרקט שהוא מפעיל בטבריה תחת המותג דיוטי פְּרִי, וכן מכירות ממתקים תחת השם 'סוכריה' ב-17 מסניפי מקס סטוק".
לדבריה, "הרעיון הוא שהלקוחות שמגיעים אלינו יוכלו לבצע קניות משלימות בתחום המזון במחירים אטרקטיביים". בין המוצרים שעל המדפים יש ייצוג ליצרנים ויבואנים מובילים כמו סוגת, ויליגר, יצרני משקאות קלים, ממתקים וגלידות ביבוא מקביל, וגם יצרנים קטנים שפחות מוכרים בסניפי הרשתות הגדולות במרכז הארץ כמו "ביטון" החולש על התבלינים, יצרן מוכר בצפון הארץ.
במקס סטוק, שגילגלה בשנה האחרונה 1.1 מיליארדי שקל, מבינים שכדי להמשיך לגדול בשוק התחרותי של חנויות הסטוקים היא חייבת להציע ערך מוסף. הכנסת מתחמים של מזון לסניפים הופכת אותה לחנות "כל בו" בנוסח חו"ל בעולם הדיסקאונט, מ"וולמארט" האמריקנית ועד "אלדי" הגרמנית.
והמחירים? מחירי דיסקאונט, שיהיה צורך לבחון אחרי הפתיחה, כמו גם את תגובות המתחרים. ביבנה חנויות מצליחות של "אושר עד", "רמי לוי" ו"ויקטורי". עגבניות נמכרות ב-5.90 שקל לק"ג ובננות ב-4.90 שקל כמו ברמי לוי, אבל למשל חצילים ותותים במחירים משתלמים - תותים - 19.90 שקל למארז (500 גרם) מול 24.90 שקל ברמי לוי, חצילים 4.90 שקל לק"ג מול 8.90 שקל ברמי לוי. זיתים במשקל יעלו 10.90 שקל.