פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום חמור נגד דוד מדבדב (40) מרמת גן, שנאשם כי במטרה לסחוט חברות יזמיות הטמין בבניינים שונים בגוש דן מטענים המכילים חומר נפץ.
על פי כתב האישום שהגיש עו"ד יונתן טל, עולה כי במספר הזדמנויות הטמין מדבדב מטעני חומרי נפץ בבניינים שונים בגוש דן, וכן במחסום בטון, פוצץ את חומרי הנפץ תוך גרימת נזק, ועשה שימוש בפיצוץ על מנת לסחוט באיומים חברות יזמיות שונות שבנו את הבניינים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אתר בנייה
אתר בנייה
אתר בנייה
(צילום: shutterstock)
עוד עולה מהאישום כי באחד מהמקרים פנה מדבדב לחברה יזמית, הציג עצמו כד"ר סטריינג', ואיים עליה כי במידה שלא תעביר לו 2.5 מיליון שקלים הוא יפוצץ בניין בו עסקה החברה בפרויקט תמ"א 38. הוא צירף סרטון בו פיצוץ שביצע במחסומי בטון באיזור גני יהושע. משלא שולם לו הסכום שביקש, הטמין מטען חבלה וגרם לריסוק חלק מעמוד הבטון בבניין המדובר תוך עיוות הברזלים בעמוד. בסמוך שלח מכתב סחיטה נוסף, ואיים כי ככל שלא יופקד הכסף יפעיל את אחד המטענים שהטמין וירסק את הבניין.
כך כתב באיומו שהוצמד לסרטון: "הבעיה עם ירקות שמרגע השתילה הם מתחילים להירקב עם כל הלחץ של הבטון יוצר עליהם, וכשירק נרקב הוא מתנפח ומתפוצץ". הוא הוסיף במכתב: "צירפנו דיסק און קי עם דוגמית ירק רקוב שהגיע זמנו במשקל 25 ו-50 גרם". הנאשם איים, בנוסף, כי אי תשלום בהתאם למועד שנקבע, הקפאה של כתובת הדוא"ל שסופקה או פנייה למשטרה, תחשב כאי שיתוף פעולה, ובאותו הרגע "עוברים למסלול הקשה".
במקרה אחר הטמין ופוצץ מדבדב מטען ביסודות מגדל הנבנה בימים אלה בתל אביב וגרם נזקים בשווי של כ-95,000 שקלים. לאחר הפיצוץ שלח מכתב איום עליו היה חתום כד"ר מנהטן לחברה הקבלנית הבונה את המגדל ודרש בין 1.3-1.6 מיליון שקלים (תלוי במועד התשלום) על מנת שלא יעשה נזק בלתי הפיך.
במכתב סחיטה נוסף הובטח שאם לא יתקיימו הדרישות "נעבור למסלול השני, ביצוע הדגמה בצורת נזק פריפריאלי בלתי הפיך, אם לא תבינו מהנזק את המסר כנראה אין עם מי לדבר, נהפוך את הבניין לשממה".

"בדירת מגוריו נמצא חומר שנפץ שבכוחו להרוג אדם"

במקביל פנה לחברה יזמית אחרת הבונה אף היא מגדל בתל אביב ואיים עליה שעל מנת שלא יפוצץ את יסודות המגדל, בזהה למה שעשה לחברה הקודמת, עליה לשלם מס בסכום של כ-1.9 מיליון שקלים. באירוע אחר צילם מדבדב באמצעות רחפן פיצוץ של מטען שהטמין במגדל בבני ברק, שבימים אלה מאוכלס על ידי חברה יזמית שונה, וגרם לנזקים הנאמדים בסכום העולה על 100,000 שקלים.
בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל לכתב האישום ציין עו"ד יונתן טל כי: "מדבדב החזיק בדירת מגוריו, שנמצאת בבניין מגורים רב קומות, חומר נפץ שבכוחו להרוג אדם וחומרים נפיצים המשמשים להכנת מטעני חבלה, אשר בכוחם לפגוע באדם, תוך סיכון דיירי הבניין. באופן עקבי ושיטתי הטמין מטעני חבלה שונים - מטענים שבכוחם להמית אדם, ופוצץ מטענים אלו, לצורך סחיטה בכוח של גורמים שונים. התנהלותו הובילה לחשש מצד הנסחטים. חשש שבא לידי ביטוי בהקצאת סכומי כסף ניכרים על מנת לאבטח את הבניינים".
לנאשם יוחסו עבירות מרובות של ניסיון להרוס נכס בחומר נפיץ, היזק לרכוש במזיד סחיטה בכוח, עבירות נשק ומעשה פזיזות ורשלנות בחומרים לקיחים.
עו"ד רמזי סקיס, שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את מדבדב: "מדובר במתמודד נפש שמכחיש את האישומים. לאור מצבו הוא נשלח לבדיקה פסיכיאטרית. לאחר שנקבל ונלמד את חוות הדעת וחומרי החקירה נשקול את המשך צעדינו".